Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 2/9 2018, 16:52 (2063 dage siden)

Jeg benytter lige lejligheden til lidt yderligere reklame for en interessant artikel, der er offentliggjort i dag:
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Kommentarer til artiklen modtages gerne i denne tråd.

--
[image]

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

af Steff, 2/9 2018, 20:55 (2063 dage siden) @ Tommy Nilsson

I forbindelse med den officielle indvielse, kørte DSB/DB jo så en tilbudsuge, hvor man for ingen penge kunne komme til Hamburg og retur samme dag. Prisen kan jeg ikke huske.

Skulle prøves og afsted fra Næstved. Eneste skuffelse var faktisk kun, at denne internationale forbindelse kørte mere eller mindre som et regionaltog fra Puttgarten og til Hamburg og retur Hamburg-Puttgarten. Det tog jo lidt mere tid af ideen med enten en udflugtstur eller møde, for man var først i Hamburg omkring middag og tilbage eftermiddag. Men en gå tur til havnen, sejltur rundt og lidt ”se på vinduer” var der dog tid til.
Jeg tror at rutens ”akilleshæl” var den korte periode i Hamburg, for lang rejsetid for for lidt tid i Hamburg. Og det var faktisk også dette der senere afholdt forretningsfolk for at bruge ruten.

Herunder den første almindelige rejsedag for forbindelsen til Hamburg, 2xIC3 fotograferet på Hamburg Hauptbahnhoff lige ankommet. Foto Steffen Dresler©

[image]
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
.

--
Steffen Dresler

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

af UTJ, 3/9 2018, 08:59 (2062 dage siden) @ Tommy Nilsson

Fremragende. Lige præcis en beskrivelse af empoverment, execution og lean der får projekter til at lykkes med minimum af organisation, der kan lykkes når organisationen bakker op. Den siger sådan set alt om at viden, indsigt og ansvar er nøgleordene hvis man skal få togdrift til at fungere :-)

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

af esni, Frederikssund, 3/9 2018, 10:19 (2062 dage siden) @ UTJ

Fremragende. Lige præcis en beskrivelse af empoverment, execution og lean der får projekter til at lykkes med minimum af organisation, der kan lykkes når organisationen bakker op. Den siger sådan set alt om at viden, indsigt og ansvar er nøgleordene hvis man skal få togdrift til at fungere :-)

Den siger sådan set alt om at viden, indsigt og ansvar er nøgleordene hvis man skal få NOGET-SOM_HELST til at fungere :-)

Avatar

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 3/9 2018, 10:15 (2062 dage siden) @ Tommy Nilsson

En læser skriver følgende:
"Det kan ikke have været Færgen Romsø, der overførte IC3-togsættet. Det var en bilfærge uden spor på nederste vogndæk".
Har han ret?

--
[image]

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

af Niels Munch, 3/9 2018, 10:25 (2062 dage siden) @ Tommy Nilsson

Motorfærgen ROMSØ var udelukkende bilfærge.

M.v.h.
Niels

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

af P.Jensen, 3/9 2018, 11:14 (2062 dage siden) @ Niels Munch

Mener færgen Sprogø afløste på ruten.

P.Jensen

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

af P.Jensen, 3/9 2018, 11:19 (2062 dage siden) @ P.Jensen

Knudhoved

Jeg var lidt for hurtig - det var "Knudshoved"

P.Jensen

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

af Steff, 3/9 2018, 11:40 (2062 dage siden) @ P.Jensen

Kære alle

Det er ganske forkert at dømme ruten på ALENE at se på endags turist- og mødetrafik. Det var et TILBUD som KUNNE bruges da ruten nu blev oprettet.

Med benyttelse af ruten kunne man jo efter skift i Hamburg nå de fleste større byer i Tyskland med IC-tog inden kl. 24.00 og ligeledes den anden vej skifte i Hamburg til den nye forbindelse og være i København omkring midnat og komme hjem eller på hotel. Og det var DERFOR at ruten blev oprettet. Det andet var et tilbud, der så tidsmæssigt ikke blev udnyttet tilfredsstillende. Og DET er jo noget ganske andet og positivt.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


NB: Og selvom der var flere timer i Hamburg var det ikke nok:-( til en stille gåtur på Reeperbahn:-) :-) :-) :-) :

"Auf der Reeperbahn nachts um halb eins,
ob du'n Mädel hast oder hast kein's,
amüsierst du dich,
denn das findet sich
auf der Reeperbahn nachts um halb eins.
Wer noch niemals in lauschiger Nacht
einen Reeperbahnbummel gemacht,
ist ein armer Wicht,
denn er kennt dich nicht,
mein Sankt Pauli, Sankt Pauli bei Nacht".

--
Steffen Dresler

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

af H.W.Hansen, 3/9 2018, 12:51 (2062 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy,

i skrivende stund har jeg nok ikke været opmærksomt nok i henhold til færgen Romsø. Jeg skrev jo også ..så vidt jeg husker.. og har ikke undersøgt, om det var denne færge eller en anden. Fint, at nogen er opmærksomme. Beklager fejlen!

Venlig hilsen
Hans WernerHansen

DSB MY1155Billige jernbane T-shirts

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak