Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Schweizisk dobbeltdækkertog i "Blinkende Lygter" (Generelt)

af Jakob, 6/11 2014, 04:16 (3483 dage siden) @ Niels Munch

Hvad er grunden til at disse vogne ikke blev anvendt nord for Fredericia. Kunne ME'erne ikke levere nok strøm eller var der andre grunde?


DSB kørte med vognene indkoblet mellem 2 EA-lokomotiver.

V.h.
niels

Hej
Jeg synes det er ret interessant og det svarer også delvist på mit tidligere spørgsmål om dobbeltdækker-sandwich og de nuværende vogne. http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=69387

Hvordan gjorde de i praksis, passede zws systemerne sammen så dørene kunne åbnes og lukkes fra lokomotiverne?
Hvad var begrundelsen for lokomotiv i begge ender? Manglende ATC i styrevognen??

Jeg har forgæves forsøgt at finde vægten på de Schweiziske vogne på wikipedia for at kunne sammenligne med de nuværende. desto betyder vist blot dobbeltdækker. Jeg synes det er interessant om EA kan kører med flere vogne end ME, jeg har tidligere fået svaret at EA kan leverer mere strøm til vognen end ME, men vægt og dermed acceleration gør vel også en del forskel, måske kunne der estimeres ud fra hvor mange vogne de kørte med mellem EA'erne den gang.
Var der passagerer nok til vognen den gang og hvordan tog folk i mod dem? Jeg prøvede dem desværre ikke selv, da jeg primært rejste Århus - København på det tidspunkt.

Mvh Jakob


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak