Ja jeg vil give Poul ret.
Det rent administrative og tilladelser i jernbane-sektoren, gør at det er hurtige og billigere at bruge den valgte metoder. Man skal jo ogås kigge på omkostningerne for dem som har købt togene i den sidste ende.
Hvis de skulle være transporteret af "skinnevejen" skal der bl.a. sket følgende!
Der skal være en godkendelse af togsættet
Bremser og evt. Gear skal være afspærret, midstillig og sikret imod at de går i indgreb.
Togsættene skal efterses af en tysk wagenmeister, det skal ske i Varde i værkstedet.
Der skal søges en UT-tilladelse (Udsænvanlig transport)
Der skal bestilles særtog i både Danmark og i Tyskland.
Og evt. skal man finde en operatør der kan køre denne transport, både i Danmark og i Tyskland. Og han skal og have noget for dette arbejde,og det er ikke billigt.
Så det er altså ikke så lige til at lave sådan noget. Derfor er "landevejen" ofte den bedste løsning
Claus