Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

God mulighed!

af Wehnert, 29/12 2012, 19:33 (4179 dage siden) @ Michael Deichmann

Jamen mange tak for den "varme" velkomst ;-)

Sidst jeg så info omkring Gredser banen, var det IKKE lige frem TRM's holdning at den skulle have muligheden for et liv som Veteran bane...

Derfor mit opslag....

Avatar

God mulighed!

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 29/12 2012, 20:39 (4179 dage siden) @ Wehnert

Jamen mange tak for den "varme" velkomst ;-)

Nåh - det må du undskylde.Det var ikke for at jage dig væk igen.
Jeg er selv kommet til inden for det sidste år og der ved man selvfølgelig ikke hvad der er diskuteret tidligere,men der er en udmærket søgefunktion i selve forummet og ellers kan man bruge google.

Som jeg skriver har der været mange diskussioner om Gedserbanen. Bl.a.er der den lidt spegede situation, at der står en del materiel i remisen i Gedser. Der er også ofret en del penge i forbindelse med ombygningen af Gedser station for at bevare en fornuftig sporforbindelse til remisen -og så kan man ikke køre fra Gedser og videre.

Som jeg ser det er det ikke uden udfordringer med den bane i veteranregi.

Den ligger i det samme område som Gedserbanen en veletableret bane imellem Maribo og Bandholm. Gedserbanen bør derfor være en anden "oplevelse" end Maribo. Gedserbanen er meget længere så der er basis for noget større - f.eks. kunne jeg godt se at My-gruppen i Hundested her kunne få mulighed for at køre og strække ud med deres IC togstamme. Det fordrer så imidlertid at skinnerne får en kvalitet såman kan køre mindst 80 km/t for at det skal ligne noget,og det ved jeg ikke hvad kræver. Hvad har max. hastigheden været i sin tid?

Det bliver nok nødt til at være et konsortium af klubber som påtager sig opgaven. Der er næppe en enkelt klub der kan løfte opgaven.

Nå- nu fik vi så startet debatten op igen! :-P

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak