Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Aarhus Letbane med opslåede perronforkanter (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/6 2021, 07:28 (1053 dage siden)

Jeg har i Facebook-gruppen “Danske Lokomotiver” netop set en interessant video fra Aarhus Letbane. Et arbejdskøretøj af ubestemmelig herkomst trækker en håndfuld konventionelle åbne jernbanegodsvogne læsset med jernbaneskinner, der skal bruges til krydsningssporet ved Vestre Strandallé. Videooptagelsen ser ud til at være fra afvigte nat. Perronforkanterne ses tydeligt opslåede.

Om motivet kan “genfotograferes” den kommende nat eller senere, ved jeg ikke. Men det gør andre måske?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Aarhus Letbane med opslåede perronforkanter

af AndreasM, 26/6 2021, 08:26 (1053 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Et arbejdskøretøj af ubestemmelig herkomst...

Det er nu ret bestemmeligt Pernille tænker jeg.

Aarhus Letbane med opslåede perronforkanter

af jaer, 26/6 2021, 21:24 (1053 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg har i Facebook-gruppen “Danske Lokomotiver” netop set en interessant video fra Aarhus Letbane. Et arbejdskøretøj af ubestemmelig herkomst trækker en håndfuld konventionelle åbne jernbanegodsvogne læsset med jernbaneskinner, der skal bruges til krydsningssporet ved Vestre Strandallé. Videooptagelsen ser ud til at være fra afvigte nat. Perronforkanterne ses tydeligt opslåede.

De fleste af skinnerne skal bruges mellem Torsøvej og Lystrup, hvor der til efteråret skal udveksles ca. 2 km.

Om motivet kan “genfotograferes” den kommende nat eller senere, ved jeg ikke. Men det gør andre måske?

Ja, der køres tomt tilbage i nat. Men det var nu et trin på troljen, som var det mest problematiske. Et par 13-mm nøgler løste det problem (= afmontere nederste trin)

/Jan

Aarhus Letbane med opslåede perronforkanter

af Kris545, 26/6 2021, 22:04 (1053 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Om motivet kan “genfotograferes” den kommende nat eller senere, ved jeg ikke. Men det gør andre måske?

De kører retur i nat mellem 01:30 og 04:30. Når de ankommer til Østlig plads cirka klokken 03:00, er sporskifterne sat til Aarhus H spor 2. Transporten vil foregå i venstre spor, som er det oprindelige Grenåbane-spor.

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere
ContecRailDSB EA3002

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak