Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

mulige obs. Kbh-Århus (Jernbanen i dag)

af gamle ole, 7/6 2011, 15:10 (4731 dage siden)

Hej

Skal noget så eksotisk frem og tilbage Kbh-Århus 17. og 18. juni.
Skulle der -mod forventning- være noget der bør observeres på turen?

Hilsen Ole

mulige obs. Kbh-Århus

af KimC, 8/6 2011, 16:35 (4730 dage siden) @ gamle ole

Fra Købehavn mod Århus ville jeg holde øje med følgende:

Dybbølsbro, Enghave - bare se hvadd er foregår.

Roskilde, lige før ankomst: Om der står noget spændende i venstre side.
- efter afgang: Om Museumstog har gang i noget spændnede ved remisen.

Ringsted - se om der er gang inoget ovre på godspladsen, venstre side. Dit tog kommer mest snsynligt i spor 1, og der er udsynet dårligt, og endnu dårligere hvis der holder tog ved et af de andre perronspor. Men husk det til hjemvejen.

Odense - Se om Museumstog har gang i noget.

Fredericia - står der noget spændend epå depotet, eller opstillingssporene i nordenden (efter afgang, venstre side)

Horsens - Hils på TU signalerne mens de er der.

Århus - se om der står noget spændende nogen steder.

Husk også at holde udkig efter nødstedte IC4 tog.

mulige obs. Kbh-Århus

af SFJ.., 8/6 2011, 16:46 (4730 dage siden) @ KimC

DJK's vognhal i Marslev, mellem Nyborg og Odnse. På højre side, i retning, mod Aarhus. Assensbanen i Tommerup, venstre side mod Aarhus. Den gamle remise i Middelfart (er rimelig sikkert på det er en remise), indkørsel til Middelfart på højre side mod Aarhus. Lige lidt Fynske bud. ;)

//Miles

mulige obs. Kbh-Århus

af C. Kimsen, 8/6 2011, 16:50 (4730 dage siden) @ KimC

Under Årshus (med bolle-å): Se om der er noget interessant.
Virkelig intelligent.
Hvorfor kunne denne opfordring ikke gælde alle andre steder.
Og hvorfor lige opfordringen til dette sted i Danmark?
Mere behøver jeg vel ikke skrive om dette indlæg?

mulige obs. Kbh-Århus

af Niels Munch, 8/6 2011, 17:45 (4730 dage siden) @ C. Kimsen

Under Årshus (med bolle-å): Se om der er noget interessant.
Virkelig intelligent.
Hvorfor kunne denne opfordring ikke gælde alle andre steder.
Og hvorfor lige opfordringen til dette sted i Danmark?
Mere behøver jeg vel ikke skrive om dette indlæg?

Vores "Forum-Polizist" (som de siger noget syd for Kongeåen), der oftest arbejder under cover og pseudonym, har slået til igen. Hvad ville forum være uden hans trang til sarkastiske irettesættelser?

[image]

Spørger
Niels

mulige obs. Kbh-Århus

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 8/6 2011, 23:17 (4730 dage siden) @ Niels Munch

Hahaha.. :-D helt enig :-D
Dog for engang skyld i et nogenlunde moderat sprogbrug :-P

--
[image][image][image]

mulige obs. Kbh-Århus

af KimC, 9/6 2011, 07:42 (4730 dage siden) @ C. Kimsen

Det er muligt at jeg ikke kan stave Århus rigtigt.
Du kan - eller vil - ikke stave dit eget navn, men påtager dig diverse alias'er. Ret det før du kritiserer andre.

Og hvorfor se om der står noget spændende i Århus?
Fordi det er langt mere sandsynligt at der står noget spændende der, end f.eks. i Skanderborg, Aarup, eller Hjulby.

mulige obs. Kbh-Århus

af Svend Jensen, 9/6 2011, 14:03 (4729 dage siden) @ KimC

I går stod der i hvert fald en rundsnude ved Sonnesgade, jeg havde ikke tid til at finde ud af hvilken, men jeg tror enten MX1001 eller MY1101.

mulige obs. Kbh-Århus

af gamle ole, 8/6 2011, 21:15 (4730 dage siden) @ gamle ole

Tak for svar. Jeg holder skarp udgik (kører jo normalt kun Nyk,F-Kh):-P

Hlsen Ole

mulige obs. Kbh-Århus

af Poul Andersen @, 8/6 2011, 23:08 (4730 dage siden) @ gamle ole

Tak for svar. Jeg holder skarp udgik (kører jo normalt kun Nyk,F-Kh):-P

Hlsen Ole

Og så er der også lige Regionstog i Slagelse og Odderbanen der fra Viby kører ved højre side helt ind til Aarhus, hvor du vil se både MQ og ARRIVA´s Lint-togsæt.

Mvh. Poul

Indsend billeder
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak