Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC-bus Berlin-København ingen nyhed (Generelt)

af Casper, 27/11 2014, 00:59 (3439 dage siden) @ Per Hauberg

Som nævnt i mit indlæg er der i forvejen fire busselskaber på ruten.

Det eneste nye er en bus med DB's design og bemaling ...

Det kan godt være de lover god komfort, men mon ikke også nogle af de eksisterende busfirmaer kan tilbyde det samme?

Jeg har ikke prøvet dem alle sammen, men jeg synes ruten er til at holde ud, selv om det er 7-8 timer, da man har to timers pause midtpå.

Fjernbusser, som de findes nu, er først blevet tilladt 1.1.2013 i Tyskland. Aktørerne er store selskaber, det er p.t. en voldsom kamp på lave priser. Nogle er allerede gået konkurs.

Et par links herom:

http://www.dw.de/erste-pleite-auf-dem-deutschen-fernbusmarkt/a-17934306

http://blog.fahrtenfuchs.de/fernbus-marktforschung/

Når markedet er så stort skyldes det vel udelukkende de høje priser på togrejser.

DB's busser kører dog indtil videre kun på ruter hvor der er dårlige togforbindelser. Men jeg læser at DB har bestilt 800 nye busser, så der må være nogle planer om vækst.

Man kan i øvrigt købe en DB-billettype ved navn Bahn-Spezial som kun sælges på fjernbussøgeportalerne.
http://www.t-online.de/reisen/reisemagazin/bahnreisen/id_71053546/-bahn-spezial-guensti...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak