Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Weekendens juletog (Generelt)

af steen møller jensen, 17/12 2012, 10:37 (4151 dage siden) @ Theo

jeg kan kun tilslutte mig det martin skriver .. nu skal man jo også lige have for øje at tit når man ser en orange vest på et damplokomativ skal man jo ikke udelukke at det er lodsen .. og lodsens beklædning ligger ligesom ikke i vores hænder .. men lige i den givne situation på slagelse station så er sagen den som martin beskriver at det er vores rangerleder, og mig bekendt er det ikke unormalt at rangerlederen uanset hvilken veteranbane det er at han er iført orange vest eller jakke ,og når vi er på de større og meget trafikerede stationer så må proriteten af sikkerhed overgå alt andet, vi kan ikke tillade os andet , , man kan ikke frasige sig muligheden for at noget kan gå galt og at der kunne være en eller anden emsig person der kunne blive stødt hvis han så at vi ikke fulgte foreskrifterne .ënig ja det ville pynte så meget mere hvis vi kunne undgå orange beklædning .. men det må vi desværre bare afinde os med .. ( for god ordens skyld så er det mig der er lokofører på 564 på det omdiskuterede billede og jeg har IKKE oragne tøj på:-D )og så lige en anden ting .. det var pi... koldt og den det var den varmest jakke den stakkels mand havde:-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine

Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.

Læs mere

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak