IC 4 - nu snart med passagere (Generelt)
Så er der lukket op for kørsel igen med passagere
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51517296:ic4tog-m%C3%A5-k%C3%B8re-med-passagerer...
--
mvh. Henrik C
af Henrik C, Kolding, 2/7 2012, 14:12 (4325 dage siden)
Så er der lukket op for kørsel igen med passagere
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51517296:ic4tog-m%C3%A5-k%C3%B8re-med-passagerer...
--
mvh. Henrik C
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 2/7 2012, 14:36 (4325 dage siden) @ Henrik C
Så er der lukket op for kørsel igen med passagere
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51517296:ic4tog-m%C3%A5-k%C3%B8re-med-passagerer...
Ekstra Bladet har også nyheden:
http://ekstrabladet.dk/112/article1785327.ece
mens Ingeniøren ikke har noget (endnu - her kl. 14:30)
37 ekstra togsæt må kunne mærkes et eller andet sted i systemet skulle man syntes.
De skal kun køre reginal formentlig fordi de ikke kan køre sammenkoblet og skilles ad uden teknikerhjælp.
--
Venligst
Michael Deichmann
af steenth, 2/7 2012, 14:55 (4325 dage siden) @ Michael Deichmann
Så er der lukket op for kørsel igen med passagere
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51517296:ic4tog-m%C3%A5-k%C3%B8re-med-passagerer...
Ekstra Bladet har også nyheden:
http://ekstrabladet.dk/112/article1785327.ece
Det er et Ritzau-telegram - så de må have fået pressemeddelelsen først. Men den er her:
http://www.dsb.dk/om-dsb/presse/pressemeddelelser/ic4-indsattes-gradvist/
mens Ingeniøren ikke har noget (endnu - her kl. 14:30)
Kommet: http://ing.dk/artikel/130549-ic4-faar-lov-til-at-koere-med-passagerer-nu-som-regionaltog
Men de har også manglet pressemeddelelsen til at skrive en artikel.
Mvh
Steen
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 2/7 2012, 15:02 (4325 dage siden) @ steenth
Så er der lukket op for kørsel igen med passagere
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51517296:ic4tog-m%C3%A5-k%C3%B8re-med-passagerer...
Ekstra Bladet har også nyheden:
http://ekstrabladet.dk/112/article1785327.ece
Det er et Ritzau-telegram - så de må have fået pressemeddelelsen først. Men den er her:
http://www.dsb.dk/om-dsb/presse/pressemeddelelser/ic4-indsattes-gradvist/
mens Ingeniøren ikke har noget (endnu - her kl. 14:30)
Kommet: http://ing.dk/artikel/130549-ic4-faar-lov-til-at-koere-med-passagerer-nu-som-regionaltog
Men de har også manglet pressemeddelelsen til at skrive en artikel.Mvh
Steen
Det er svært med de der computerure, men hvis de ellers kører med samme tid, så har DSB sat denne pressemeddelse på deres webside 1 minut EFTER ing.dk:
http://www.dsb.dk/om-dsb/presse/pressemeddelelser/ic4-indsattes-gradvist/
Teksterne i alle 4 links er ret endlydende, så det er nok DSB's pressemeddelelse der er gået ud over Ritzau før den kom på DSB's egen hjemmeside.
--
Venligst
Michael Deichmann
af Anders Pedersen , Mørke, 2/7 2012, 20:14 (4325 dage siden) @ Michael Deichmann
Så er der lukket op for kørsel igen med passagere
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51517296:ic4tog-m%C3%A5-k%C3%B8re-med-passagerer...
Ekstra Bladet har også nyheden:
http://ekstrabladet.dk/112/article1785327.ecemens Ingeniøren ikke har noget (endnu - her kl. 14:30)
37 ekstra togsæt må kunne mærkes et eller andet sted i systemet skulle man syntes.
Som regionaltog vil det da kunne mærkes, så skal MR så kun fungere som reserve
Glæder mig til at kører mellem Aarhus og Aalborg så jeg kan kører med dem igen.
De skal kun køre reginal formentlig fordi de ikke kan køre sammenkoblet og skilles ad uden teknikerhjælp.
Med 2xIC4 ville der være nogen flere pladser at gøre godt med.
Har flere ønsket IC4 kørte som Lyn tog på grund de har nogen flere side pladser end IC3
De kan vil også kører på IC afgange hvor der er forligt med 1 IC3 og for mange til 2 IC3
af glade-koege , køge, 2/7 2012, 20:24 (4325 dage siden) @ Michael Deichmann
bedre matriale på denne strækning.. bliver vel først i 2018 de forsvinder herfra når man bygger den sammen med den nye linje over køge..
af Fysikeren, 2/7 2012, 20:31 (4325 dage siden) @ glade-koege
Nu kunne det være IC2 kom ind på denne strækning? Hertil er toget vel egentlig ret egnet.
af Svend, 3/7 2012, 00:10 (4325 dage siden) @ Fysikeren
Når den nye bane over Køge bliver ibrugtaget, deles Lille-Syd op i to dele, så spørgsmålet er, om vi taler Roskilde-Køge eller (København H-) Køge Nord-Køge-Næstved. Spørgsmålet er ligeledes, hvem der kommer til at køre på de to strækninger - det er jo ikke en naturlov, at det bliver DSB.
Men bortset fra det, vil det være naturligt at anvende IC2 (og måske IC4) på strækningen Roskilde-Køge-Næstved inden da. Et eller andet skal de jo anvendes til og før eller siden tør man vel også benytte dem på strækninger, hvor de ikke absolut skal hjem til Aarhus hver aften for at blive passet og plejet.
--
Svend
af Woodi, 3/7 2012, 01:23 (4325 dage siden) @ Svend
hvor de ikke absolut skal hjem til Aarhus hver aften for at blive passet og plejet.
Til den tid er det (Fa) der står for IC2 og (Kac) for IC4.
--
af Allan Eriksen, 3/7 2012, 09:00 (4325 dage siden) @ Svend
Jeg spekulerer i hvordan den nye strækning og den gamle bliver forenet for såvidt angår tilslutning til Køge og videre mod Næstved, Jeg syntes jeg har forstået at fra et stykke før motorvejen så bliver strækningen ind mod Køge dobbeltsporet, den nye strækning kører sådan set udenom Køge og det er vel fornuftigt nok, det store spørgsmål er vel om man vil elektrificere lille syd fra Køge til Næstved. Kunne da forestille mig at hvis man mangler penge så kommer der ikke eltog her, så her kunne IC2 blive en løsning eller noget helt andet Jeg har på et tidspunkt via nogle jernbane billeder på nettet set at for eksempel Frankrig har nogle enkeltkørende togsæt der kan kobles sammen, 2 eller 3 måske flere i et tog. De er ret moderne og kunne måske også være et bud på materiel til sidebanerne, men i første omgang burde det nok være IC2 (jeg syntes dog de i første omgang skal reserveres til strækninger på Jylland/Fyn)
Men det optimale må vel være at der elektrificeres da man så samtidig har en udenomsvej (hvis der er driftsproblemer) for direkte tog til Nykøbing F og den fasteforbindelse til tyskland.
Venlig hilsen
Allan
af Fysikeren, 3/7 2012, 17:01 (4324 dage siden) @ Allan Eriksen
Som en del af et af de seneste forlig, så skal elektrificering undersøges. Forliget omfatter følgende strækninger:
Fredericia - Aalborg
Roskilde - Kalundborg
Køge (Nord) - Næstved
Hvad angår IC2 på denne strækning når den åbner: Dertil tror jeg dette tog er alt for lille. Alle passagerer fra Østbanen og strækningen mellem Køge og Næstved (især Haslev) vil jo køre over den nye bane til København. Derudover vil mange i Køge nok også bruge den. Selvom den kun vil kører hver halve time, som der er lagt op til, vil den nok nemt kunne konkurrere med S-tog hvert 10. minut.
Videre bliver forbindelsen nok attraktiv helt fra Næstved, godt nok er den første del ikke just højhastighedsbane, men turen er i kilometer kortere end over Ringsted.
Næh, tror snarere der vil være brug for temmeligt store regionaltog, og absolut ikke IC2.
af Allan Eriksen, 3/7 2012, 17:36 (4324 dage siden) @ Fysikeren
Jeg vil da ikke sige at du ikke har ret. Men afhænger helt sikkert om man elektrificerer strækningen eller ej, min bemærkning er at IC2 vel kan sammenkobles så der er to eller tre sæt der kører sammen, jeg er enig i at turen fra Næstved til Køge over Haslev sandsynligvis kan blive næsten hurtigere end over Ringsted. Men spændende bliver det at følge dette efter danske forhold kæmpe arbejde. Jeg vil næsten sige som da man kunne følge anlæget af højhastighedsstrækning Nord Syd i Tyskland og også da de byggede stykket fra Mannheim/Karlsruhe til Stuttgart. Det var med stor interesse jeg så det udvikle sig fra år til år eller hvis jeg må tilføje, da de lavede dobbeltspor på Västkustbanan i Sverige.
venlig Køge hilsen
Allan
af Svend, 2/7 2012, 15:09 (4325 dage siden) @ Henrik C
Til lykke til DSB med det. Så må vi se, hvornår det bliver muligt at køre flere togsæt sammenkoblet, så de kan indsættes i Intercity-trafikken.
--
Svend
af thomash, 2/7 2012, 16:35 (4325 dage siden) @ Svend
Til lykke til DSB med det. Så må vi se, hvornår det bliver muligt at køre flere togsæt sammenkoblet,
eller hvornår det brager op i røven på et andet tog fordi lortet ikke kan bremse. :)
--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
af Woodi, 2/7 2012, 17:12 (4325 dage siden) @ thomash
Til lykke til DSB med det. Så må vi se, hvornår det bliver muligt at køre flere togsæt sammenkoblet,
eller hvornår det brager op i røven på et andet tog fordi lortet ikke kan bremse. :)
Og HVIS der sker en "Marslev" ulykke igen - så er der i hvert fald totalt lukket ned uigenkaldeligt for dette projekt fra politisk side af.
Men jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor, at DSB ikke installerer sandings-anlæg i det tog, når det nu både er tungere end IC3 og ER - (disse har aldrig har haft denne mærkelige "biofilm" på deres erindring i deres 25 år´s virke) og endda er nyere i fremstillingen af bremsesystemet.
Godt nok kørte IC4 uden magnetskinnebremsen, mennnn..
--
af Allan Eriksen, 2/7 2012, 17:13 (4325 dage siden) @ thomash
Jeg er 100% sikker på at har man mistanke om lortet ikke kan bremse, så bliver der nedlagt kørselsforbud for toget, lige med det samme, og efterfølgende er der nogen der skal have nogle rigtig gode forklaringer til pressen, ministeren og dem der godkender togmateriel i Danmark.
Så jeg er ikke bange for at der sker noget. Og fornuftig nok må jeg sige så bliver de ikke med det samme sat i drift som IC tog, som jeg har forstået er det ikke Esbjerg Århus og retur de skal køre fordi man ikkke helt har tiltro til sammenkoblingerne fungere 100 %..
Venlig tog hilsen
Allan
af Allan Eriksen, 3/7 2012, 11:29 (4324 dage siden) @ Allan Eriksen
jeg forstår ikke hvis man ikke har sandingsanlæg, er erfaringen ikke fra for eksempel tyskland, man sætter ikke sandingsanlæg i fra begyndelse men efter et par sæsoner med fedtede skinner (løvfald) så må man modstræbedende instalere det.
Så et hint til DSB psst sæt lige sandingsanlæg i selvom der er mg bremse.
venlig hilsen
Allan
af Svend, 4/7 2012, 00:02 (4324 dage siden) @ Allan Eriksen
Så et hint til DSB psst sæt lige sandingsanlæg i selvom der er mg bremse.
Magnetskinnebrmsen skal ikke anvendes som driftsbremse. Det medfører alt for stort slid på skinnerne!
--
Svend
Det går godt, men manglende elnet kan bremse udrulning af store ellastbiler
Dubai vil bygge verdens største lufthavn: tre gange Heathrows kapacitet
Tesla er skubbet af pinden som Danmarks mest solgte elbil
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken