Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En tur i det urealistiske (Trafikpolitik)

af Langelandsbanen, 3/6 2012, 23:24 (4367 dage siden)

På trods af diverse diskussiuner om spam, og ligegyldige indlæg vover jeg mig alligevel frem :-)

Som vidst nok tidliger nævnt, har jeg lagt hjemmeside til et HTX Kommunikation-It projekt, som er 4 lydspots der fortæller om Langelandsbanen.

Eleverne fik opgaven at lave et projekt på baggrund af "at rejse" og skulle fabrikere en Hjemmeside eller lign.

Nu var det så sådan at min kære ven Jonas var blind, og derfor ikke ret glad for grafiske opgaver, derfor skulle han derfor fabrikere et lydspot.

Han valgte at ville lave et langt delt i 4 stykker, hvoraf det var del 4 han gik til eksamen i.

Del 4 er nu klar og ligger på www.Langelandsbanen.dk til de interreserede.

Klik på Langelandsbanen 1911-1962 / Fortællinger / Langelandsbanen - Historie og fremtid.

Jonas fortæller her som blind, hvordan han forestiller sig Langelandsbanen idag, ud fra lyde som sanseindtryk.

Under hans research har han lyttede til en masse toge både gamle og nye, og kommet frem til den vej hvordan Langelandsbanen må have været før og nu, hvis den eksisterde.

Til fortællingen har jeg supleret op med illustrationer, og tilføjet en kommentarboks hvor man kan skrive til Jonas, hvad man syntes om hans lydspot. :-)

De første 3 dele vil også blive lavet og lagt på siden.

Jeg håber at nogen vil finde det interresant.

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere
DSB MX1008Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak