Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En eftermiddag i Vejle (Generelt)

af MY1146, 31/5 2012, 21:20 (4370 dage siden)

HHJ DL 11 kørte i dag solo fra Odense til Vejle.
[image]

MY 1158 og MY 1153 kom lige bagefter, og rangerede ned på godspladsen i Vejle.
[image]

--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
[image][image]

En eftermiddag i Vejle

af jiko, 1/6 2012, 09:03 (4369 dage siden) @ MY1146

Her lidt fra Fredericia i går aftes.
[image]
[image]
[image]
Beklager det ikke er de bedste billeder, men det går vel nok alligevel.

En aften i Fredericia

af Poul Andersen @, 1/6 2012, 09:30 (4369 dage siden) @ jiko

Veterantoget blev delt, således at HHJ DL 11 med vogne kørte til Lunderskov og F 441 med én vogn kørte til Odense.
Bemærk Hector Rail 241 012 i spor 5 - en sjælden gæst i Fredericia - der skulle afhente skinner til Vendsyssel via Sverige.

Mvh.
Poul.

En aften i Fredericia

af KimC, 1/6 2012, 13:34 (4369 dage siden) @ Poul Andersen

Veterantoget blev delt, således at HHJ DL 11 med vogne kørte til Lunderskov og F 441 med én vogn kørte til Odense.

Kørte F441 for egen kraft over Vestfyn? Imponerende hvis det stadig kan lade sig gøre at køre et damplokomotiv med maks fart 50 km/t og uden ATC gennem den flaskehals!

En aften i Fredericia

af Poul Andersen @, 1/6 2012, 13:46 (4369 dage siden) @ KimC

Ja ! - det gjorde den, idet jeg havde fornøjelse at møde toget omkring Bred med 973.

Mvh.
Poul.

En aften i Fredericia

af cck @, 1/6 2012, 14:15 (4369 dage siden) @ Poul Andersen

Hector Rail for Contec afhentede 4 sæt skinner a´ 5 vogne pr. sæt.

10 vogne fra Butzow og 10 Samms alle med skinner.

De første 10 vogne er genlæsset på Fredericia Gl. Station (Gfa)da man ville tilpasse længden til vejtransport, indtil et klogt hovede sagde at man måske skulle sende dem via Sverige til Frederikshavn. Som man havde gjort med ombygnings-materiellet.

Ja hvorfor lave det let når det kan gøres på "Jernbanemanér"


:-D Claus

Avatar

En eftermiddag i Vejle

af Per Hauberg, 1/6 2012, 11:29 (4369 dage siden) @ MY1146

Forskellen i vedligeholdelsesstandard må betegnes som ret iøjnefaldende.
Det er en skam, "de professionelle" ikke har samme forhold til materiellet som entusiasterne - ikke kun set med nostalgikerens øjne, men også af hensyn til den signalværdi, køretøjernes udseende har overfor omgivelserne.
Hvilke dystre tanker om sikkerhed på skinner, kan et selvkørende lig ikke fremkalde hos rejsende på perronen ?
Elleveren strutter jo derimod af selvtillid og indgyder respekt og begejstring, hvor den kommer frem :-)

En eftermiddag i Vejle

af KimC, 1/6 2012, 13:32 (4369 dage siden) @ Per Hauberg

Forskellen i vedligeholdelsesstandard må betegnes som ret iøjnefaldende.
Det er en skam, "de professionelle" ikke har samme forhold til materiellet som entusiasterne - ikke kun set med nostalgikerens øjne, men også af hensyn til den signalværdi, køretøjernes udseende har overfor omgivelserne.
Hvilke dystre tanker om sikkerhed på skinner, kan et selvkørende lig ikke fremkalde hos rejsende på perronen ?
Elleveren strutter jo derimod af selvtillid og indgyder respekt og begejstring, hvor den kommer frem :-)

Jeg går ud fra at liget du hentyder til er 1153?
For mig ser det ud til at der for nuligt er lavet rust på maskinen, og at den herefter har fået grundmaling, der godt må siddet et stykke tid inden man maler ovenpå. Måske forholder det sig ikke sådan, men helt dommedagsagtigt synes jeg ikke det er.
Og de rejsende skal jo alligevel ikke ud at køre med 1153.

Længere mod nord bil man kunne finde lange stammer af ganske nyt materiel, der trods sit nye udseende ER omgivet af dystre tanker og manglende selvtillid samt køre- og bremseevne.

En eftermiddag i Vejle

af Sydbanen, Sydsjælland, 1/6 2012, 15:56 (4369 dage siden) @ KimC

Fine Billeder :-)

Er nogle der ved om 1153 Conrec har planerne om at male 1153 op i det samme pæne design som 1158 inde for en overskuelig fremtid?

--
Mvh Mikkel

Avatar

En eftermiddag i Vejle

af Per Hauberg, 2/6 2012, 20:52 (4368 dage siden) @ KimC

Italiensk selvtillid lader sig ikke knække - ikke engang ved slag med en loddekolbe :-D

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak