Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Y-tog fra VNJ til Peru

af Daniel Zøllner, 6/6 2012, 19:11 (4351 dage siden) @ Niels Karsdorp

Hej Alle:-)

Jeg har hørt fra en vestjysk kilde at Vestbanens Y-tog nok også skal til Peru... men hvor sikkert det er ved jeg ikke med garanti men kilden jeg ved det fra arbejder ved Arriva

Venlig Hilsen Daniel Zøllner

Y-tog fra VNJ til Peru

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 6/6 2012, 22:09 (4351 dage siden) @ Daniel Zøllner

Det ville da være bedre, at sende minimum et y-togsæt til SkinneBus Gruppen Vestjylland, for så bliver sætte på dansk jord og på danske hænder :-)

--
Med venlig hilsen

Michael

[image][image]

Y-tog fra VNJ til Peru

af Poul Andersen @, 6/6 2012, 22:34 (4351 dage siden) @ trikkeren82

Det er vel op til sælger at opnå højeste pris i.f.m. salg.

Mvh.
Poul.

Y-tog fra VNJ til Peru

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 7/6 2012, 01:42 (4350 dage siden) @ Poul Andersen

Det er vel op til sælger at opnå højeste pris i.f.m. salg.

Mvh.
Poul.

Der er også noget der hedder socialt ansvar, image og goodwill.
Arriva og vestbanen vil vel gerne have et par positive artikler i landspressen, når de står og overdrager køretøjet til skinnegruppen? :-)

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Y-tog fra VNJ til Peru

af Poul Andersen @, 7/6 2012, 07:57 (4350 dage siden) @ BlackThorneDK

De tre Y-tog ejes af Vestbanen A/S og er udlånt til ARRIVA for brug på Vestbanen.
Det er således udelukkende kun Vestbanen A/S der er involveret i hvad der fremover skal ske med togene.

Der er p.t. bevaret ikke mindre end 5 forskellige typer ML- eller Y-tog ved DSB Museumstog, Dansk Jernbane Klub og Skinnebusgruppen Vestjylland, så mon ikke behovet er dækket ind.

Mvh.
Poul.

Y-tog fra VNJ til Peru

af Titan1234, 7/6 2012, 14:59 (4350 dage siden) @ Poul Andersen

Man kunne også sende et til VSVT i Høng, da de har både en triangel og en skinnebus fra Varde :-P

Y-tog fra VNJ til Peru

af L.H. Jensen, 7/6 2012, 15:08 (4350 dage siden) @ Titan1234

Man kunne også sende et til VSVT i Høng, da de har både en triangel og en skinnebus fra Varde :-P

STOP nu al den snak på andres vegne om, hvad "man kunne" (for andres penge) ...!

Lad de, der eventuelt måtte være interesseret, selv rette henvendelse til togsættenes ejer, Vestbanen A/S

Mvh
LHJ

Y-tog fra VNJ til Peru

af Allan Støvring-Nielsen, 7/6 2012, 15:19 (4350 dage siden) @ BlackThorneDK

Arriva og vestbanen vil vel gerne have et par positive artikler i landspressen, når de står og overdrager køretøjet til skinnegruppen?

Erfaringen viser desværre at der også kommer artikler, når gaven ender som en Øjebæ med grafitti og smadrede ruder! Jeg synes det er fint at Skinnebusgruppen har overtaget Ym 15 og kører på Bjergbanen med den! Mon ikke man skal lade det blive ved det?

mvh, Allan (der satster på at se tog på Lemvig Havn for første gang om en måneds tid) :-)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak