DSB dropper Svendborgbanen (Generelt)
Jeg mener ikke, at det har været oppe i forummer her, men
DSB dropper Svendborgbanen.
af Olfert, 5/11 2017, 11:44 (2364 dage siden)
Jeg mener ikke, at det har været oppe i forummer her, men
DSB dropper Svendborgbanen.
af Johnni Christensen, 5/11 2017, 22:13 (2364 dage siden) @ Olfert
Spændende om der er andre der vil byde...
Johnni
af Rørvig Station, 5/11 2017, 22:48 (2364 dage siden) @ Johnni Christensen
Er det mon DSB, der her bestemt, at de ikke afgiver bud? Eller er det ministeren?
af Jens Hansen, 6/11 2017, 06:47 (2364 dage siden) @ Rørvig Station
Jeg skal ikke forholde mig til DSBs manglende ønske om ikke at byde på lokaltrafik i Danmark, alene det, at deres fremlagte togstrategi het klart baserer sig på en ensartethed, som ikke opnås, ved også at køre lokaltog.
Omkring Svendborgbanen, ja så skal den jo udbydes i sammenhæng med strækningen Vejle -Struer og de midt-og vestjyske strækninger (som Arriva pt. kører). Dvs. her opnås også en ensartethed i materiel.
af krabsen, 6/11 2017, 08:39 (2364 dage siden) @ Jens Hansen
Jeg skal ikke forholde mig til DSBs manglende ønske om ikke at byde på lokaltrafik i Danmark,
øh.. - den tager vi lige igen - ikke?
(duk og væk )
af Carsten, 6/11 2017, 09:36 (2364 dage siden) @ Jens Hansen
Pas på med dobbeltnegationer
Mvh
Carsten
af Jens Hansen, 6/11 2017, 09:43 (2364 dage siden) @ Carsten
Det gik lidt for "stærkt stærkt"
af Gæst1, 6/11 2017, 08:31 (2364 dage siden) @ Rørvig Station
Er det mon DSB, der her bestemt, at de ikke afgiver bud? Eller er det ministeren?
Det er DSBs bestyrelse, der gennem flere år, har sagt, at DSB ikke ønsker at byde på udbudt trafik - angiveligt som en form for pres mod udbud af "større og mere interessant linier", for hvis ikke DSB har "noget" at køre, risikerer ministeren at stå med en bunke ansatte, han ikke rigtig kan sætte til noget.
Det er i disse måneder, at fremtiden for den danske jernbane behandles politisk, så DSBs beslutning om at "droppe" Svendborg banen er lige så meget politisk pression, som det er realisme - DSB er (endnu) ikke i en økonomisk situation, hvor man kan vinde udbud. Dertil ligger der for mange tunge administrative opgaver i DSB, der tynger DSBs priser -- men som omvendt forhindrer yderligere udbud...Så DSB vil nok ikke foreslå disse opgaver flyttet til ministerium eller Trafikstyrelsen endnu...
af Jens Hansen, 6/11 2017, 09:43 (2364 dage siden) @ Gæst1
måske er der også en del opgaver, som slet ikke skal løses i en verden med konkurrence etc.
af Gæst1, 6/11 2017, 15:02 (2363 dage siden) @ Jens Hansen
måske er der også en del opgaver, som slet ikke skal løses i en verden med konkurrence etc.
Formentlig bliver de medarbejdere, der skal svare på ministerspørgdmål og udfærdige farvestrålende rapporteringer om alt and ingenting arbejdsløse, hvis andre end DSB bliver sat til at køre tog. Det er formentlig kun DSBs status som SOV, der forpligter dem til at bruge tid på det...
af UTJ, 6/11 2017, 15:27 (2363 dage siden) @ Gæst1
måske er der også en del opgaver, som slet ikke skal løses i en verden med konkurrence etc.
Formentlig bliver de medarbejdere, der skal svare på ministerspørgdmål og udfærdige farvestrålende rapporteringer om alt and ingenting arbejdsløse, hvis andre end DSB bliver sat til at køre tog. Det er formentlig kun DSBs status som SOV, der forpligter dem til at bruge tid på det...
Mon ikke DSB selv er årsag til en hel del af det arbejde DSB bliver nød til på grund af politikernes nysgerrighed? Når man som SOV driver politisk spin og har "spændende" og ikke særligt vellykkede projekter, der varer ved i årevis tiltrækker man spørgsmål og krav om redegørelser. Ved udlicitering flytter arbejdet over i ministeriets departement.
--
ئۇلغىك