Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad er dette (Et "hængeparti"). (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 23/9 2012, 10:40 (4244 dage siden)

Hvad er dette ???

[image]
Et "hængeparti". -- 19. september 2012.

For de fleste vel en af de svære, --for dem, der har været der, en noget nemmere.

Billedet stammer fra en netop afsluttet, ugelang rejse sydpå, og er vel nok så meget at betragte som en lille reklame for, at "Dagens foto" på www.evp.dk nu genoptages, foreløbig med en lille "Søndags-ekstra" ved middagstid med lidt flere fotos fra stedet.

Erik V. Pedersen,
http://evp.dk/index.php?page=september-2012

Hvad er dette (Et "hængeparti").

af ottoemil @, Rødovre, 23/9 2012, 10:47 (4244 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej i forummet

Det kunne ligne H-Bahn i Dortmund Uni.

v.h.
Ottoemil

Hvad er dette (Et "hængeparti").

af Allan Eriksen, 23/9 2012, 10:48 (4244 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Ja den er svær, det er vel næppe nye vogne til Wuppertal Schwebebahn, men måske en lufthavnsbane i Frankrig.

Venlig hilsen

Allan

Avatar

Hvad er dette (Et "hængeparti").

af Erik H, Frederikssund, 23/9 2012, 11:51 (4244 dage siden) @ Allan Eriksen

Det med lufthavnsbanen faldt også mig ind, ved første øjekast, men hvor, ja der må jeg give op.

Men venlig søndagshilsen
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Hvad er dette (Et "hængeparti").

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 23/9 2012, 12:42 (4244 dage siden) @ Erik H

Det med lufthavnsbanen faldt også mig ind, ved første øjekast, men hvor, ja der må jeg give op.

Men venlig søndagshilsen
Erik H

-------------

Tak for gættene.

Som nævnt, -- det var sikkert svært, og der var da heller ikke nogle rigtige gæt, men det snerpede ! ! !

Düsseldorf Flughafen: http://evp.dk/index.php?page=september-2012

Erik V. Pedersen,
www.evp.dk

Hvad er dette (Et "hængeparti").

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 23/9 2012, 22:59 (4244 dage siden) @ Erik V. Pedersen

. . .

Nu også med de første fotos fra "storebror", Wuppertal Schwebenbahn". Var "den lille" svævebane i Düsseldorf interessant, var den store i Wuppertal -dagen efter- en ubeskrivelig oplevelse, --når man ikke har prøvet sådant tidligere.

Sådant skal egentlig ses på stedet, men i mangel af bedre:

[image]
En smagsprøve.


Erik V. Pedersen,
http://evp.dk/index.php?page=september-2012

Hvad er dette (Et "hængeparti").

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 27/9 2012, 17:56 (4240 dage siden) @ Lars Kongshøj
redigeret af Erik V. Pedersen, 27/9 2012, 18:15

Nu vi er ved emnet: Alle her kender vel denne morsomme historie:
http://de.wikipedia.org/wiki/Tuffi

---------------

Hej.

Elefanten er endda mindet ved en lille træ-elefant på en lille legeplads ved siden af hoved-stationen / depotet i Wuppertal Vohwinkel.

[image]

Johhh, --den har indskrevet sig i "historien" - den er også med -under en eller anden form indkopieret- på mange postkort, gamle som nye, f. eks. dette:

[image]


Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=september-2012

Hvad er dette (Et "hængeparti").

af Allan Eriksen, 24/9 2012, 16:52 (4243 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Ja jeg så denne sidst i 1960erne fra toget på strækningen Dortmund Køln over Hagen Wuppertal Solingen.

Men når jeg ser det nu tænker jeg, underligt at ikke flere byer byggede noget efter dette princip f.eks i København med forholdsvis mange gader hvor der ikke er plads til sporvogne.Men sandsynligvis billigere end at bygge metro. Jeg så for mange år siden jeg kan ikke huske hvor det var måske Frankrig at man eksperimentereds med en moderne pendent og toget hang vist nok i gummihjul.

Men det vakte desværre ikke mere opsigt.

Venlig hængeparti hilsen

Allan

Avatar

Hvad er dette (Et "hængeparti").

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 24/9 2012, 17:52 (4243 dage siden) @ Allan Eriksen

Men når jeg ser det nu tænker jeg, underligt at ikke flere byer byggede noget efter dette princip f.eks i København med forholdsvis mange gader hvor der ikke er plads til sporvogne.

Jeg kunne levende forestille mig, at de der bor i stuen og på første sal ville være kede af alt det lys såden en fætter vil tage og de på 2. sal vil være sure over at folk nu kan kigge lige ind i deres stuer.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Hvad er dette (Et "hængeparti").

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 27/9 2012, 20:14 (4240 dage siden) @ Michael Deichmann

(...)
Jeg kunne levende forestille mig, at de der bor i stuen og på første sal ville være kede af alt det lys såden en fætter vil tage og de på 2. sal vil være sure over at folk nu kan kigge lige ind i deres stuer.

--------------

Hej.

Ja, --hvis man ser et "skrummel" som dette, --der kommer nok ikke meget lys ind i de bagved liggende lejligheder.
[image]
Man må da næsten håbe, at lejligheden(-erne) bag denne kolos er indrettet som lager-/arkivlokaler.

Med hensyn til det generelle udseende:
[image]
Tænk dette arrangement sat ned på Strøget eller Nørrebrogade ! ! !

At passagererne kan se ind i lejlighederne på 2.-3. sal er rigtigt, men det kan de jo ret beset også fra vore dages høje busser i de underste etager.
[image]
Beboerne må "trøste sig med", at de bor på en i en gade, der er opkaldt efter banens planlægger, Eugen Langen.

I øvrigt er banen nu så gammel, at alle beboere må have vidst, hvad de gik ind til, da de bosatte sig i lejlighederne, måske på nær nogle ganske få i nyere lejlighedskomplekser.
[image]
Her er ejendommen dog opført med en vis hensyntagen til afstanden til banen.

Når det så er sagt(skrevet), var det virkelig en oplevelse at køre med banen - den kan virkelig anbefales som rejsemål.

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=september-2012

Hvad er dette (Et "hængeparti").

af Lars Kongshøj, 24/9 2012, 20:17 (4243 dage siden) @ Allan Eriksen

Men når jeg ser det nu tænker jeg, underligt at ikke flere byer byggede noget efter dette princip f.eks i København med forholdsvis mange gader hvor der ikke er plads til sporvogne.

Nå. København havde da et godt sporvognsnet tidligere, og i visse kvarterer har man vel ifm. byplanlægning ved Københavns udvidelse planlagt sporvognsanlæg i lighed med Ørestad plus Metro.

Problemet er snarere at der ikke er plads til alle de biler i København, derfor fik vi et forslag om trængselsringen.

Men sandsynligvis billigere end at bygge metro.

Du kan roligt stryge sandsynligvis.

Mvh. Lars


Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak