Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fejring af nye Desiro-tog på Odder station d. 8, december (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 1/12 2012, 23:13 (4172 dage siden) @ andersj

Underligt det er så slemt med nye tog på Odderbanen.

Bortset fra enkelte gangbesværlige kunder der syntes afstanden mellem tog og perron var for stor på Vestbanen, har de brugere jeg har talt med, ytret stor tilfredshed med indsættelsen af Lint-togene. Ingen har endnu meldt ud man savner Y-togene.

Mvh.
Poul.


Personligt synes jeg at man fjerner meget mere end blot y-togene, når de erstattes med de nye Desiro tog. Jeg kommer i hvert fald til at savne de gamle y-tog. Odderbanen bliver aldrig helt den samme, men de fleste folk vil bare gerne "af med det gamle skrammel", så det er vel den bedste løsning når det kommer til stykket.

Hvis der ikke er indvendige døre, bliver det så umuligt at etablere en stillekupe? Eller generelt bare kupeer hvor det er muligt at tale sammen? Jeg står oftest i dørarealet på y-togene, og der er det ret svært at kommunikere med andre pga. lydniveauet i forhold til inde i kupeerne.


Man kan sagtens kommunikere med hinanden uanset hvor man står i en Desiro. Stillekupeen hos Nordjyske Jernbaner er op mod førerrummet i den ene ende, dog er den ikke afskærmet så der er nok ikke så stille igen.

Det er den også i DSB's Desiro.
Og i Arriva's LINT.
Det er dog ikke altid at folk respekterer det.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak