Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC 5761 - usædvanlig rute (Generelt)

af Kasper, 26/10 2012, 21:37 (4222 dage siden) @ Lars Kruse

Hej

Jeg er ny her på sitet, men jeg har fulgt med herinde i lang tid, da jeg synes at jernbaner generelt er spændende.

Jeg var med det omtalte tog (naturligvis IC 861).
Er der nogen som ved hvorfor at man først fandt ud af at det interne kommunikationssystem ikke virkede EFTER at vi havde forladt Korsør og kørt mod tunnellen? Jeg er naturligvis klar over at dette godt kan ske, men ville man ikke normalt opfange dette inden Korsør, således at man har mulighed for at stoppe toget ved perronen i Korsør? Opbremsningen ved det sidste signal inden tunnellen virkede bestemt heller ikke kontrolleret.

Det medførte bl.a. at venstre kørsel i tunnellen var eneste mulighed for bagved kørende tog.

Vi endte da med at blive over en time forsinket og kunne overvejs blandt andet se afgangen en time senere kører forbi.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak