Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbanevogn vandaliseret

af Erling Pedersen, 28/6 2016, 12:32 (2859 dage siden) @ Peter Sloots

Ja hvad gør vi.

De skal straffes hårdt og kontant, betaling på et flere cifret milionbeløb og have en evig plettet straffeattest.

Håbe at ved denne gæld de evigt i hele livet ikke har nogen form for lånemulighed og altid skal betale alt hvad de kommer til at tjene tilbage.

Så er det forhåbentligt ikke så sjovt når du hele livet ikke har en øre til noget som helst, skal leve på sultegrænsen og tigge dig frem !

Hilsen Erling.

Avatar

Letbanevogn vandaliseret

af jhcn, Århus, 28/6 2016, 14:05 (2859 dage siden) @ Peter Sloots

Jeg ville ønske pressen ikke viderebragte "maleriet". Det er vel det folkene bag ønsker? At flest mulige ser deres værk?

--
Henrik
[image]

Letbanevogn vandaliseret

af Steff, 28/6 2016, 14:20 (2859 dage siden) @ jhcn

Kære Henrik!

Du har åhh så ret.

Der er tre kategorier af dumme:

- Dem der ikke passer på deres tildelte materiel.
- Dem der udfører graffiti.
- Dem der viderebringer, som pressen og de forargede.

Luk denne tråd, det tjener bekæmpelsen på dette plan bedst. Graffiti uden omtale har nemlig ingen værdi for hærværksmændene.

Med venlig hilsen

Steff.

--
Steffen Dresler

Letbanevogn vandaliseret

af Lue, 28/6 2016, 22:42 (2858 dage siden) @ Steff

Et stort tydelige billede i avisen af hærværks folkene, og så skulle de selv have lov til at vaske det af i offentlig påsyn. Men det må vi jo desvære ikke her i lille Danmark.

Letbanevogn vandaliseret

af H N Nielsen, 29/6 2016, 09:37 (2858 dage siden) @ Lue

Nej for Grafitti malerne har enten
1. "Traumer fra et eller andet."
Eller
2. "De har bare haft en dårlig barndom, så lad os støtte dem med flere penge, og lad dem bare gå frit rundt."

Typisk Dansk løsning.

Letbanevogn vandaliseret

af Krabsen @, 29/6 2016, 08:50 (2858 dage siden) @ Steff

Graffiti uden omtale har nemlig ingen værdi for hærværksmændene.

Jeps..

Letbanevogn vandaliseret

af Kristoffer, 30/6 2016, 16:02 (2857 dage siden) @ Steff

Nu skal vi måske lige minde os selv om hvilket århundrede vi lever i. Garffiti-malere har ingen problemer med at nå deres publikum, i princippet kunne de sende live video, mens de bliver malet. Jeg er ikke i tvivl om, at medieomtale er en bonus for disse folk, lige som de sikker ville more sig grundigt over hvor højt de har fået "en flok sure, forstokkede gamle mænd" op i det røde felt. Men jeg tror ikke vi kan forestille os, at hverken omtale i Jyllands Posten eller på dette forum har nogen som helst indflydelse på disse folks fremtidige motivation.

Letbanevogn vandaliseret

af mss-logoff, 4/7 2016, 18:22 (2852 dage siden) @ Steff

Ja pressen:

Dem der for nyligt brugte meget tid på at fortælle om hvor populært et graffitimål vognene ville være (bare hvis vandalerne ikke selv skulle have tænkt på det).

Den samme presse der gang på gang fortæller hvor godt et terrormål Nørreport station vil være. Det skal nok lykkedes dem at få nogle tosser til at realisere det til sidst.

Danske nyhedsjournalister må ærligt talt enten være snotdumme eller katastrofeliderlige...

Mvh
MSS

Avatar

Letbanevogn vandaliseret

af Erik H, Frederikssund, 29/6 2016, 14:54 (2858 dage siden) @ jhcn

Du har fat i noget rigtigt.
Det er nemlig det at andre ser deres "kunstværker" der får disse hjernedøde individer til at forsætte deres vandelisme.
Man kan bare se på de københavnske S-toge, hvordan de blive tværet til med graffiti. Det er en meget sørgelig tendens.
Jeg bor selv i Frederikssund og kan ofte se hvordan "kunstnerne" har udøvet deres svinske forehavender, på S-togene, når disse holder på depotsporene. Det gør mig noget så rasende.

Med venlig hilsen
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Letbanevogn vandaliseret

af gaest, 29/6 2016, 18:58 (2857 dage siden) @ jhcn

Jeg ville ønske pressen ikke viderebragte "maleriet". Det er vel det folkene bag ønsker? At flest mulige ser deres værk?

De billedbureauer jeg arbejder for vil ikke have billeder med Grafitti, dog undtagelsesvist til redaktionelt indhold. Der er nemlig det lille "problem" at hærværksmanden juridisk set har ophavsret til sit "værk". Det er ikke videre sansynligt at gerningsmanden gør det, men liver han alligevel knaldet, kan det jo være ligemeget, og så kan han ligeså godt tage det han har ret til.

Letbanevogn vandaliseret

af Thomas Hauerslev ⌂, 29/6 2016, 08:41 (2858 dage siden) @ Peter Sloots

Grafitti, er stadig noget der kan vække enhver jernbaneentusiast til live. Imidlertid syntes jeg der mangler noget proportionalitet i meningsudvekslingen.

For det første er der ikke grafitti på Subway togvognene i New York. Ihvertfald ikke i september 2014, da jeg sidst var derover. Hverken indvendig eller udvendig. Det var nydeligt rent og pænt alt sammen.

Det som irriterer mig med grafitti er omkostningerne ved at fjerne malingen fra offentlige bygninger, f.eks. tog. Det koster os alle sammen penge. Det er irriterende af spilde penge på grafitti syntes jeg, når man i stedet kunne bruge dem på skoler og uddannelse af vores børn. Men der er ikke nogen der dør af grafitti, og det er heller ikke farligt. Det ser heller ikke pænt ud, og det er ikke tryghedsfremmende at se på osv. Særlig ikke på "vores" tog.

Imidlertid er det småpenge i forhold til hvad det f.eks. koster samfundet at behandle medmennesker med alkoholproblemer, og afledte omkostninger heraf. Vi betaler alle sammen 13 milliarder kroner til behandling af medmennesker der drikker (for meget).

Se f.eks. her: http://www.kora.dk/udgivelser/udgivelse/i9163/Samfundsoekonomiske-omkostninger-forbunde...

Det samme gælder for brugere af tobak. De koster os alle sammen MEGET mere end f.eks. afvaskning af togvogne mv.

Se f.eks. her: https://www.lunge.dk/pressemeddelelser/tobaksafhaengighed-koster-samfundet-milliarder-h...

Den rationelle og fornuftige beslutning er jo at forbyde alkohol og tobak, fordi samfundet som helhed, ville kunne udvikle sig meget bedre, og dermed bruge pengene på noget andet og mere fornuftigt.

Man kunne f.eks. købe nye tog hvert år for alle de penge.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak