Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden? (Generelt)

af gamle ole, 12/1 2012, 19:13 (4491 dage siden)

Hej Tommy.

Er der evt perifere tekniske fejl på siden her på det sidste?
Nogen gange er den svær at komme ind på, og nogle gange kører det meget langsomt.


hilsen Ole

Avatar

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Futfar, Kajerød, 12/1 2012, 19:22 (4491 dage siden) @ gamle ole

Hej Tommy.

Er der evt perifere tekniske fejl på siden her på det sidste?
Nogen gange er den svær at komme ind på, og nogle gange kører det meget langsomt.


hilsen Ole

Hej Ole.

Glad for dit spørgsmål, jeg har de samme oplevelser!

Det er svært at logge sig på, og det tager buler af tid komme igennem. (Hvis det overhovedet lykkes):-)

--
Med venlig hilsen Futfar.

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Kaspertog ⌂, Næstved, 12/1 2012, 19:24 (4491 dage siden) @ gamle ole

Jeg har det samme problem, kan tage en evighed at komme ind, mens andre hjemmesider kun tager et split sekundet.

Mvh Kasper

--
[image]

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 12/1 2012, 19:27 (4491 dage siden) @ Kaspertog

Kan konstatere det samme her på det seneste.

Mvh
Claus

--
[image]

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Ole M. Nielsen ⌂, 12/1 2012, 19:27 (4491 dage siden) @ gamle ole

Jeg oplever de samme problemer med at komme ind på siderne. Det var også galt i går (11/1).

--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af martin, 12/1 2012, 19:27 (4491 dage siden) @ gamle ole

Hvor er jeg glad for ikke at være den eneste var ved at køre op og købe ny computer i dag.
Jeg har ikke oplevet problemer med at logge på men er du gal hvor går det langsomt en gang imellem, lidt lige som sin gamle comondore 64 med kasettedrev :-D
Martin

Avatar

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Futfar, Kajerød, 12/1 2012, 19:40 (4491 dage siden) @ martin

Hvor er jeg glad for ikke at være den eneste var ved at køre op og købe ny computer i dag.
Jeg har ikke oplevet problemer med at logge på men er du gal hvor går det langsomt en gang imellem, lidt lige som sin gamle comondore 64 med kasettedrev :-D
Martin

:-) :-) :-)
Hvordan gik du på internettet med den PC??? :-) :-) :-)

--
Med venlig hilsen Futfar.

Avatar

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Futfar, Kajerød, 12/1 2012, 21:06 (4491 dage siden) @ QpoX

Der var da flere forskellige typer modems til C64. :)

Det har du da muligvis ret i, men da jeg i 1998 kom på nettet, og fik e-mail-adresse, var C-64 og C-128 blevet til noget som mine børn ikke kunne bruge til noget som helst, det var lige til at lægge på museum. Og det gjorde vi så!!!

--
Med venlig hilsen Futfar.

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Peter M. Thomsen, 12/1 2012, 19:33 (4491 dage siden) @ gamle ole

Opdateringen går ofte i stå når der er 3 eller 4 grønne firkanter i opdateboksen,
og får flere gange ved log ind at vide at der ikke kan logge flere på sitet:-(
Peter

Avatar

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Erik H, Frederikssund, 12/1 2012, 20:06 (4491 dage siden) @ Peter M. Thomsen

Jeg har haft/har også problemer med at logge på, og nogle gange tager det laaaaaaaaaaaaag tid, forleden dag kørte jeg ud og handlede og da jeg kom hjem efter 1/2 time var der endnu ikke sket noget:-( Så det er trods alt godt at vide at det ikke kun er her!

mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af disavelo @, Herning, 12/1 2012, 20:19 (4491 dage siden) @ Erik H

Samme hér de senere dage. Kan det passe, at det kun/overvejende er forum, der er ramt, mens øvrige afsnit kører normalt?

Venlige hilsner
Søren

Avatar

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Erik H, Frederikssund, 12/1 2012, 20:47 (4491 dage siden) @ disavelo

Jeg synes at der er problemer både når man logger ind, men også når man navigerer rundt på jernbanen.dk:-| men det er meget med forskel. Ved Windows 7 kommer der en grøn stribe forneden, ved aktivering af siden, denne stribe kører lige på et sekund og forsvinder igen! holder man "enter" knappen nede sker det samme igen og igen!

mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Steff, 12/1 2012, 20:43 (4491 dage siden) @ gamle ole

Godaften Ole!

Tusind tak for at bringe emnet op, jeg var - ligesom flere andre tilsyneladende - også ved at tro på egen PC havde fejl.
Denne side virker ganske simpelt ikke tilfredsstillende og har ikke gjort det i et stykke tid. Udover til tider en umulighed i at komme på, bliver man tit smidt af, når der skrives, OGSÅ selvom det er et spørgsmål om copy and paste fra et Word doc. Server fejl står der så. Ligeledes kan man blive vippet af under uploading af et billede.
Der er tilsyneladende - normalt - ikke problemer med hverken den svenske- eller signalpostdelen.
Så down under, der er en opgave at løse:-)

Steff

NB: Tak Ole for et GODT initiativ.

--
Steffen Dresler

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af ozzie, 12/1 2012, 20:50 (4491 dage siden) @ Steff

Ja den er da helt tosset pt. :-(
Surt for det er ellers en rigtig god side :-)

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Ekaeli007, 12/1 2012, 23:13 (4491 dage siden) @ ozzie

Jeg vil ikke sige jeg har løsningen men et forslag, hvad med at genstarte serveren.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Gadstrup

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Jens MO-Møller @, 12/1 2012, 23:40 (4491 dage siden) @ Ekaeli007

Kære Ekaeli007!

Jeg har lige skrevet et lidt længere svar til dig ang. dit spørgsmål til mit billede foran I-signalet i Helsingør, men efter at have trykket på knappen OK - Send, gik der et lille minut, hvorefter den lakoniske besked om "Error 503" dukkede op og indlægget dermed spildt. Hvor er webmasteren henne; det virker som om, at siden er blevet "træt"!

Venlig hilsen

Jens Møller

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Ekaeli007, 13/1 2012, 13:26 (4490 dage siden) @ Jens MO-Møller

Kære Jens

Ja tak for dit indlæg til mig. Du har ret der er noget mystisk med vores hjemmeside for tiden,

og jeg er tror på at som Tommy skriver at han roder ikke med noget. Jeg håber der er nogen

der kan finde ud af vores hjemmeside problemer for det er lidt af et problem med de til tider

lange svartider med mere.


Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Avatar

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Ove Nygaard, 13/1 2012, 14:56 (4490 dage siden) @ Ekaeli007

Hej allesammen.

Nu skal jeg passe på med at spille ekspert - det er jeg ingenlunde, ej heller på dette område - men kunne det tænkes, at denne populære hjemmeside en gang imellem er overbelastet, netop fordi den er populær?
Jeg oplever som "moderat bruger" næsten aldrig problemer med at komme ind på siden. Sker det, løses det med lidt "tålmodighed". Har I prøvet et komme ind på "Skat's" hjemmeside, lige når resultatet af årsopgørelsen foreligger? Så er der også "lukket af", indtil de mest aggressive har fået "svar" - uden sammenligning med denne hobbyside naturligvis.;-)

Det var i al beskenhed mit bidrag til en "tråd", der trods alt har noget med jernbaneforum at gøre.

Bedste hilsener

Ove Nygaard

PS: En af mine gode venner har om mit kendskab til edb-teknikken sagt: "Stor harddesk, langsomt styresystem".:-D

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Steff, 13/1 2012, 15:39 (4490 dage siden) @ Ove Nygaard

my little forumDatabase error
Could not connect to the MySQL database. The forum is probably not installed yet.
MySQL error message: Access denied for user 'jernbanen.dk'@'web01-07.local' (using password: NO)


Ovennævnte meddelelse er den jeg fik for lidt siden da jeg prøvede at komme på - dog i farver:-) . Ved ikke om dette hjælper til en eventuel fejlfinding og opretning af problemet.

--
Steffen Dresler

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Svend, 12/1 2012, 23:36 (4491 dage siden) @ gamle ole

Jeg oplever det samme nærmest konstant, både fra min egen pc og min arbejds-pc.

--
Svend

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af cm, 13/1 2012, 11:20 (4490 dage siden) @ gamle ole

-jeg oplevede det samme i går, og skrev direkte til Tommy - han bedyrer at han ikke har pillet ved noget - eller at der skulle være "igangværende sporarbejder" - han oplever det samme ude i det fjerne. Jeg ved ikke om "Signalposten" arbejder på samme server - men den fejler tilsyneladende ikke noget (den "popper op" omgående)

mvh
Chr

--
[image]

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af disavelo, Herning, 13/1 2012, 14:21 (4490 dage siden) @ cm

Jeg har nu et par gange oplevet, at man slet ikke kunne komme ind i forum (databasefejlmelding), mens jeg ubesværet kunne manøvrere rundt på hjemmesiden iøvrigt.

Venlige hilsner
Søren

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Egon Schmidt, 13/1 2012, 14:53 (4490 dage siden) @ disavelo

Hej.
Det er noget galt idag jeg har haft flere gang idag hvor jeg ikke kunne komme ind
Egon.

Avatar

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 13/1 2012, 14:50 (4490 dage siden) @ gamle ole

Er der evt perifere tekniske fejl på siden her på det sidste?
Nogen gange er den svær at komme ind på, og nogle gange kører det meget langsomt.

Efter samråd med One.com (Jernbanen.dk´s webhotel) er der nu lavet et par ændringer i opsætningen af databasen. I det næste døgns tid, vil jeg holde et vågent øje med hastigheden i forummet for at se, om ændringen har gjort en forskel.
Vi skulle gerne have forummet tilbage på fuld hastighed igen så hurtigt som muligt.

--
[image]

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Jens MO-Møller @, 13/1 2012, 17:11 (4490 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg kan med glæde meddele, at siden nu kører perfekt på min PC! Den er igen lynhurtig og det er en fornøjelse. God week-end!

Venlig hilsen

Jens Møller

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af gamle ole, 13/1 2012, 17:27 (4490 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det lyder godt. Tak


hilsen Ole

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af cm, 13/1 2012, 17:29 (4490 dage siden) @ gamle ole

- samme her ... skidtet kører normalt igen... ;-)

--
[image]

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af disavelo @, Herning, 13/1 2012, 18:16 (4490 dage siden) @ cm

Det var rart, tak for det.

Venlige hilsner
Søren

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af Peter M. Thomsen, 13/1 2012, 18:36 (4490 dage siden) @ cm

Hej med jer
Jubbiiii nu kører det igen, faktisk kører sitet hurtigere en den har været før,sådan føles det, dejligt
God jernbaneweekend i DK og selvfølgelig down under
Peter

Evt. periodiske fejl på hjemmesiden?

af jiko, 15/1 2012, 22:07 (4488 dage siden) @ Peter M. Thomsen

Hej.

Siden kører rigtig godt nu. Men den er begyndt at hoppe op og ned.

Indsend billeder
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak