Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Har jeg en rural eller urban livsform. (Generelt)

af Filip Gram, 24/12 2013, 13:08 (3796 dage siden) @ frivillig

For nu at balancere debatten lidt, så er der faktisk frivillige der er glade for at anarkiet i Museumstog bliver tøjlet og at alle afdelingerne kommer til at trække i samme retning: Ting som vi ikke har magtet tidligere selv og som det derfor kun er på tide at ledelsen strammer op på. At måden vi kommer til det på tilsyneladende er pisk og ikke gulerod er jeg personligt ikke enig i, men målet hilser jeg og flere andre frivillige i nogen grad velkommen.

Det er selvfølgelig bekymrende hvilket materiel der ryger i den kommende oprydning, men der kan ikke være meget tvivl om at det er en urealistisk mængde der er bevaret nu og en del af det lider under kummerlige opbevaringsforhold. Meget lidt af materiellet bliver dømt til ophugning: Hovedparten bliver dømt til at blive solgt fra. Når ingen køber det for bevaring er der kun ophuggeren tilbage og så ligger ansvaret jo også hos hver enkelt skribent herinde, for det står jo frit for folk at opkøbe de enheder der sælges fra. Jeg kender til ret omfattende planer blandt frivillige for at redde specifikke enheder hvis de sælges fra, men det kræver jo mere handling end blot at sidde og rase bag tastaturet...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak