Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Vedr sammenkobling af litra sa+se (Generelt)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 31/10 2014, 22:22 (3465 dage siden) @ glade-koege

handlet om at sammen koble 2 togsæt på åmarken da man kun sendte et togsæt og og var det førstemeget længe, så havde man sendt 2 linje a efter hinanden som kom med 10 min mellemrum og lavet en dobbelt stammer på åmarken havde man undgået mange problemer.. især da næste afgang efter først 20min og alle ikke kunne komme med..

Ja det kunne man gøre som udefra kommende observatør. Men i den situation handler det om at få toget videre og ud at gøre gavn. Så skulle et forsinket tog holde min. 10 minutter på Åmarken og vente på den efterfølgende A'er i stedet med at køre så snart det var muligt? Ja men det er da også en glimrende idé, for så kan de passagerer der har ventet og allerede er blevet forsinket vente endnu længere og toget som skal helt til Farum bliver endnu mere forsinket og vil nok være det resten af dagen. Hurra!

Som skrevet tidligere. Det er ret nemt at disponere som passager og det er helt gratis. Men når man skal have det til at fungere i virkeligheden hvor driftlederen skal have styr på personalet, materieldisponenten skal disponere over materiel og stationsbestyreren skal have infrastrukturen og sikringsanlægget til at spille sammen med resten, så er 2+2 ikke altid lig 4. Ked af at sige det, men jeg synes du skal gå videre med dine ideer til DSB S-tog, for jeg kan ikke forklare det mere tydeligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak