Kystenbane problemer pga af afsporing? (Generelt)
ja ifølge banedanmark lyder det sådan...
kan ikke finde noget konkret omkring det?
ja ifølge banedanmark lyder det sådan...
kan ikke finde noget konkret omkring det?
ja ifølge banedanmark lyder det sådan...
kan ikke finde noget konkret omkring det?
Hmm - en lidt besynderlige formulering:
[Citat fra www.bane.dk]
Der kan forekomme forsinkelser på op til 20 minutter fra Malmø og videre op ad kystbanen, på grund af en materiel skade på et andet tog.
[Citat slut]
Skaden er åbenbart sket på et andet tog, men hvad så med det første tog ? - Var det årsagen til skaden på det andet tog - og er der i virkelighed tale om to tog der har 'kysset' hinanden...
Mere følger nok senere
ja ifølge banedanmark lyder det sådan...
kan ikke finde noget konkret omkring det?
Hmm - en lidt besynderlige formulering:[Citat fra www.bane.dk]
Der kan forekomme forsinkelser på op til 20 minutter fra Malmø og videre op ad kystbanen, på grund af en materiel skade på et andet tog.
[Citat slut]
Skaden er åbenbart sket på et andet tog, men hvad så med det første tog ? - Var det årsagen til skaden på det andet tog - og er der i virkelighed tale om to tog der har 'kysset' hinanden...
Mere følger nok senere
Her er lidt fra Trafikverket om problemer i Skåne:
Der kan findes flere "problemer" her: http://www.trafikverket.se/
Mvh
Olesen
Skaden er åbenbart sket på et andet tog, men hvad så med det første tog ? - Var det årsagen til skaden på det andet tog - og er der i virkelighed tale om to tog der har 'kysset' hinanden...
Mere følger nok senere
Ifølge Trafikverket er der afsporet et arbejdskøretøj ved Landskrona. Men der er åbenbart også problemer andre steder. Her er et link der viser togtrafikken i Sverige:
Lidt smartere end Landets Puls.
Mvh
Olesen
Her er en artikel fra Helsingborg dagblad
http://hd.se/landskrona/2012/12/11/ursparning-forsenar-tagtrafik/
et slibetog afsporet ved landskrona, men om det er grunden ved jeg ikke.
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.
Læs mere