Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad blev der egentlig af IR-systemet? (Generelt)

af Hedegaard, 11/9 2018, 17:02 (2054 dage siden)

Det er ikke så mange år siden, at jeg kørte med IR-tog fra København til Aarhus. I en lang periode foregik dette med dobbeltdækkervognene, og senere med IC4, og så forsvandt de uden begrundelse fra køreplanen.
Rejser man mellem landsdelene om fredagen, så kan man jo se at behovet for aflastnings-tog stadig er der. Er det alene på baggrund af materiel-mangel, at man ikke længere tilbyder disse afgange?

Hvad blev der egentlig af IR-systemet?

af Scharfenberg, 12/9 2018, 13:51 (2053 dage siden) @ Hedegaard

Det er ikke så mange år siden, at jeg kørte med IR-tog fra København til Aarhus. I en lang periode foregik dette med dobbeltdækkervognene, og senere med IC4, og så forsvandt de uden begrundelse fra køreplanen.
Rejser man mellem landsdelene om fredagen, så kan man jo se at behovet for aflastnings-tog stadig er der. Er det alene på baggrund af materiel-mangel, at man ikke længere tilbyder disse afgange?

InterRegional-systemet mellem København, Odense og Aarhus H er vist primært erstattet af pendlerlyntog ma.-fr. Fra København H kører de 15.22, 16.22 og 17.22. Det er for det meste enkeltkørende IC4 med undtagelse af et par med to togsæt.

--
Med venlig hilsen
Scharfenberg

Kobler din kollektive trafik sammen efter bedste evne

Hvad blev der egentlig af IR-systemet?

af Gæst1, 12/9 2018, 19:32 (2053 dage siden) @ Scharfenberg


InterRegional-systemet mellem København, Odense og Aarhus H er vist primært erstattet af pendlerlyntog

Har der ikke kørt Pendlerlyntog og IR tog "side om side"? Forekommer mig at "Pendlerlyntog" har været et begreb siden omkring 2010, og så lang tid siden er det ikke siden IR togene forsvandt. Måske ifm den nye DSB kontrakt fra K15?

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak