Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

DSB togservice ca. 1979 - Bk interiør - An interiør m.v. (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 21/2 2013, 22:07 (4083 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der er ikke anført noget udgivelsesår - personligt gætter jeg på 1979 (jf. teksten ved siden af Steff-Houlberg-reklamen).

Der er ingen der anfægter din tidsfæstelse, og det vil jeg heller ikke - jeg vil underbygge den lidt.
Den udregning du refererer til er at de skriver at der i 1973 skete store ændringer og nu 6 år efter...1973 +6 = 1979.
Bemærk at der også er en annonce for Den Danske Bank fra før fusionen med Københavns Handelsbank og Provinsbanken samt navneskifte til Danske Bank. Det skete i 1990 - men nok så interssant her er at før 1976 hed banken Landmandsbanken. Så vi er i hvert fald efter 1976.
Så er der de der Faxe Koralvand og Pepsi Cola i alm. standard sodavandsflasker. Jeg har prøvet at Google men har ikke rigtig fundet noget konkret om hvornår de stoppede med Koralvand. Det er faktisk stadig Unibrew (Faxe m.fl.) der producerer og distribuerer Pepsi så den tråd giver heller ikke noget. Man kan måske undre sig over at de ikke reklamerer for Faxe Kondi, der kom i 1971, men det er næppe fordi det er fra før det ;-)
Der er en annonce for HotelCodan i København. Det hed Hotel Sophie Amalie fra 1948 - 1986 så nu fik vi det snævret 4 år ind i den høje ende.
Du er selv inde på Carlsberg25. Den blev introduceret i 1968 på exportmarkederne og på hjemmemarkedet i 1977.
Man bemærker også Faxe Fad i den oprindelige lille brune flaske som jo også er forsvundet, blev introduceret i 1976.
Mht slikposerne må jeg melde pas.
Så summa summarum - der er intet der taler imod 1979 ;-)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak