Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

MZ i Aalborg lige nu (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/4 2016, 07:57 (2919 dage siden)

Ud over tagpladetoget og fiskemelsekspressen er MZ en sjældenhed i Aalborg.

Så det vækker opsigt, at der p. t. "lusker" en MZ uden vogne rundt på sporarealet i Aalborg. Nogen, der ved mere?

Jeg kan ikke se nummeret på den.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Avatar

MZ i Aalborg lige nu

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/4 2016, 08:27 (2919 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hmm.....jeg tror, han er ved at tanke. Der står "DB" på fronten og nummeret er 145X.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

MZ i Aalborg lige nu

af OD, Od ⌂, 29/4 2016, 08:35 (2919 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hmm.....jeg tror, han er ved at tanke. Der står "DB" på fronten og nummeret er 145X.


Burde være MZ 1456.

MZ i Aalborg lige nu

af andersj, Aalborg, 29/4 2016, 13:30 (2919 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ud over tagpladetoget og fiskemelsekspressen er MZ en sjældenhed i Aalborg.

Så det vækker opsigt, at der p. t. "lusker" en MZ uden vogne rundt på sporarealet i Aalborg. Nogen, der ved mere?

Jeg kan ikke se nummeret på den.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Der er tagpladetog til Østhavnen i dag og ifølge Facebook kørte man MZ 1456 ind og tankede i Aalborg mens vognene blev aflæsset på Østhavnen.

--
Mvh Anders

MZ i Aalborg lige nu

af mikkelhansen, Lunderskov, 29/4 2016, 22:00 (2918 dage siden) @ andersj

Der er tagpladetog til Østhavnen i dag og ifølge Facebook kørte man MZ 1456 ind og tankede i Aalborg mens vognene blev aflæsset på Østhavnen.

Njaa, tankede og tankede - lokoføreren biksede rundt i forsyningen i over en halv time, og så viste det sig at han alligevel ikke kunne tanke MZ'eren derovre. Men han gjorde et ihærdigt forsøg, det må man give ham.

--
Hilsen
Mikkel

MZ i Aalborg lige nu

af Gamle MY-føre, 30/4 2016, 08:53 (2918 dage siden) @ mikkelhansen

Tænker af og til på at det er godt dette forum ikke eksisterede for 25-30 år siden, for så kunne vi stort set ikke læse om andet end hvor folk har set en MEer, MZer, MYer eller MXer. Utroligt mange indlæg her, nu har jeg set en blå MY hvad skal den, nu har jeg set en rød MX hvad kører den efter. Så en MZer med godstog hvor skal den hen osv. Osv...

Er det virkeligt så stor en begivenhed hver gang nogen ser en GMer...

For os der kørte med dem til daglig, med utætte vinduer, udstødningsgasser, larm og rystelser, dårlig varme og træk i førerrummene. Tænkte man tit på hvornår det gamle l... Blev ophugget. Håber da for dem der kører med dem i dag at der er kommet styr på disse ting.

Hav en god dag trods alt til alle.......

MZ i Aalborg lige nu

af Bent Larsen, Kalundborg, 30/4 2016, 09:52 (2918 dage siden) @ Gamle MY-føre

Hej
Hvis der ikke skal skrives om aktuelle ting, som interesserer mange, hvad skal emnerne da være?
vh
Bent Larsen

MZ i Aalborg lige nu

af nk, 30/4 2016, 10:35 (2918 dage siden) @ Gamle MY-føre

Er det virkeligt så stor en begivenhed hver gang nogen ser en GMer...

Ja, det er det jo fordi det ikke er hver dag vi ser den - i 80'erne var det ikke så spændende at se en GM-maskine - det var hverdag, ligesom en IC3 jo heller ikke skaber overskrifter i Ålborg i dag.

For os der kørte med dem til daglig, med utætte vinduer, udstødningsgasser, larm og rystelser, dårlig varme og træk i førerrummene. Tænkte man tit på hvornår det gamle l... Blev ophugget.

Ja, og det er jo netop en af pointerne med romantikken - når man kigger tilbage, så er det den svundne tid med dens charme - ikke den kedelige/ubehagelige/slidsomme hverdag man tænker på som togtosse. Når folk sukker henført over damplokomotiver er det jo heller ikke pga. arbejdsmiljøet!

mvh
Niels Kristiansen

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak