Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Slut med DSB klippekort fra august (Generelt)

af andersj, Aalborg, 4/5 2016, 16:32 (2915 dage siden)

Fra 15. august vil det ikke længere være muligt at købe DSB-papklippekort og dermed forsvinder der endnu flere rabatprodukter. Det betyder også at det ikke længere vil være muligt at købe en såkaldt "åben billet" med et eller to klip så man selv kan vælge datoen ved at klippe på rejsedagen.

Det var vel forventeligt at man ville udfase klippekortene, men det er ærgerligt at næsten den eneste erstatning til de udgåede rabatprodukter er fuldprisbilletter.

Det vil dog stadig være muligt at købe 10 klips kort i DSBs app, men de er kun gyldige i 12 måneder.
Sidste anvendelsesdag for pap klippekortene er 17. januar 2017.

--
Mvh Anders

Slut med DSB klippekort fra august

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 4/5 2016, 16:42 (2915 dage siden) @ andersj

Fra 15. august vil det ikke længere være muligt at købe DSB-papklippekort og dermed forsvinder der endnu flere rabatprodukter. Det betyder også at det ikke længere vil være muligt at købe en såkaldt "åben billet" med et eller to klip så man selv kan vælge datoen ved at klippe på rejsedagen.

Det var vel forventeligt at man ville udfase klippekortene, men det er ærgerligt at næsten den eneste erstatning til de udgåede rabatprodukter er fuldprisbilletter.

Desværre endnu et bevis på DSB selvtilstrækkelighed og en ledelse der er blottet for visioner...

DSB har indført en familiebillet, hvor man kan rejse 2 voksne og 4 børn for 499,- kr. tur/retur indenfor 24 timer, hvilket er et fornuftigt tilbud. Kravet er dog at man skal være min. 1 voksen og 1 barn, det betyder et en 'alm.' voksen ikke kan benytte tilbuddet med f.eks. en endagstur til København for 499,- kr., men er tvunget til at betale fuld pris - med mindre man er så heldig at kunne få en orange billet, hvis den er bestilt 1-2 måneder i forvejen.

DSB vil altså hellere fylde deres tog med 6 personer for 499,- kr., hvorimod en en enkelt rejsende må betale 600-700,- kr. for den samme tur - logik for DSB måske :-)

Det vil dog stadig være muligt at købe 10 klips kort i DSBs app, men de er kun gyldige i 12 måneder.
Sidste anvendelsesdag for pap klippekortene er 17. januar 2017.

Der er vel kun DSB's forretningsbestemmelse der forhindre dem i at forlænge gyldighedsperioden til f.eks. 2 år, hvilket vil være en mere rimelig gyldighedsperiode, men med DSBs holding til deres kunder, så sker det næppe.

Slut med DSB klippekort fra august

af UTJ, 4/5 2016, 17:06 (2915 dage siden) @ andersj

DSB er bilismens bedste fremmer

Slut med DSB klippekort fra august

af gamle ole, 4/5 2016, 17:11 (2915 dage siden) @ UTJ

Ja i den grad. Så hænger man velpå det totalt uberegnelige rejskort.

Ole

Slut med DSB klippekort fra august

af Søren Jessen, Kolding, 4/5 2016, 21:49 (2914 dage siden) @ gamle ole

Ja i den grad. Så hænger man velpå det totalt uberegnelige rejskort.

Ole

Jeg har et rejsekort og det fungerer ganske udmærket.
Ved afskaffelse af klippekortene, slipper DSB for omkostning til vedligeholdelse af de MEGET slidte Almex klippekortmaskiner.
DSB slipper endvidere for at investere i nye klippekortmaskiner.
Med venlig hilsen, Søren Jessen

Slut med DSB klippekort fra august

af andersj, Aalborg, 4/5 2016, 22:12 (2914 dage siden) @ Søren Jessen

Ja i den grad. Så hænger man velpå det totalt uberegnelige rejskort.

Ole


Jeg har et rejsekort og det fungerer ganske udmærket.
Ved afskaffelse af klippekortene, slipper DSB for omkostning til vedligeholdelse af de MEGET slidte Almex klippekortmaskiner.
DSB slipper endvidere for at investere i nye klippekortmaskiner.
Med venlig hilsen, Søren Jessen

Problemet er ikke så meget at klippekortene forsvinder, det er mere det faktum at de rabatter klippekortene giver ikke bliver erstattet af nye rabatprodukter. Desuden giver Rejsekort heller ikke den samme rabat som et klippekort. Man skal rejse mere end 9 gange hver måned for at komme op på de 25% et klippekort i dag giver i rabat.

--
Mvh Anders

Slut med DSB klippekort fra august

af Gæst, 4/5 2016, 18:43 (2915 dage siden) @ UTJ

DSB er bilismens bedste fremmer


Selv jernbanefolk benytter i højere og højere grad i egen bil til og fra arbejde og til fritidsture - eller tager de ofte billigere langtursbusser ;-)

Slut med DSB klippekort fra august

af Tonny Brandt Andersen, 4/5 2016, 17:29 (2915 dage siden) @ andersj

Det var da dejligt. Nu har jeg haft en bunke klippekort liggende i flere år. Da jeg fik rejsekort spurgte jeg om jeg kunne få refunderet mine klippekort, men dertil var svaret nej. Jeg må pænt vente til man stoppede med at sælge klippekort, så vil der blive en periode, hvor jeg kan få klippekort refunderet.

Slut med DSB klippekort fra august

af andersj, Aalborg, 18/5 2016, 11:18 (2901 dage siden) @ andersj

Fra 15. august vil det ikke længere være muligt at købe DSB-papklippekort og dermed forsvinder der endnu flere rabatprodukter. Det betyder også at det ikke længere vil være muligt at købe en såkaldt "åben billet" med et eller to klip så man selv kan vælge datoen ved at klippe på rejsedagen.

Det var vel forventeligt at man ville udfase klippekortene, men det er ærgerligt at næsten den eneste erstatning til de udgåede rabatprodukter er fuldprisbilletter.

Det vil dog stadig være muligt at købe 10 klips kort i DSBs app, men de er kun gyldige i 12 måneder.
Sidste anvendelsesdag for pap klippekortene er 17. januar 2017.

Her er den officielle udmeldelse fra DSB med justerede datoer: http://www.dsb.dk/kampagner/dsb-klippekort/

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak