Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tomme tog til Hundested Havn (Jernbanen i dag)

af Jørgen Pagh Jensen, 24/1 2016, 18:00 (3040 dage siden)

I mange år har Hundested-Rørvig færgen sejlet i timedrift, og Frederiksværkbanen har kørt tog ned til havnen. Nu - to år efter at Hundested-Rørvig færgen anskaffede en ny større færge, har de indskrænket sejlplanen. Det er jo ikke nogen naturlov, at en større færge giver flere passagerer. Der kører stadig tog til Hundested Havn, men søndag eftermiddag er det helt tosset, for der er 35 mins. overgangstid i Hundested Havn mellem færge og tog i begge retninger - (før 5 min.) - og om vinteren er det ikke just noget spændende sted at opholde sig. Gad vist, om der overhovedet er NOGEN, der bruger denne forbindelse nu - jeg så ingen.
[image]
Et næsten spøgelsesagtigt og sandsynligvis helt tomt Lint-tog i tågen på vej fra havnen til Hundested station 24/1-2016. Til højre anes en af MY-gruppens B-vogne + diverse Lint.
[image]
Den nye store færge Isefjord til venstre, den gamle mindre Korshage ligger ubenyttet til højre. Forhåbentlig vender timedriften tilbage til sommer.

Tomme tog til Hundested Havn

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 25/1 2016, 07:20 (3040 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Den nye store færge Isefjord til venstre, den gamle mindre Korshage ligger ubenyttet til højre. Forhåbentlig vender timedriften tilbage til sommer.

- Så har Korshage godt nok skiftet form en hel del siden jeg så den i Hundested havn sidst - Jeg tror nu nok at det er Nakkehage du ser til højre i det sidste billede.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Tomme tog til Hundested Havn

af H N Nielsen, 25/1 2016, 14:41 (3039 dage siden) @ mhv_vsvt

Det er helt korrekt, Nakkehage er navnet på den, min familie har kendt den fra Lis Grau tiden da den besejlede Hov - Samsø.

Tomme tog til Hundested Havn

af Jørgen Pagh Jensen, 25/1 2016, 20:59 (3039 dage siden) @ H N Nielsen

Nå ja, man kan da bare se ordentligt efter - det er selvfølgelig Nakkehage, der gemte sig i tågen.
[image]
Men pointen med den ændrede sejlplan og de tomme tog mener jeg nu er god nok.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak