Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-togs ekspresbane II (Generelt)

af SteenK, 22/1 2013, 20:32 (4135 dage siden)

Københavns Kommune overvejer at spendere 48 mia kr på mere Metro frem til 2040, som helt sikkert gør de centrale dele af København mere attraktiv, men som ikke rigtig løser problemerne i pendlertrafikken fra forstæderne. Mon ikke det er i sådanne tider man skal se på om der kunne findes andre projekter, hvor man fik løst flere problemer per mia. spenderet?

Derfor tak for alle kommentarerne i den gamle tråd ”Hvorfor skal ekspresbanen stoppe på halvvejen”. Jeg har funderet over alle de mange relevante kommentarer der kom op undervejs, og resultatet er, at jeg stadigvæk mener, at det er et godt sted at anvende pengene når vi kigger forbi etableringen af Cityringen og hurtigtog mellem København og Ringsted. Jeg har derfor beskrevet hvad der ligger i projektet og hvilke køretidsforbedringer der vil være forbundet med det. Og forbedringerne er ikke helt små hvis mine forudsætninger ellers holder stik. Mange af kommentarerne fra den gamle tråd er indarbejdet i en eller anden form, så jer der har kommenteret første tråd må meget gerne se om indvendingerne er blevet passende adresseret.

Alle forslag til forbedringer af forslaget er meget velkomne i håbet om at det kan blive endnu bedre og mere præcist. Om forslaget holder vand efter det har været udsat for jeres kritiske øjne ved jeg ikke, og hvad forslaget skal bruges til hvis det holder vand ved jeg heller ikke, men skal det bruges til at påvirke nogle der har noget at skulle have sagt kræver det, at der ikke er nogle oplagte huller eller fejl.

God læselyst :-)

http://member.thinkfree.com/myoffice/show.se?f=9528d38323463f50173f45a21b74acce


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak