Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Togfører med hvid hattepuld i sommeren 1988 (Jernbanen i dag)

af Dennis Lyng Desezar, 21/9 2014, 12:28 (3507 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

MZ 1408+B 043+B 094 som P 2753 Od-Fa. Holmstrup 17.06.1988.
[image]


Hhhmmm...en togfører med hvid hattepuld? Var det blevet genindført? (Jeg holdt op som togfører i efteråret 1986 og på det tidspunkt var det ikke "genindført"). Jeg tvivler ikke på dateringen af dit billede - undrer mig bare over den hvide hattepuld.


Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Du skal skam ikke undre dig Thomas... Den hvide hattepuld fandtes kun til kasket af "pilottypen" og til den lille hue til pigerne. Ikke brugt af mange, men den er skam med i hvide uniforms / uniformstilbehørs bogen for "Uniform og Uniformstilbehør for togpersonale fra 1988". Iøvrigt havde uniformen fra 1954 også hvidt hueovertræk til kasketterne. Det var brugt hos togpersonalet, folkene på stationerne med trafikafvikling..

Iøvrigt var det for at symbolisere at det sommer (sommerkøreplan)

Så den er skam go nok... :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MO1989
Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak