Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

CBCT 9. februar 2017 (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 10/2 2017, 07:57 (2633 dage siden)

På Ing.dk er teknisk direktør Søren Boysen citere for:
»Samtidig kunne vi konstatere, at togene ikke standsede så præcist ved perronerne, som de skal. De kørte for eksempel nogle meter for langt i forhold til det sted på perronen, de skulle standse,« siger han.

Er S-tog gået Metroen i bedene og kører førerløst på den nye strækning, eller hvordan skal man tolke dette citat.
Jeg troede i mit blåøjede syn på verden at det var DSB's lokomotivførere der fremførte S-tog, og ikke Banedanmarks signalsystem.

Teach me, please

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

CBCT 9. februar 2017

af glade-koege ⌂, køge, 10/2 2017, 09:13 (2633 dage siden) @ metrohenrik

Lokoførerne er blot med inde i cbtc land og kan tage over.. toget køre af sig selv... men en LKF kan nok svare helt præcis hvordan.

CBCT 9. februar 2017

af DanniGT, 10/2 2017, 09:15 (2633 dage siden) @ metrohenrik

Hejsa,

Der er gået lidt "metro" i S-banen med CBTS. Formeldt er det lokomotivføreren der har ansvaret, men det er toget og CBTC der under normale omstændigheder kører toget.

Det eneste aktive lokomotivføreren skal er at lukke dørene ved perronerne og så overvåge at toget gør som det skal.

Der findes så en række modes toget kan være i, hvor lokomotivføreren fremfører toget, f.eks. når der rangers i Hillerød.
Hvis man har lyst til det, så kan man støve de Operationelle regler for CBTC op og på den måde få et indblik i hvordan systemet hænger sammen.

Mvh
Danni

CBCT 9. februar 2017

af bastholm, 10/2 2017, 09:56 (2633 dage siden) @ DanniGT

Smart

Men hvor præcist er dette? Metroen i København kan stoppe med en præcision inden for 5 - 10 cm, men hvad med S-togene? Nogen der har erfaring med hvor præcise de er?

Avatar

CBCT 9. februar 2017

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 11/2 2017, 05:25 (2632 dage siden) @ bastholm

Men hvor præcist er dette? Metroen i København kan stoppe med en præcision inden for 5 - 10 cm, men hvad med S-togene? Nogen der har erfaring med hvor præcise de er?

I artiklen siger samme direktør at det er lige så præcist som Metroen - eller skulle være, for det er det der er problemet lige nu at det stopper forkert.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Avatar

CBCT 9. februar 2017

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 10/2 2017, 10:13 (2633 dage siden) @ DanniGT

Hejsa,

Der er gået lidt "metro" i S-banen med CBTS. Formeldt er det lokomotivføreren der har ansvaret, men det er toget og CBTC der under normale omstændigheder kører toget.

Det eneste aktive lokomotivføreren skal er at lukke dørene ved perronerne og så overvåge at toget gør som det skal.

Der findes så en række modes toget kan være i, hvor lokomotivføreren fremfører toget, f.eks. når der rangers i Hillerød.
Hvis man har lyst til det, så kan man støve de Operationelle regler for CBTC op og på den måde få et indblik i hvordan systemet hænger sammen.

Mvh
Danni


Tak Danni.
Det er faktisk den ene af vores tre kørselsformer. Toget kører selv, men stewarden åbner og lukker togets døre.
Den hedder ATO/ATP på vores førebord.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak