Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s (Generelt)

af Henning Knudsen, 22/3 2012, 17:28 (4442 dage siden)

Jeg tog nogle billeder af remisen i Ålborg i 2004. Jeg er i tvivl om det er en DSB remise eller tidligere APB remise. Jeg ved APB havde værksted i Ålborg og DSB havde filialværkstedet. Her er to billeder derfra.
Venlig hilsen Henning
[image][image]

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s

af shipmik, 22/3 2012, 17:30 (4442 dage siden) @ Henning Knudsen

Det er privatbaneremisen i Aalborg. DSBs lå i den anden ende af stationen - indtil slutningen af 1970'erne, da den smule der var tilbage blev flyttet til område ganske nær ved privatbaneremisen.
Bent Mikkelsen

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s

af Willie Garvin, 22/3 2012, 17:40 (4442 dage siden) @ shipmik

Alle DSB's faciliteter lå, hvor der nu er p-plads for Aalborghallen og hotellet lige ved siden af. Det eneste, der vidner om den tidligere aktivitet på stedet er vandtårnet.

Du kan bl.a se det på dette billede: http://www.tog-billeder.dk/fotos/danmark/stationer/plan-54_Nord/2975-5-09a_oversigt-dep... - som er taget for snart 43 år siden.

Privatbaneremisen rummer i dag materiel for Limfjordsbanen.

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s

af Henning Knudsen, 22/3 2012, 18:04 (4442 dage siden) @ Willie Garvin

Tak for svaret, jeg har selv billeder af vandtårnet så jeg ved nu ca. hvor det lå.

Venlig hilsen Henning

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s

af Erik Kjærgaard, 22/3 2012, 17:56 (4442 dage siden) @ Henning Knudsen

Limfjordsbanens side på:
http://www.limfjordsbanen.dk/?page_id=23
og øvrige sider derfra er også tilgængelige for offentligheden.
Stadig bekvemt for nogle at spørge i stedet for selv at udvise lidt aktivitet. Det var jeg næsten kommet til at skrive, men det blev selvfølgelig ved tanken derom...

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s

af Henning Knudsen, 22/3 2012, 18:10 (4442 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Tak for svaret, jeg må indrømme jeg ikke lige har været inde på den hjemmeside, men jeg har besøgt de fleste veteranbaners og musers sider.
Venlig hilsen Henning

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s

af Willie Garvin, 22/3 2012, 18:12 (4442 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Det er mere anstrengende at læse dit brok, end at grave et svar frem til en person, som spørger pænt.

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s

af himmerlandsbanerne, 23/3 2012, 00:30 (4442 dage siden) @ Erik Kjærgaard

:-D Ja tanken om at alle ved alt. Vi er alle gør det selv og kan derfor undvære diverse håndværkere som f.eks. mekanikere, tømre og "brokhoveder".:-D

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s

af Willie Garvin, 23/3 2012, 05:29 (4442 dage siden) @ himmerlandsbanerne

Så er det ds godt, at vi har et forum som dette, hvor dem der søger information, kan få denne, og brokhovederne kan få luft;-)

God Weekend!

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s

af Svend, 23/3 2012, 08:37 (4442 dage siden) @ himmerlandsbanerne

Brok eller almindelig irritation..... jeg overlader til den enkelte selv at vurdere, i hvilken kategori vi befinder os. Men man kan altså få mange oplysninger på Google, og en søgning på "Remise Ålborg" giver som første/øverste resultat en henvisning til denne hjemmeside

http://www.baner-omkring-aalborg.dk/?Aalborg_privatbaner:Faste_anl%E6g:Remisen_i_Aalborg

--
Svend

Remisen Ålborg DSB’s eller APB’s

af Erik Kjærgaard, 22/3 2012, 18:31 (4442 dage siden) @ Henning Knudsen

Kan da lige tilføje, at da remisen for nogle år siden i orkan delvist blæste ned, var det DSB Ejendomme, som Limfjordsbanen sad til leje ved i den tidligere privatbaneremise. Og havde forhandlingerne med om en genopbygning af remisen, som DsB Ejendomme ikke ønskede at bekoste.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak