Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fåre station 3. juli 2012 (Generelt)

af jiko, 5/7 2012, 15:38 (4315 dage siden)

Fåre station på Lemvigbanen, på strækningen Lemvig - Vemb.
[image]
Fåre station, med ny mellemperron.
[image]
Vejrhanen på stationsbygningen, beklager pletterne på billedet. Mener at
vejrhanen forestillet et af de første lokomotiver på VLJ-banen fra 1878
[image]
Banen mod Vemb.
[image]
[image]
Toget fra Lemvig mod Vemb. YM 13 Vigen

Avatar

Fåre station 3. juli 2012

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 5/7 2012, 17:33 (4315 dage siden) @ jiko

Nå, så fik de pillet charmen ud af denne station. Faare station var da meget hyggelig, da jeg sidst var der den 27. juli 2010.

[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]

Avatar

Fåre station 3. juli 2012

af Erik H, Frederikssund, 5/7 2012, 18:52 (4315 dage siden) @ Henrik Thomsen

Ja charme er der ikke meget af. Jeg forstår ikke hvorfor man planter en ny perron, med et sølle venteskur, der hvor man har gjort det, frem for at forny den eksisterende i stedet for:-|
Det er jo ikke lige frem noget kønt resultat.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Fåre station 3. juli 2012

af Poul Andersen @, 5/7 2012, 21:09 (4314 dage siden) @ Erik H

Stationsbygningen er sikkert solgt, og for at få perron ved både spor 1 og 2 har man etableret en Ø-perron.

Privatbanerne har ligesom DSB frasolgt de fleste overflødige stationsbygninger og etableret nye perronforhold ligesom adgangsveje er flyttet for ikke at genere ejerne af den tidligere stationsbygning.

Mvh.
Poul.

Fåre station 3. juli 2012

af QpoX ⌂, 5/7 2012, 21:29 (4314 dage siden) @ Poul Andersen

Stationsbygningen er sikkert solgt, og for at få perron ved både spor 1 og 2 har man etableret en Ø-perron.

Privatbanerne har ligesom DSB frasolgt de fleste overflødige stationsbygninger og etableret nye perronforhold ligesom adgangsveje er flyttet for ikke at genere ejerne af den tidligere stationsbygning.

Mvh.
Poul.

Det er mange år siden (>13år) den blev solgt.
Faktisk min gamle skolelærer som at der bor der.

Fåre station 3. juli 2012

af Niels Munch, 5/7 2012, 21:54 (4314 dage siden) @ Erik H

Ja charme er der ikke meget af. Jeg forstår ikke hvorfor man planter en ny perron, med et sølle venteskur, der hvor man har gjort det, frem for at forny den eksisterende i stedet for.

Vi søgte også på Østbanen at flytte de rejsende væk fra vinduerne på de stationsbygninger, vi havde frasolgt, gennem anlæg af ø-perroner og nye adgangsveje. Gode eksempler herpå kan ses i Vallø, Karise, Klippinge og Store Heddinge.

Dette gav i tilgift bedre omstigningsmulighed tog/bus i såvel Karise som Store Heddinge.

M.v.h.
Niels

Fåre station 3. juli 2012/1976

af Georg Schmidt, 8/7 2012, 10:18 (4312 dage siden) @ Henrik Thomsen

Fåre station med daddel 15 i 1976, Over postkassen sidder det lille bitte stationsskilt i klasse med Sejs, Tim og Hee dog overgået af No.:-D
[image]

Hilsen Georg


Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak