Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad sker der med Holte station? (Generelt)

af Hedegaard, 6/10 2015, 00:05 (3127 dage siden)

Har lagt mærke til at man er begyndt at rive noget af stationsbygningen ned. Er det planen at hele den gamle bygning skal fjernes, eller er det kun side-bygningerne?

Hvad sker der med Holte station?

af Kuld, 6/10 2015, 22:14 (3126 dage siden) @ Hedegaard

Bygningen blev ikke længere benyttet. Der kommer istedet en ny omformer station.

Hvad sker der med Holte station?

af Gæst2, 6/10 2015, 22:17 (3126 dage siden) @ Kuld

Bygningen blev ikke længere benyttet. Der kommer istedet en ny omformer station.

Hvad er det for en bygning der er blevet revet ned og hvor skal den nye omformerstation ligge?

Hvad sker der med Holte station?

af Gæst, 6/10 2015, 23:28 (3126 dage siden) @ Niels Munch

Bygningen blev ikke længere benyttet. Der kommer istedet en ny omformer station.


Hvad er det for en bygning der er blevet revet ned og hvor skal den nye omformerstation ligge?

Vedr. ny transformerstation til kørestrøm ved Holte Station: http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=23585&soegningID=605966&soegeord=holte .


Så, hvis der er tale om nedrivning af en bygning i tilknytning til stationsbygningen på den anden side af banen, taler vi om to forskellige ting.

Hvad sker der med Holte station?

af Thomas, 7/10 2015, 01:04 (3126 dage siden) @ Gæst

Det der menes (tror jeg) er, at bygningen mellem stationsbygningen og det tidligere posthus skal rives ned. Der var en grillbar samt toiletter i bygningen.

Hvad sker der med Holte station?

af Gæst, 7/10 2015, 09:20 (3125 dage siden) @ Thomas

Det der menes (tror jeg) er, at bygningen mellem stationsbygningen og det tidligere posthus skal rives ned. Der var en grillbar samt toiletter i bygningen.


Vi ånder lettet op. En sådan operation vil kun forskønne området :-)

Hvad sker der med Holte station?

af Niels Munch, 7/10 2015, 12:46 (3125 dage siden) @ Thomas

Det der menes (tror jeg) er, at bygningen mellem stationsbygningen og det tidligere posthus skal rives ned. Der var en grillbar samt toiletter i bygningen.


Så må det i givet fald være denne mellembygning (Google streetview); mon ikke snart trådstarter melder noget ud?

V.h.
Niels

Hvad sker der med Holte station?

af marrix, Valby, 7/10 2015, 23:39 (3125 dage siden) @ Niels Munch

Så kunne min nysgerrighed ikke længere holde mig væk fra Holte og Niels har helt ret:
[image]

I følge artiklen på bane.dk skal den nye omformerstation ligge i nærheden af den gamle som selvfølgeligt først bliver revet ned når den nye er i drift:
[image]

- Martin

Hvad sker der med Holte station? - Omformerstation i Høvelte

af BBK, 8/10 2015, 22:48 (3124 dage siden) @ marrix

I følge artiklen på bane.dk skal den nye omformerstation ligge i nærheden af den gamle som selvfølgeligt først bliver revet ned når den nye er i drift:
[image]

Nogen der ved om det samme er gældende for omformerstationen nord for Høvelte T? Der også også været en vældig aktivitet de seneste par uger.

Hvad sker der med Holte station? -

af eriktj, 26/11 2019, 21:14 (1614 dage siden) @ BBK

Banedanmark har i dag påbegyndt nedrivning af den gamle gule omformerstation syd for Holte Station

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak