Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Chefflugt fra Banedanmark? (Generelt)

af Dagens gæst, 12/11 2015, 21:07 (3106 dage siden)

Hva sker der lige i Banedanmark?

Den administrerende direktør går.
Økonomidirektøren går.
Direktøren for Signalprogrammet går.
Chefen for Jernbanesikkerhed er gået...

Er det ..., der forlader den synkende skude i form af et snart kuldsejlet signalprogram? Eller har nogen fået et lille politisk vink ovenfra?

Chefflugt fra Banedanmark?

af En gæst, 12/11 2015, 21:24 (3106 dage siden) @ Dagens gæst

Hva sker der lige i Banedanmark?

Den administrerende direktør går.
Økonomidirektøren går.
Direktøren for Signalprogrammet går.
Chefen for Jernbanesikkerhed er gået...

Er det ..., der forlader den synkende skude i form af et snart kuldsejlet signalprogram? Eller har nogen fået et lille politisk vink ovenfra?


De kan også være blevet skræmt af reaktionerne fra pendlergruppen Køge Bugt som siger, at de ikke har lyttet til hvad der er blevet sagt.

Chefflugt fra Banedanmark?

af Ugens medarbejder, 12/11 2015, 21:37 (3106 dage siden) @ Dagens gæst

Hva sker der lige i Banedanmark?

Den administrerende direktør går.
Økonomidirektøren går.
Direktøren for Signalprogrammet går.
Chefen for Jernbanesikkerhed er gået...

Er det ..., der forlader den synkende skude i form af et snart kuldsejlet signalprogram? Eller har nogen fået et lille politisk vink ovenfra?

Virkeligheden har vist ramt signalprogrammet, der vist er meget mere forsinket end der offentligt er meldt ud - på den baggrund ser det bedre ud at gå selv, end at blive smidt ud.

Chefflugt fra Banedanmark?

af Frank Poulsen, 12/11 2015, 21:45 (3106 dage siden) @ Dagens gæst

Hvor har i set at alle disse direktører går af?

Chefflugt fra Banedanmark?

af Børge Sundahl, 12/11 2015, 22:32 (3106 dage siden) @ Frank Poulsen

Det ku' jo være de havde brug for en med 60 års erfaring!
Nå det var kun en spøg.
Men skræmmende er det.
Børge

Avatar

Chefflugt fra Banedanmark?

af Ove Nygaard, 15/11 2015, 10:47 (3103 dage siden) @ Børge Sundahl

Det ku' jo være de havde brug for en med 60 års erfaring!
Nå det var kun en spøg.
Men skræmmende er det.
Børge

Du har ret, Børge. Langå kommandopost har/havde jo "det hele".:-D

Bedste veteranhilsener

Ove af Erritsø

Chefflugt fra Banedanmark?

af LasseG, 13/11 2015, 23:30 (3105 dage siden) @ Jens V

Hvor har i set at alle disse direktører går af?


http://ing.dk/artikel/tre-direktoerer-forlader-banedanmark-180208


Tjae, denne tråd er startet den 12., mens ovenstående artikel er fra den 13. ... Så måske er det omvendt? :-)

Det kunne man godt foranlediges til at tro når den oprindelige kilde - Baneavisen - er fra 5. november...

--
[image]

Chefflugt fra Banedanmark?

af Østjyden, 13/11 2015, 23:36 (3105 dage siden) @ LasseG

Så må I meget undskylde, at jeg blandede mig.

Chefflugt fra Banedanmark?

af steenth, 12/11 2015, 23:38 (3106 dage siden) @ Dagens gæst

Hva sker der lige i Banedanmark?

Den administrerende direktør går.
Økonomidirektøren går.
Direktøren for Signalprogrammet går.
Chefen for Jernbanesikkerhed er gået...

Baneavisen nr 18-2015 skriver at økonomidirektøren og direktøren for signalprogrammet er gået efter eget ønske.

Den administrerende direktør er på åremålsansættelse - jeg har ikke set noget. Men det ligner hans ansættelse udløber næste år. Men jeg har ikke set noget på det.

Er det ..., der forlader den synkende skude i form af et snart kuldsejlet signalprogram? Eller har nogen fået et lille politisk vink ovenfra?

Chefflugt fra Banedanmark?

af Gæst1, 13/11 2015, 06:07 (3106 dage siden) @ steenth

Baneavisen nr 18-2015 skriver at økonomidirektøren og direktøren for signalprogrammet er gået efter eget ønske.

Den administrerende direktør er på åremålsansættelse - jeg har ikke set noget. Men det ligner hans ansættelse udløber næste år. Men jeg har ikke set noget på det.

Alle tre forlader teknisk set Banedanmark, når deres åremålskontrakter udløber de kommende måneder. Ved at gøre det på denne måde undgår ejeren behændigt et større offentligt rivegilde*, men kan afvente den bebudede/berygtede undersøgelse af Signalprogrammet, som Rigsrevisionen ventes at komme med.

Det er meldt ud til medarbejdere og samarbejdspartnere, at de tre ønsker nye udfordringer og derfor forlader Banedanmark i løbet af de kommende måneder.


* offentlighedsloven gør det svært at få aktindsigt i kontrakter, der ikke forlænges...

Chefflugt fra Banedanmark?

af Kaj, 13/11 2015, 06:29 (3106 dage siden) @ Gæst1

Ja, et er hvordan Banedanmark præsentere sig, noget andet ee hvordan det virkeligt er.

Det var vel kun et spørgsmål om tid, før gulvtæppet blev trukket væk under dem.

Chefflugt fra Banedanmark?

af Krabsen @, 13/11 2015, 10:38 (3105 dage siden) @ Dagens gæst

Den administrerende direktør går.

At Jesper Hansen stopper som 63-årig, når hans kontrakt planmæssigt udløber i foråret 2016, kan vel dårligt kaldes 'direktøren går'.

Chefflugt - en mulighed for veteranentusiaster?

af Nordexpress, 15/11 2015, 12:42 (3103 dage siden) @ Dagens gæst

Jernbanenørder synes jo meget fokuseret på bevaring - herunder damptogsdrift i Jylland - og dette forum har jo en pæn andel af bagsædepolitikere.

Det er på ledelsesniveau ikke et mål i sig selv at blive siddende til evig tid - tværtimod, hvis en persons kvalifikation er at starte et projekt, at problemformulere, udbyde eller på anden måde sammensætte det rette team og den rette organisation, så hverken skal eller vil en sådan projektledertype sidde i den samme stol for at administrere.

Også for samfundet er det faktisk mest optimalt, at personen bliver brugt til at etablere en nyudvikling på et andet område.

Og for den administrerende er der vel masser af offentlige bestyrelser at blive valgt ind i. Med større eller mindre virkning.

Jernbanenørder burde måske overnikøbet komme i gang med at arbejde for, at en ny ledelse af Banedanmark finder mere plads til veterantogsdrift?

Chefflugt - en mulighed for veteranentusiaster?

af Peter Christensen, 15/11 2015, 15:22 (3103 dage siden) @ Nordexpress

Det tror jeg ikke du skal regne med.....

Det normale i enhver stor virksomhed er, at kandidater screenes af HR-afdelingen (tidligere kendt som personaleafdelingen, men stadig blandt mine yndlingshade objekter).
Hvis der ikke kan dokumenteres ledelseserfaring og relevant uddannelse, så ser det skidt ud.
Mit bud er at ca. 90% herinde vil blive sorteret fra på den led.
Blandt de resterende 10%, som kunne komme forbi første sortering, vil mange nok overveje om BDK er et sted at bruge sin tid. Om det vil gavne senere i karrieren.
Surt, men sandt.
Men man kan da altid håbe på at en eller flere af personerne er velvilligt indstillet i forhold til veterantog på de lange skinner. Ikke at det nødvendigvis gør livet lettere, men en "sur" embedsmand kunne hurtigt lavet et reelt totalforbud.
At TS gør tingene ret akademiske; det er en anden snak.
Reelt handler det om at beskrive hvad man altid har lavet - bare på en meget akademisk måde.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak