Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

>>Opdatering<< Skive-Vestsalling Jernbane - godstog

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 17/2 2011, 05:58 (4826 dage siden) @ Søndenfjords

Hej "Søndenfjords" (hvorfor egentlig "dæknavn")

Tak for spørgsmålet: Desværre nej, --jeg har ikke noteret oprangeringen.

Det er dog M 2, der er trækkende, og at den efterfølges af H 45, er der næppe tvivl om, men den sidste vogn ??? Af en kraftig forstørrelse af originalfoto´et i bedre opløsning ses, at det er en SVJ-vogn, og herefter er mulighederne jo begrænsede. L 50, 65 eller 66. Da billedet er taget "en almindelig lørdag", må det formodes at være det daglige, ordinære godstog.

Når jeg de kommende dage får scannet de to sort/hvide film, der blev taget dagen efter, på en DMJK-særtogstur, vil man måske kunne finde en løsning. Ved en sådan lejlighed, kunne der være tale om "arrangerede togstammer", men næppe lørdag.

Jeg vil gerne undgå yderligere negativstudier i dag, på noget, som måske kommer af sig selv om et par dage.

Til gengæld kan jeg se, at jeg på turen drak kaffe på Skive H, ved ankomsten lørdag, kr. 2,30 og købte nogle postkort i stationskiosken, kr. 6,-. Herefter gik jeg op i byen og lejede den cykel (kr. 3,-), som skulle fragte mig rundt lørdag eftermiddag (farvebillederne). Aftensmaden kostede kr 11,10 og fire "vand" kr. 4.70. (Man bliver tørstig af at "drøne rundt" på en cykel, Skive-Spøttrup og retur).

Overnatning kr: 19,15 og morgenmad (som dengang betaltes særskilt) kr: 5,50.

Særtogstur søndag kr: 15,-. Tre film: 13,50. Alt i alt kostede turen mig kr: 85,50, og det er jo rørende billigt set med vore dages øjne, indtil man en dag får gravet kopien af Selvangivelsen for 1965 frem fra "skuffen", og ser, hvor lidt man tilsvarende fik i løn ! ! !

...........

Og nu videre til dagens gøremål, --herunder scanneng af sort/hvid-fotos.

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=svj---stationer


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak