Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det gule Palæ er nu officielt blevet reddet (Generelt)

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 7/11 2015, 16:12 (3093 dage siden)

Hejsa alle i forum.

Jeg var i dag i Palads Bio og se Olsenbanden på sporet, som var et arrangement mellem Nordisk Film og Olsenbandens Fanklub, hvilket i sig selv var en fornøjelse at opleve, idet jeg ikke selv har oplevet at kunne se Olsenbanden på det store lærred :-D :-D :-D

Inden filmen startede, var formanden og næstformanden på scenen og fortælle lidt om deres arrangementer, heriblandt deres projekt med at rede det Gule Palæ. Og i den forbindelse kunne de fortælle at udover den private indsamling som indtil videre beløber sig på ca. 75.000 kr, så har A.P.Møller Fonden doneret 1 million kroner til bevarelsen af Palæet, hvilket nu gør det muligt at få flyttet palæet i sommeren 2016. :-)

Dette var blot lidt info til weekenden, man kan læse mere i den officielle pressemeddelelse på Olsenbandens Fanklubs hjemmeside ;-)

God weekend til alle
Klaus :-)

--
[image][image][image]

Det gule Palæ er nu officielt blevet reddet

af re20000, 7/11 2015, 21:56 (3093 dage siden) @ K.B.Andreasen

Ja her passer vist kun ét ord. Og det begynder med S.

Nold

Så der mangler kun 225.000 kr. i budgettet

af Nordexpress, 8/11 2015, 14:34 (3092 dage siden) @ K.B.Andreasen

Budgettet er for projektet er iflg. det oplyste 1,3 mio. dkr., hvoraf man har indsamlet 75.000 dkr. eller knap 6 pct.

Nu har fonden så bevilget op til 1 mio.dkr. - som jeg tolker det til flytning og genrejsning efter regning - og der mangler fortsat 225.000 dkr. i budgettet (17 pct.), som alle - også i denne kreds - vist er mere end velkomne til at bidrag til og med.

Det gule Palæ er nu officielt blevet reddet

af Fynboen, 9/11 2015, 12:08 (3091 dage siden) @ K.B.Andreasen

Rigtig god nyhed. Godt den bevares...

Så mangler vi bare at selv samme fond sender nogle penge til Frederikshavn, så gamle M/F "Dronning Ingrid" kan få en klar maling og sejles til Gedser også. :-D

Det gule Palæ er nu officielt blevet reddet

af Nordexpress, 9/11 2015, 12:09 (3091 dage siden) @ Fynboen

Skriv og send en begrundet ansøgning!

Det gule Palæ er nu officielt blevet reddet

af Fynboen, 9/11 2015, 12:47 (3091 dage siden) @ Nordexpress

Ja, jeg godt det er "let og gratis" at skrive som jeg gjorde, men lige for at gøre den færdig, hvad er planen for den gamle færge, skulle den ikke hugges op?

Det gule Palæ er nu officielt blevet reddet

af gaest, 23/11 2015, 19:36 (3077 dage siden) @ Fynboen

Rigtig god nyhed. Godt den bevares...

Så mangler vi bare at selv samme fond sender nogle penge til Frederikshavn, så gamle M/F "Dronning Ingrid" kan få en klar maling og sejles til Gedser også. :-D

Det er for sent nu.

De er begyndt at sælge hende som løsdele, hvis nogen vil have en souvenir.
http://www.genbyg.dk/view.php?template=cases&page_id=202

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak