Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

MR-tog i landskabet - gætter. (Billedegætterier)

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 20/6 2012, 14:39 (4335 dage siden)

Hvor mon denne MR er på vej hen, og hvor er den fanget?

[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]

MR-tog i landskabet - gætter.

af Morten Petersen, 20/6 2012, 15:21 (4335 dage siden) @ Henrik Thomsen

Et gæt kunne være mellem Sv-Sl (Svejbæk-Silkeborg) nærmere mellem ovk 44 og ovk 49
retningen er lidt svær da man ikke kan se kendingssignalerne :-)

Mvh Morten Petersen

Avatar

MR-tog i landskabet - gætter.

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 20/6 2012, 15:32 (4335 dage siden) @ Morten Petersen

Et gæt kunne være mellem Sv-Sl (Svejbæk-Silkeborg) nærmere mellem ovk 44 og ovk 49
retningen er lidt svær da man ikke kan se kendingssignalerne :-)

Mvh Morten Petersen

Ja, det kan vist ikke kommes meget nærmere. Det er taget fra Sindbjerg ved Sejs. Der hvor Charlie stjæler en knallert i starten af filmen "Mig og Charlie". Derfter går de sammen over overkørslen lige uden for billedet højre kant.

Hilsen
Henrik

--
[image]

MR-tog i landskabet - gætter.

af Morten Petersen, 21/6 2012, 15:50 (4334 dage siden) @ Henrik Thomsen

Hej henrik

Kom du bare med endnu en gætter

Avatar

Mz i landskabet - gætter.

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 21/6 2012, 21:52 (4334 dage siden) @ Morten Petersen

Jeg kommer da gerne med en mere:

Hvor er dette billede taget og hvilket tog er der tale om?

[image]

Den er jo nok ikke så svær.
Hilsen
Henrik

--
[image]

Mz i landskabet - gætter.

af Søren Jakobsen, Randers, 21/6 2012, 22:30 (4334 dage siden) @ Henrik Thomsen

Jeg kommer da gerne med en mere:

Hvor er dette billede taget og hvilket tog er der tale om?

[image]

Den er jo nok ikke så svær.

Nordpilen i sønderjylland, lækkert billede!

Mz i landskabet - gætter.

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 21/6 2012, 22:39 (4334 dage siden) @ Henrik Thomsen

Jeg kommer da gerne med en mere:

Hvor er dette billede taget og hvilket tog er der tale om?

Lige øst for Hjørring. Sidesporet "Hjørring øst" ses til venstre. Det er nattoget 591 fra København til Frederikshavn. Forrest 5 lokalvogne Århus-Frederikshavn og bagerst 4 sove/liggevogne fra København.


[image]

Den er jo nok ikke så svær.
Hilsen
Henrik

Mvh Jørgen

Avatar

Mz i landskabet - gætter.

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 21/6 2012, 22:51 (4334 dage siden) @ Jørgen Schwartz

Jeg kommer da gerne med en mere:

Hvor er dette billede taget og hvilket tog er der tale om?


Lige øst for Hjørring. Sidesporet "Hjørring øst" ses til venstre. Det er nattoget 591 fra København til Frederikshavn. Forrest 5 lokalvogne Århus-Frederikshavn og bagerst 4 sove/liggevogne fra København.


[image]

Den er jo nok ikke så svær.
Hilsen
Henrik


Mvh Jørgen

Ja, det er jo fuldkommen korrekt. Billedet er taget i 1992, fra en bro der lå præcis dér hvor motorvejen til Hirtshals nu er ført under banen. Allerede i 1995 var broen væk, og siden er markerne plastret til med fabriksbygninger og lign.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Mz i landskabet - gætter.

af Allan Eriksen, 24/6 2012, 10:47 (4332 dage siden) @ Henrik Thomsen

Der er en ting ved billedet jeg syntes er en lille smule mystisk, hvorfor er der efter MZ en jeg tror det er BN vogn, er den ikke lidt atypisk i et tog nord for Århus, jeg betvivler det ikke men nogen speciel grund til det. Hvornår er billedet egentlig fra det må selvfølgelig være fra før nattoget 590/591 holdt op med at køre.

Avatar

Mz i landskabet - gætter.

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 24/6 2012, 11:41 (4331 dage siden) @ Allan Eriksen

Der er en ting ved billedet jeg syntes er en lille smule mystisk, hvorfor er der efter MZ en jeg tror det er BN vogn, er den ikke lidt atypisk i et tog nord for Århus, jeg betvivler det ikke men nogen speciel grund til det. Hvornår er billedet egentlig fra det må selvfølgelig være fra før nattoget 590/591 holdt op med at køre.

Billedet er taget den 26. august 1992. Det er rigtig nok en Bn-vogn, og som det ses, kan der tages cykler med. Så det er vel derfor Bn-vognen er med.

Her er toget klar til afgang på Hjørring station:

[image]

Nærbillede af Bn-cykelvognen:

[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]

Mz i landskabet - gætter.

af OD, Od ⌂, 24/6 2012, 11:58 (4331 dage siden) @ Henrik Thomsen

Der er en ting ved billedet jeg syntes er en lille smule mystisk, hvorfor er der efter MZ en jeg tror det er BN vogn, er den ikke lidt atypisk i et tog nord for Århus, jeg betvivler det ikke men nogen speciel grund til det. Hvornår er billedet egentlig fra det må selvfølgelig være fra før nattoget 590/591 holdt op med at køre.


Billedet er taget den 26. august 1992. Det er rigtig nok en Bn-vogn, og som det ses, kan der tages cykler med. Så det er vel derfor Bn-vognen er med.

Her er toget klar til afgang på Hjørring station:

[image]

Nærbillede af Bn-cykelvognen:

[image]

Hilsen
Henrik

Gætter på en BDan som ikke var noget særsyn i Vest på det tidspunkt.

Mz i landskabet - gætter.

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 25/6 2012, 13:32 (4330 dage siden) @ OD, Od

Der er en ting ved billedet jeg syntes er en lille smule mystisk, hvorfor er der efter MZ en jeg tror det er BN vogn, er den ikke lidt atypisk i et tog nord for Århus, jeg betvivler det ikke men nogen speciel grund til det. Hvornår er billedet egentlig fra det må selvfølgelig være fra før nattoget 590/591 holdt op med at køre.


Billedet er taget den 26. august 1992. Det er rigtig nok en Bn-vogn, og som det ses, kan der tages cykler med. Så det er vel derfor Bn-vognen er med.

Her er toget klar til afgang på Hjørring station:

[image]

Nærbillede af Bn-cykelvognen:

[image]

Hilsen
Henrik


Gætter på en BDan som ikke var noget særsyn i Vest på det tidspunkt.

Der var normalt en BDan med i 591 mellem Århus og Frederikshavn på det tidspunkt.

Mvh Jørgen

Mz i landskabet - gætter.

af Allan Eriksen, 24/6 2012, 12:02 (4331 dage siden) @ Henrik Thomsen

åhh ja jeg havde helt glemt at der var de Bn vogne hvor midterkupeen havde plads til cykler, det følges så lang tid siden så det havde min hjerne glemt, ja tænker lidt at det er ikke så nemt at skulle have en cykel med tog, eneste nogenlunde fornuftige løsning er i DD vognene, endnu da
S toget begynder da også at kunne have flere cykler med og metrotogene er der også blevet bedre plads til cykler. Men jeg tager ikke endnu min cykel med toget, men det kommer måske.

Venlig cykel hilsen

Allan

Mz i landskabet - gætter.

af Tim Jonasen, 24/6 2012, 12:03 (4331 dage siden) @ Henrik Thomsen


Nærbillede af Bn-cykelvognen:

[image]

Hilsen
Henrik

Jeg tror nu det er talt om en BDan vogn da tal på vinduene viser at det er en BDan samt at cykelmærket er sat på dørene.

Hilsen
Tim Jonasen

Avatar

Mz i landskabet - gætter.

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 24/6 2012, 12:21 (4331 dage siden) @ Tim Jonasen


Nærbillede af Bn-cykelvognen:

[image]

Hilsen
Henrik


Jeg tror nu det er talt om en BDan vogn da tal på vinduene viser at det er en BDan samt at cykelmærket er sat på dørene.

Hilsen
Tim Jonasen

Helt klart ja, det er en BDan. An havde jo 2-4-2- vinduer.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Avatar

My i landskabet - gætter.

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 23/6 2012, 13:53 (4332 dage siden) @ Henrik Thomsen

Så er en My undervejs i landskabet. My 1122 rumler alene afsted over markerne engang i halvfemserne. Hvor er det mon henne?

[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]

My i landskabet - gætter.

af Rolf Jensen, 23/6 2012, 14:16 (4332 dage siden) @ Henrik Thomsen

omkring Holsted?

Avatar

My i landskabet - gætter.

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 23/6 2012, 14:21 (4332 dage siden) @ Rolf Jensen

Holsted er jo en herlig lokalitet, men det er ikke der billedet er taget.

Hilsen
Henrik

--
[image]

My i landskabet - gætter.

af Holger Cordtz, Kolding, 23/6 2012, 17:37 (4332 dage siden) @ Henrik Thomsen

Jeg vil gætte mellem Lunderskov og Vejen tæt på Andst, der engang var station...

Mvh
Holger Cordtz

Avatar

My i landskabet - løsning.

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 23/6 2012, 18:11 (4332 dage siden) @ Holger Cordtz

Jeg vil gætte mellem Lunderskov og Vejen tæt på Andst, der engang var station...

Mvh
Holger Cordtz

Ja, vi kommer det jo nok ikke nærmere. Det er taget mod vest, hvor en bro fører Horskærvej over banen ved Andst den 6. maj 1994.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak