Lagde I mærke til at containerne stod i samme orden på begge tog? Først alle de hvide og så alle de sølvfarvede.
Det er stensikkert IKKE en tilfældighed og jeg er endda imponeret over at rækkefølgen er den samme i begge klip som jo er optaget 2 forskellige dage.
A.P.Møller-Mærsk er skam et forfængeligt foretagende, så det er også vigtigt at både skibe, lastbiler og tog ser ordentlige ud! Kald det rettidig omhu, men vil man forvente præcision fra et firma med et rodet containertog? Er priserne presset på grund af konkurrencen, så falder valget ud på måske mindre rationelle ting og så kommer imaget ind. Mærsk er MEGET obs på selskabets image. Tænk bare på det Mærsk Air fly der kørte af banen i Rønne Lufthavn for nok en 20-30 år siden. Få timer efter var stjernen og navnet malet over mens flyet stadig stod ude i græsset!!!
Rationelt set kan det jo være fløjtende ligegyldigt - ja, der kunne måske endda være en fordel i at containerne var ordnet efter andre kriterier, så man evt. kunne droppe en del af løbet undervejs.
Jo jo, de her tog kørte vist fra Århus containerhavn og til et bestemt sted på Sjælland (Tåstrup?), så i det aktuelle tilfælde er det hip som hap, så der vil det jo ikke gøre nogen anden forskel end at det ser pænt og ordentligt ud.
Nu er jeg sikker på at mange her på kanalen kan fortælle at de har set rustne Mærsk skibe , lastbiler og måske lokomotiver (i USA) mm, men ikke desto mindre er der historier om skibe i bl.a. Hong Kong havn, der blev malet over med frisk lyseblåt på den ene side - den ind mod kontoret, fordi Hr. Møller skulle komme på besøg. Han skulle fastholdes i opfattelsen af at skibene var pæne, men her var så et der ikke lige havde overholdt serviceintervallerne.