Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

På herrens mark..... (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 9/3 2012, 14:42 (4433 dage siden)

Jeg kom kørende i en landsdel, hvori jeg sjældent færdes. Mit ærinde havde intet med jernbane at gøre. Ud midt på herrens mark, milevidt fra andre bebyggelser og dermed fuldkomment øde, stødte jeg på denne smukke (synes jeg) bygning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

På herrens mark.....

af Peter M. Thomsen, 9/3 2012, 15:02 (4433 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Et gæt,
Et sted på den midtsjællandske jernbane, dog uden bro
Peter

På herrens mark.....

af UTJ, 9/3 2012, 16:45 (4433 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Er vi mon i Vendsyssel? På en gren af det tidligere så omfangsrige Hjørring Privatbaner......

På herrens mark.....

af Erik Kjærgaard, 9/3 2012, 17:01 (4433 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Røgelhede på tidligere VØ. (Vodskov-Østervraa).
Da jeg kom forbi i sommeren 2011 lå der en ordentlig stak sveller i haven. Iøvrigt så den tidligere station meget velholdt ud (blot set fra vejen).

I f.m. VØ kan jeg tilføje, at den gamle remise i Vodskov, der nu er privat beboelse er i særdeles velholdt stand. Og nænsomt ændret til beboelse. Det er simpelthen en fryd for øjet. (For god ordens skyld skal jeg lige tilføje, at jeg ikke har nogen som helst tilknytning til ejerne eller projektet!!!)

Avatar

På herrens mark.....

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 9/3 2012, 17:11 (4433 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Røgelhede på tidligere VØ. (Vodskov-Østervraa).
Da jeg kom forbi i sommeren 2011 lå der en ordentlig stak sveller i haven. Iøvrigt så den tidligere station meget velholdt ud (blot set fra vejen).

I f.m. VØ kan jeg tilføje, at den gamle remise i Vodskov, der nu er privat beboelse er i særdeles velholdt stand. Og nænsomt ændret til beboelse. Det er simpelthen en fryd for øjet. (For god ordens skyld skal jeg lige tilføje, at jeg ikke har nogen som helst tilknytning til ejerne eller projektet!!!)

Kære Erik

Det er helt rigtigt. Det er nogle flotte bygninger. Jeg kørte også forbi Klokkerholm station, som jeg dog ikke fotograferede. Men den så også pæn ud.

Der er ret øde ved Røgelhede. Der er øde i dag og der var øde dengang.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

[image]

[image]

Røgelhede station, 9. marts 2012. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

På herrens mark.....

af Erik Kjærgaard, 9/3 2012, 17:27 (4433 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Her er lige 3 billeder fra Klokkerholm St. fra den 27/9-11 (hvor bladene stadig har tilladt sig at sidde på grenene).[image][image][image]

På herrens mark.....

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 9/3 2012, 20:34 (4433 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af Erik V. Pedersen, 9/3 2012, 21:10

(...)

Det er nogle flotte bygninger. Jeg kørte også forbi Klokkerholm station, som jeg dog ikke fotograferede. Men den så også pæn ud.

(...)


Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

------------------------------------

Det gjorde den også d. 24. august 1965:

[image]

Dette -og andre fotos fra stationen denne dag- er sat på "siden":
Dagens foto(s)"ekstra": http://evp.dk/index.php?page=marts-2012

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak