Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Så kører vi - dr.dk/nu

af Hedegaard, 20/12 2011, 17:46 (4510 dage siden) @ TLJ

Har lige set HFHJ-turen

Af fare for at komme til at lyde som en gammel sur mand, så fandt jeg det altså utroligt irriterende at skulle høre på højt kævl og ukvemsord fra et par teenagetøser hele vejen fra Hundested til Frederiksværk.
Nu er jeg tog-interesseret, og ville gerne se hele strækningen, men et af de argumenter, som DR brugte for at sende disse udsendelser var, at det skulle være "afslappende"

Sorry, men den tur var altså en ommer.

Jeg har set når Bahn-TV skulle lave deres optagelser i Lint og Desiro togene. Der afspærrede de den lille forreste kupe, netop for at undgå for meget baggrundsstøj

Så kører vi - dr.dk/nu

af morten t, 20/12 2011, 19:59 (4510 dage siden) @ Hedegaard

Sådan er det jo i virkeligheden. Det syntes jeg er helt ok. Kunne enda bruge lidt mere motorstøj.:-)

Så kører vi - dr.dk/nu

af TLJ, 21/12 2011, 01:52 (4510 dage siden) @ Hedegaard

Har lige set HFHJ-turen

Af fare for at komme til at lyde som en gammel sur mand,

Tjah, jeg er 35 år og fik også krampetrækninger i nakken :-D Godt jeg ikke blev optaget da jeg selv var i samme alder - stakkels piger... He

Lyden af Lint(?) på skagensbanen er til gengæld ikke helt dårlig - siger godt det møg!

Så kører vi - dr.dk/nu

af MortenLarsen94, Aarhus, 21/12 2011, 13:15 (4509 dage siden) @ TLJ

NJ (Skagensbanen) kører da med desiro, eller husker jeg forkert?

--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)
[image]

Så kører vi - dr.dk/nu

af MortenLarsen94, Aarhus, 21/12 2011, 20:14 (4509 dage siden) @ TLJ

Ja, okay. På deres side skriver de da fakta om Desiro togene :-D

--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)
[image]

Så kører vi - dr.dk/nu

af Rasmus TH, 20/12 2011, 19:58 (4510 dage siden) @ TLJ

I videoen Helsinør-Helsinborg, hvor langt er toget? Der bliver sagt i højtalerne på Nørreport, at toget første og sidste dør er aflåst, pga. togets længe. Tror aldrig at jeg har set mere end 2 øresundstogs sæt.

Så kører vi - dr.dk/nu

af Peter, 20/12 2011, 20:53 (4510 dage siden) @ Rasmus TH

Jeg har flere gange oplevet stammer med tre togsæt.
Tror også det er tilfældet her.

/Peter

--
[image]

Så kører vi - dr.dk/nu

af LasseG, 20/12 2011, 23:35 (4510 dage siden) @ Rasmus TH

Det er en daglig forseelse at der kørers med tre sæt...

Så kører vi - dr.dk/nu

af Jens MO-Møller @, 20/12 2011, 23:51 (4510 dage siden) @ LasseG

Du mener vel formentlig FORTEELSE og ikke FORSEELSE, for sidstnævnte ville i så fald være ulovlig kørsel!

Venlig hilsen

Jens Møller

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger måske kun 1 måned

af PD Hansen, 20/12 2011, 23:00 (4510 dage siden) @ TLJ

Se dem før det er for sent.

På nogle står der "vises indtil: 1. jan. 3000"
På andre kun: "vises indtil: 19. jan. 2012"

På serien "Broen" havde DR kun rettigheder til at vise dem online i 1 uge, alligevel blev "vises indtil" feltet udfyldt med en dato 1 måned senere, selv om de forsvandt efter 1 uge.

Når feltet "vises indtil" udfyldes lidt tilfældigt, ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal tro om hvor længe "På skinner" kan ses online.

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af TLJ, 21/12 2011, 01:49 (4510 dage siden) @ PD Hansen

Se dem før det er for sent.

Ja-ja... Mon ikke vi nok skal få det bevaret for eftertiden - med eller uden hjælp fra DR...

Kig en smule på de links jeg postede i starten af tråden, betal din licens og slå koldt vand i blodet! :-D

Som en sidste ting tilbyder jeg personligt gerne at lægge båndbredde til en torrent i et par uger! Andre som er friske?

Venligst

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af Peter Matros, Holbæk, 21/12 2011, 11:41 (4510 dage siden) @ TLJ

Ja tak.Lad os bare få et torrent lin, det er da oget nemmere for os der ikke er de store nørder udi Firefox, og div. tilføjelses programmer.

Jeg prøvede noget af det andet, men det gik totalt i kagemand.

Glædelig (h)jul på skinnerne.

--
[image]

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af Frederik N., 21/12 2011, 12:06 (4510 dage siden) @ Peter Matros

Man kunne gemme det og så ligge det på youtube?

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af TLJ, 21/12 2011, 12:21 (4510 dage siden) @ Frederik N.

Man kunne gemme det og så ligge det på youtube?

Nahhh - Det ville nok ikke være så smart! Lad os se hvad DR finder på i længden... De har da luftet planerne om en torrent.

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af Steff, 21/12 2011, 13:36 (4509 dage siden) @ TLJ

Kære TLJ!

Selvom denne tråd efterhånden nok ikke handler så meget om emnet, men har taget en mere IT-teknisk vinkel, vil jeg nu alligevel fortsætte og spørge om nogen ting, da det afledte emne må have almen interesse for jernbaneinteresserede og nok specielt historisk jernbaneinteresserede. Og jeg har prøvet på at få hjælp andre steder på nettet, men må nok indrømme mine begrænsninger.
Det vi taler om er vel det der hedder ”streaming” og hvor ens egen PC ikke kan få fat i afsenderens IP således der kan downloades.
Der er ikke noget problem hvis man ønsker at downloade You tube film, der er masser af programmer man kan anvende og downloade på Internettet, men det er ikke interessant for mig.
Jeg ønsker at downloade nogle gamle jernbanehistoriske film fra 1940´erne, da jeg anvender dem til dels bare at slappe af og nyde, dels modeljernbane samt ikke mindst som kilder til informationer.
Lovmæssigt kan jeg ikke se nogen problemer, da det er officielle statsfilm, der dengang blev spredt ud i landet for reklame øjemed i biografer og vist ved andre lejligheder. Jeg har også spurgt eventuelle copy right havere og svaret var negativt. Men ”skidtet” er altså streamet nu på TV og jeg kan ikke få fat i en DVD, da den ganske simpelt ikke er fremstillet, ligesom det sikkert ikke pårgenes med et så smalt publikum.
Jeg har WIN XP privat på min PC. Men jeg kan ikke ”læse” hvad du skriver. Any help?

Steff

NB: Undskyld til webmaster og dem der ønsker DD, DSB og Diverse, men dette her irreterer mig ikke at kunne finde ud af:-) .

--
Steffen Dresler

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af TLJ, 21/12 2011, 15:38 (4509 dage siden) @ Steff
redigeret af TLJ, 21/12 2011, 16:25

Selvom denne tråd efterhånden nok ikke handler så meget om emnet, men har taget en mere IT-teknisk vinkel


Interessen for jernbaner bringer os vidt omkring og da vores medie i høj grad er baseret på IT er det nok ikke helt ved siden af at berøre dette emne!

Først og fremmest må vi forholde os til lovgivningen! Derefter kan den enkelte person gøre op med sin egen etik og moral og stå til ansvar for sine handlinger.

I tilfældet med udsendelser på DR har jeg personligt ingen skrubler og jeg tvivler også stærkt på at der kan være tale om overtrædelse af loven. Om jeg anvender en optager specifikt til formålet eller anvender rtmpdump resulterer i det samme - en fil på min harddisk med indholdet og så længe jeg ikke viderdistribuerer denne fil er det nok ingen ko på isen... (altså er upload til youtube udelukket)
Fra DR's side må det også være en fordel for båndbredde er ikke gratis og selvfølgelig skal der nærstuderes detaljer og spoles frem og tilbage et utal af gange :-) Men om jeg bryder loven skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed da jeg ikke har sat mig ind i dataljerne...

Jeg har ikke købt ny computer siden 2004 og føler ikke behov for at støtte "køb og smid væk" mentaliteten i vores samfund! Mine 5 maskiner er alle fisket op af containeren eller arvet fra Windows brugere som har fulgt med tidens krav.
At afspille dr.dk/nu på mine to mindste maskiner (1,7 Ghz Celeron + 900 Mhz duron) er komplet umuligt!... Med mindre jeg benytter mig af linux og diverse tricks. Hverken DR eller diverse softwareproducenter skal afgøre hvor mange asiatiske børnearbejdere jeg skal slå ihjel i min livstid eller hvor mange tungmetaller der skal spredes i naturen!...

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_waste
http://www.greenpeace.org/denmark/da/press/pressemeddelelser/europaeisk-elektronik-forg...
http://blog.alrdesign.com/2007/11/e-waste-documentary.html

BUM! Nok om det!


De film du omtaler som officielle statsfilm fra 40'erne lyder da spændende - kunne du eventuelt dele et link med os andre?
Igen skal jeg ikke kunne sige hvordan det står til med rettigheder - ejeren af omtalte side har vel på sin vis ret til at bestemme om der skal være mulighed for download eller ikke men de juridiske detaljer kan jeg ikke hjælpe med! Var denne debat i dk.fritid.jernbaner ville en X-fut til dk.videnskab.jura nok være passende :)

En mulighed kunne være at forhøre sig på http://www.dfi.dk - Jeg ved de har mange film i arkiverne og måske også dem du omtaler... Måske der endda kunne laves en kopi såfremt du selv kiggede forbi og stak fingrerne i maskinrummet... Har selv været involveret i noget lignende med succes.


Venligst
Tom

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af Steff, 21/12 2011, 16:43 (4509 dage siden) @ TLJ

Go´aften Tom!

Denne film og de andre har været omatalt før og er fra SVT. Det er simpelthen pragtfulde gamle film, der er fyldt med masser af historik og detaljer også selvom man bor i DK.

Herunder link til den jeg synes bedst om:

http://svtplay.se/v/1371209/oppet_arkiv/ostergotlands_smalspariga_jarnvagar__utan_ljud_...

Tak for dine links m.h.t. "waste", helt rigtigt. Håber linket giver en mening og hvordan.....

Fortsat god aften.

Steff

--
Steffen Dresler

Avatar

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af T. Rithmester ⌂, Struer, 21/12 2011, 19:20 (4509 dage siden) @ Steff

Go´aften Tom!

Denne film og de andre har været omatalt før og er fra SVT. Det er simpelthen pragtfulde gamle film, der er fyldt med masser af historik og detaljer også selvom man bor i DK.

Steff, kan du ikke lige sende mig en mail.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af TLJ, 21/12 2011, 19:21 (4509 dage siden) @ Steff

HA - Morsomt eksempel Steff! Den video kan jeg ikke engang afspille uden at skulle lave et par tricks - får en blank skærm og det er så det!

MEN... Ved at kigge på "bädda in" i højre side kan jeg finde frem til "http://svt.se/embededflash/1371209/play.swf" som giver mig mulighed for at se filmen... Eller endnu bedre - "rtmp://fl1.c00928.cdn.qbrick.com/00928/_....." ved at kigge på sidens kildekode vedrørende denne knap.. (Engelsk firefox/iceweasel = højreklik og view selection source)

Derefter skal der tilføjes et enkelt "-r" og "-o" for at filen gemmes på harddisken

rtmpdump -r rtmp://adresse_til_program -o navn_på_gemt_fil.flv

Ja-ja... Kan godt se det ikke lige er en fremgangsmåde som vil passe den brede befolkning men teknisk set er det muligt! Igen skal jeg ikke udtale mig om den juridiske side af sagen! Desuden er vi ved at bevæge os ud af det tekniske sidespor så måske vi skulle forsætte i et andet forum? Nu har du ihvertfald lidt at tage med dig på vejen...

God fornøjelse!

Tom

Det er ikke tilladt at paste lange adresser på jernbanen.dk så kig eventuelt på http://pastebin.com/Zw0JCZ60

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af TLJ, 21/12 2011, 12:19 (4510 dage siden) @ Peter Matros

for os der ikke er de store nørder udi Firefox, og div. tilføjelses programmer.

Det er nok ikke firefox eller alfalab scriptet som giver dig problemer men rtmpdump og brugen af kommandolinie... Guiden på 3f.dk er heller ikke specielt logisk når det kommer til udpakning og placering af filer i f:\gunnar\forvirring\osv - Kunne være forklaret mere logisk vil jeg mene.

Hvis filerne som udpakkes (rtmpdump) placeres i "c:\documents & settings\peter matros" burde det være ligetil da CMD åbner i denne mappe og derved slipper man for at navigere rundt fra en kommandolinie... Hvilket kan virke angstfremkaldende for visse mennesker :-)

Kig eventuelt på dette link -> http://imageshack.us/f/215/xpsticmd.jpg


Dette er til Windows XP - Vista og Win7+ må der søges hjælp til på andre sider...


Venligst!

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger LÆNGE på min harddisk

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 23/12 2011, 08:58 (4508 dage siden) @ TLJ

for os der ikke er de store nørder udi Firefox, og div. tilføjelses programmer.


Det er nok ikke firefox eller alfalab scriptet som giver dig problemer men rtmpdump og brugen af kommandolinie... Guiden på 3f.dk er heller ikke specielt logisk når det kommer til udpakning og placering af filer i f:\gunnar\forvirring\osv - Kunne være forklaret mere logisk vil jeg mene.

Hvis filerne som udpakkes (rtmpdump) placeres i "c:\documents & settings\peter matros" burde det være ligetil da CMD åbner i denne mappe og derved slipper man for at navigere rundt fra en kommandolinie... Hvilket kan virke angstfremkaldende for visse mennesker :-)

Kig eventuelt på dette link -> http://imageshack.us/f/215/xpsticmd.jpg


Dette er til Windows XP - Vista og Win7+ må der søges hjælp til på andre sider...


Venligst!

Til alle der ripper streamen fra DR.DK.

Husk nu at se filmen nogle gange derinde også.
Vi skulle jo gerne have så mange 'views' på serien, at DR finder ud af, at det er en god ide at vise togfilm.
Det kunne være at vi var så heldige, at de hjemkøbte nogle af de tyske film fra ARD også :D

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

NRK Hurtigruten Full HD 555 GB torrent - DR kunne lære noget

af PD Hansen, 21/12 2011, 18:01 (4509 dage siden) @ TLJ

Her et forbillede som DR kunne lære af:

NRK har netop frigivet en ny Full HD-variant af de 134 timers Hurtigruten-live-sending, til fri download som torrent - i alt svimlende 555 GB

http://nrkbeta.no/2011/12/21/hurtigrutenbonanza-splitterny-full-hd-nedlasting-bittorren...

NRK har også mindre varianter/alternativer for dem, der ikke lige kan/vil afsætte 555 GB til formålet.
De er gale, de nordmænd - og det er herligt! ;-)

Så kører vi - dr.dk/nu - ligger måske kun 1 måned

af Hedegaard, 21/12 2011, 10:19 (4510 dage siden) @ PD Hansen

Er der overhovedet nogen plan for fornår de andre udsendelser, bla København - Frederikshavn turen bliver lagt online?
Eller er det noget tilfældigt, som man skal tjekke hver dag?

Så kører vi - dr.dk/nu

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 21/12 2011, 10:52 (4510 dage siden) @ TLJ

Tak for henvisningen. Det er flotte klip.

Kan anbefale turen Frederikshavn-Skagen også ;-)

Mht. lyden, så kan man jo bare slå den fra.

Mvh
Claus

--
[image]

Så kører vi - dr.dk/nu

af D 826, 21/12 2011, 16:04 (4509 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hejsa

Det kunne være sjovt hvis DR fandt på at lave optagelser af turen mellem kbh og aarhus eller kbh Ålborg.. Så skal man ganske vist bruge nogle timer en søndag eftermiddag på at se det..

Det er jo ikke ret mange der har muligheden for at se strækningen ligesom lokomotivførere..

--
Vh. D 826

Så kører vi - dr.dk/nu

af Hedegaard, 21/12 2011, 16:48 (4509 dage siden) @ D 826

Den er lavet

København H - Frederikshavn bliver vist den 23. kl: 8:00

Så kører vi - dr.dk/nu

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 21/12 2011, 20:25 (4509 dage siden) @ Hedegaard

København H - Frederikshavn bliver vist den 23. kl: 8:00

- I øvrigt samtidig med at der afgår endnu en IC-er i samme retning fra Kh.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Så kører vi - dr.dk/nu

af MortenLarsen94, Aarhus, 21/12 2011, 20:34 (4509 dage siden) @ mhv_vsvt

Det er god timing fra DR's side!

--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)
[image]

København - Frederikshavn

af Hedegaard, 23/12 2011, 13:14 (4507 dage siden) @ TLJ

Hvad synes I andre om "langturen"?
Mange vil sikkert være uenige i dette, men jeg synes at man havde valgt en rigtig god dag at filme på.
De skiftende vejrforhold over landsdelene gav en virkelig god stemning. Nu hvor Danmark ikke har den helt store natur at byde på, så giver det meget når der er naturfænomener indblandet.

Tidspunktet var også genialt, specielt fordi man også kunne fange nogle "godter" undervejs, bla X2000 og nattoget.

Det eneste minus ved den tur, var at man tilsyneladende ikke gjorde sig de store anstrengelser for at holde forruden ren under turen.
På BahnTV's ture er lokomotivførerne some regel meget grundige til at holde ruderne rene et par gange undervejs.
Det ødelægger det lidt, når man skal sidde og se på "insekt-mos"

Men ellers en super god tur :-)

København - Frederikshavn

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 23/12 2011, 13:35 (4507 dage siden) @ Hedegaard

- Ja jeg synes det var godt lavet, og det var meget pudsigt at se at man kunne følge ICL 23s plan til punkt og prikke.

Men noget undrede mig, og det var at Mellem Hjørring og Sindal der blev passeret en GIV AGT overkørsel, jeg troede at alle GIV AGT overkørsler på Hovedstrækninger var nedlagt.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

København - Frederikshavn

af Fleizch, 23/12 2011, 13:58 (4507 dage siden) @ mhv_vsvt

Der er også et Giv agt skilt ved Fredericia mod nord ..
Så det er ikke et enestående tilfælde

København - Frederikshavn

af jaer, 23/12 2011, 17:45 (4507 dage siden) @ mhv_vsvt

Men noget undrede mig, og det var at Mellem Hjørring og Sindal der blev passeret en GIV AGT overkørsel, jeg troede at alle GIV AGT overkørsler på Hovedstrækninger var nedlagt.

Der er endnu 3 usikrede overkørsler mellem Hjørring og Frederikshavn, hvor af der også er en Giv Agt ude ved Dvergtved. Disse 3 overkørsler skal nedlægges (senest) næste sommer, senest ifbm. sporombygningen på strækningen.

/Jan

København - Frederikshavn

af Kaspertog ⌂, Næstved, 23/12 2011, 14:35 (4507 dage siden) @ Hedegaard

Jeg syntes også, at det var en rigtig god tur, og syntes at det var sjovt, at se de forskellige stationer under vej, som jeg ikke lige ser hver dag. Men syntes dog at Frederikshavn st virker ret kedelig at se på. Men som du også skrev, så kunne de godt have renset ruden mere end to gange, i steden for at se på en udsplattet flue fra Roskilde til Odense, og da der var tre udsplattede insekter foran linsen, så tænkte jeg at det lige skulle passe, at der kom en lige midt i billedet.

Mvh Kasper Pedersen

--
[image]

Så kører vi - dr.dk/nu

af ljbanen, 27/12 2011, 07:39 (4504 dage siden) @ TLJ

Ja det er skønne og beroligene togfilm, ville være super hvis man kendte nogen som optog det på DVD optager. Jeg ved godt man kan kigge på dem online men jeg indrømmer at jeg gerne ville have en del af dem på DVD, men vi må se om de laver den mulighed for download senere?

DR.dk På Skinner - dårlig on-demand kvalitet!?

af PD Hansen, 29/12 2011, 19:24 (4501 dage siden) @ TLJ

DR's togture er

1) sendt som tv på DR HD
2) streamet samtidigt "live" i "HQ" (bitrate 1,7 Mbit/s) på http://www.dr.dk/nu/live#/DR%20HD
3) tilgængelige efterfølgende (on demand) på http://DR.dk/PaaSkinner

Jeg har kun set sidstnævnte on-demand-udgaver på http://DR.dk/PaaSkinner og er ikke voldsomt imponeret over kvaliteten. Min computer og internetforbindelse fejler absolut ikke noget. Alligevel ser det noget "gnidret" ud.

Kan det virkelig ikke blive bedre?

Når der er meget bevægelse i billedet kræver det måske højere bitrate, og det gider/magter/ønsker DR måske ikke at stille til rådighed?

DR.dk På Skinner - dårlig on-demand kvalitet!?

af re20000, 29/12 2011, 19:55 (4501 dage siden) @ PD Hansen

Var "ude at køre med HTJ" i dag på almindeligt fjernsyn. Hyggelig tur men det var altså svært at se om det var heste eller køer, der stod inde på markerne, HD kvalitet var det ihvertfald ikke. Måske har det noget med gråvejret på dagen at gøre?

Nold

DR "HD" togture - iflg. JP er 167.000 seere et "fælt flop"

af PD Hansen, 30/12 2011, 15:24 (4500 dage siden) @ TLJ

Jyllands-Posten/epn.dk og dets underleverandør Mediawatch udråber nu DR's togture til et "fælt flop", fordi "kun" 167.000 unikke seere har set med på en af de første 6 udsendelser, og 77.000 på Kbh H-Frederikshavn.

Angiveligt er der gennemsnitligt 10.000 seere på de første 6 udsendelser (udregningen af dette gennemsnit har jeg dog ikke helt gennemskuet henset til de øvrige oplysninger - måske er det dem, der har set hele udsendelsen, i modsætning til de første tal, der er mindst 5 minutters visning?)

"DR’s tog-tv flopper fælt"
http://epn.dk/medier/tv/article2650122.ece

DR har dog masser af andre udsendelser med lave seertal. F.eks. DR2's "Danskernes Akademi" har angiveligt mellem 5.000 og 30.000 seere pr. udsendelse - nogle gange 13.000 seere - uden at det bliver udråbt til et flop - tværtimod.

Tallene inkluderer nok ikke dem, der ser programmerne on demand efterfølgende. Det hjælper dog ikke på lysten til at se på http://dr.dk/paaskinner at DR kun tilbyder en bitrate på sølle 1,7 Mbit/s - det bliver en noget gnidret oplevelse.

DR "HD" togture - iflg. JP er 167.000 seere et "fælt flop"

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 31/12 2011, 16:46 (4499 dage siden) @ PD Hansen

Jyllands-Posten/epn.dk og dets underleverandør Mediawatch udråber nu DR's togture til et "fælt flop", fordi "kun" 167.000 unikke seere har set med på en af de første 6 udsendelser, og 77.000 på Kbh H-Frederikshavn.

...


Tallene inkluderer nok ikke dem, der ser programmerne on demand efterfølgende. Det hjælper dog ikke på lysten til at se på http://dr.dk/paaskinner at DR kun tilbyder en bitrate på sølle 1,7 Mbit/s - det bliver en noget gnidret oplevelse.

Jeg håber da, at DR tæller lidt på on-demand seerne. Uanset om det er en 'god forretning' eller ej, så er det jo public service. Jeg kan ikke forestille mig, at man har brugt de store midler på optagelserne, og det er jo kanon godt arkiv materiale.

Med hensyn til online kvaliteten, så syntes jeg ikke at den er så dårlig. Den er dårligere end NRK's materiale, men stadig bedre end de få afsnit af Bahn TV, jeg ind i mellem render over på youtube.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

DR "HD" togture - iflg. JP er 167.000 seere et "fælt flop"

af Peter Matros, Holbæk, 31/12 2011, 21:58 (4499 dage siden) @ BlackThorneDK

Kære alle sammen, små, og store "tog-tosser". ;-)
Først og fremmest Godt nytår til jer alle. Så vil jeg sige at jeg har set alle turene, med stor glæde. Da jeg var yngre, og stod ved siden af de "store tog", som det jo er når man står i skinne niveau, på det gamle Centralværksted på Otto Busses Vej, der drømte jeg mig ofte ud på de store skinner, men drømmen blev aldrig til noget, så nu er min tog-galskab kun på dette, og et par andre fora, samt lidt spil med det "gamle" Microsoft TrainSimulator.

Jeg har som sagt set turene, og fundet glæde ved at se dem. Og har fået "rippet" de 9 "små" ture. København H til Frederikshavn volder mig dog problemer at få det hele ned. Jeg har prøvet Replay Media Catcher 4, og StreamTransport, men lige fedt hjælper det. Er der nogen der ved hvad der kan få det sidste med, (mit rip mangler ca. 1 time) vel at bemærke UDEN man skal ligge og rode med at klippe og sætte lange formler ind? Jeg kører Windows 7 Ultimate 64 bit, bruger Internet Explorer som standard browser, og har RIGELIGT med hard disk plads!!

Om det er et flop? Tja... Regner man med at 170.000 skal se det, og "kun" 167.000 gør det, så kan man måske tale om et flop. Og regner man med at se 3D, og det helt store, som NRK's udsendelser med flere kamera'er, samt tror man det er med underlægningsmusik ala de Tyske ture, så er det heller ikke godt. Men når dette er sagt, så vil jeg sige at det er godt lavet, da man jo ser hvad der sker i "realtid". Der er heldigvis IKKE pyntet på detaljerne med hensyn til naturens gang. Om det er regnvejr, eller udsplattede kryb på ruderne, så er det jo dagligdagen for en LOKO-fører. Vi kan jo heller ikke når vi tager bilen, dem som nu har en, sige at vi vil ikke køre når det regner, eller der er chance for at der er kryb der rammer for-ruden. ( Veteranbiler er måske lidt undtaget. )

Jeg vil ihvert tilfælde gerne opfordre at den slags bliver offentligt tilgængeligt, enten som torrent, eller et andet sted hvor man kan hente det, og selvfølgeligt gerne se flere af den slags ture "i det grønne". Også gerne privatbaner. Og vil da personligt takke Regionstog, Nordjydske Jernbaner, Arriva, og Lokalbanen. Og ikke mindst DSB for at give plads i deres tog til kamera, og medfølgende teknik, og ev. personel til at betjene det.

--
[image]

DR "HD" togture - iflg. JP er 167.000 seere et "fælt flop"

af UTJ, 31/12 2011, 22:03 (4499 dage siden) @ Peter Matros

Kære alle sammen, små, og store "tog-tosser". ;-)
Først og fremmest Godt nytår til jer alle. Så vil jeg sige at jeg har set alle turene, med stor glæde. Da jeg var yngre, og stod ved siden af de "store tog", som det jo er når man står i skinne niveau, på det gamle Centralværksted på Otto Busses Vej, der drømte jeg mig ofte ud på de store skinner, men drømmen blev aldrig til noget, så nu er min tog-galskab kun på dette, og et par andre fora, samt lidt spil med det "gamle" Microsoft TrainSimulator.

Jeg har som sagt set turene, og fundet glæde ved at se dem. Og har fået "rippet" de 9 "små" ture. København H til Frederikshavn volder mig dog problemer at få det hele ned. Jeg har prøvet Replay Media Catcher 4, og StreamTransport, men lige fedt hjælper det. Er der nogen der ved hvad der kan få det sidste med, (mit rip mangler ca. 1 time) vel at bemærke UDEN man skal ligge og rode med at klippe og sætte lange formler ind? Jeg kører Windows 7 Ultimate 64 bit, bruger Internet Explorer som standard browser, og har RIGELIGT med hard disk plads!!

Om det er et flop? Tja... Regner man med at 170.000 skal se det, og "kun" 167.000 gør det, så kan man måske tale om et flop. Og regner man med at se 3D, og det helt store, som NRK's udsendelser med flere kamera'er, samt tror man det er med underlægningsmusik ala de Tyske ture, så er det heller ikke godt. Men når dette er sagt, så vil jeg sige at det er godt lavet, da man jo ser hvad der sker i "realtid". Der er heldigvis IKKE pyntet på detaljerne med hensyn til naturens gang. Om det er regnvejr, eller udsplattede kryb på ruderne, så er det jo dagligdagen for en LOKO-fører. Vi kan jo heller ikke når vi tager bilen, dem som nu har en, sige at vi vil ikke køre når det regner, eller der er chance for at der er kryb der rammer for-ruden. ( Veteranbiler er måske lidt undtaget. )

Jeg vil ihvert tilfælde gerne opfordre at den slags bliver offentligt tilgængeligt, enten som torrent, eller et andet sted hvor man kan hente det, og selvfølgeligt gerne se flere af den slags ture "i det grønne". Også gerne privatbaner. Og vil da personligt takke Regionstog, Nordjydske Jernbaner, Arriva, og Lokalbanen. Og ikke mindst DSB for at give plads i deres tog til kamera, og medfølgende teknik, og ev. personel til at betjene det.

Jeg ville gerne have at de optog en tur med en sneplov engang, når det bliver muligt :-)

DR "HD" togture - iflg. JP er 167.000 seere et "fælt flop"

af Minoque, 1/1 2012, 03:28 (4499 dage siden) @ Peter Matros

jeg har også optaget dem fra dr med StreamTransport, genialt program til sådan noget, det er nok det nemmeste program at bruge for de fleste, jeg er også løbet ind i 4GB grænsen, så downloaden af København - Frederikshavn går i stå i Hjørring, men arbejder på at finde en løsning, har dog også optaget den på min Hd optager så den er gemt. men vender tilbage hvis jeg finder en løsning.

DR "HD" togture - iflg. JP er 167.000 seere et "fælt flop"

af marrix, Valby, 1/1 2012, 03:37 (4499 dage siden) @ Minoque

En 4GB grænse tyder på at din harddisk/optagemedie er formatteret til FAT32 - hvis du istedet benytter NTFS er det ikke en begrænsning.

- Martin

DR "HD" togture - iflg. JP er 167.000 seere et "fælt flop"

af Peter Matros, Holbæk, 1/1 2012, 12:35 (4499 dage siden) @ marrix

Jeg HAR NTFS, men kan F...... ikke komme over 4 gb. grænsen! Den er sværere at komme over end en bevogtet jernbane overskæring!!

--
[image]

Så kører vi - dr.dk/nu

af ljbanen, 1/1 2012, 07:48 (4499 dage siden) @ TLJ

Har nogen København H-Frederikshavn på VHS eller DVD, kunne være godt hvis man kunne finde ud af noget. Jeg har ikke købt programmet Replay Media Catcher 4 så den laver kun 50 % af denne film.

Så kører vi - dr.dk/nu

af marrix, Valby, 1/1 2012, 14:17 (4498 dage siden) @ ljbanen

Stream Transport er et gratisprogram der fungerer ligeså godt og ikke stopper ved 50%
og kræver penge.

- Martin

Så kører vi - dr.dk/nu

af ljbanen, 1/1 2012, 14:56 (4498 dage siden) @ ljbanen

Undskyld fandt ud af at man skulle starte filmen og derefter download.

Så kører vi - dr.dk/nu

af Peter Matros, Holbæk, 1/1 2012, 14:58 (4498 dage siden) @ ljbanen

Så langt er jeg også. Men på trods af jeg har NTFS fil system, og StreamTransport, og ReplayMediaCatcher4 kan jeg ikke få nogen af dem til at rippe over 4 gigabyte!!!

--
[image]

Så kører vi - dr.dk/nu

af ljbanen, 1/1 2012, 15:09 (4498 dage siden) @ Peter Matros

Ok vi må se, den fortæller der er godt 5 timer endnu til download er færdig.

Så kører vi - dr.dk/nu

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 2/1 2012, 19:48 (4497 dage siden) @ ljbanen

Ok vi må se, den fortæller der er godt 5 timer endnu til download er færdig.

Jeg fik 'rtmpdump' til at køre over de 4 gb, ved at lave en 'resume' på filen. Det ser ud til at jeg har hele turen nede nu.

Det kræver et ekstra 'flag' på kommandoen (-e), men ellers bruger jeg de kommandoer der kommer, når man følger guiden fra 3F

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Så kører vi - dr.dk/nu

af Minoque, 3/1 2012, 00:16 (4497 dage siden) @ BlackThorneDK

Hvor i linien skriver du det -e for jeg har svært ved at få den til det ?

Så kører vi - dr.dk/nu

af ljbanen, 3/1 2012, 01:55 (4497 dage siden) @ Minoque

Det stoppede efter lidt overb 5 timer og nettet gik ned så jeg skal starte forfra, så det er sidste forsøg med at få Kbh-Fre.

Så kører vi - dr.dk/nu

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 4/1 2012, 02:40 (4496 dage siden) @ Minoque

Hvor i linien skriver du det -e for jeg har svært ved at få den til det ?

Jeg kunne ikke lige få forum til at spille med lange kommandoer, så har lagt svaret på min egen side.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

København - Odense med MY

af Hedegaard, 1/1 2012, 13:29 (4498 dage siden) @ TLJ

Jeg synes næsten det burde nævnes, at der i forvejen findes en ældre førerumstur fra København til Odense fra 1996.
Denne forgår med DSB Museumstog's MY 1101, og her er der også en hel del interessante ting at se på undervejs. MZ med regionaltog, NordEkspressen, færgerangering i Korsør/Nyborg mm.

Jeg købte VHS udgaven på Jernbanemuseet, og jeg vil da håbe at denne også er udgivet på DVD.
Den kan VARMT anbefales. :-)

København - Odense med MY

af ljbanen, 1/1 2012, 14:40 (4498 dage siden) @ Hedegaard

Ok marrix jeg kigger på det du nævnte.

Det lyder spændende Hedegaard jeg vil se om man kan købe den.

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog. Pris 270 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak