Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sidder jeg i et tog eller er jeg i Versailles?

af Henrik C, Kolding, 14/12 2012, 12:55 (4154 dage siden) @ XAL Olesen

Det er godt nok flot og smart, især det billede med bogreolen.

Der kunne DSB også godt bruge, nu når deres internet ikke altid er tilstede ville det være rigtig rart at man kunne gå op til reolen og hente en bog ;-)

--
mvh. Henrik C

Sidder jeg i et tog eller er jeg i Versailles?

af Jonas, 14/12 2012, 13:20 (4154 dage siden) @ XAL Olesen

Flot. Men dog også lige lovligt pompøst efter min smag. Jeg ville f. eks. langt foretrække et rigtigt bibliotek fremfor et billede af et :-) Sæderne ser heller ikke superkomfortable ud (3+2, så må mere, øh, bedrøvede parisere da vist hellere stå op?)

Men et interessant koncept. Måske teorien er, at hærværksmænd og tag-skrivere vil holde sig i skindet på grund af den imposante indretning?

Sidder jeg i et tog eller er jeg i Versailles?

af Woodi, 14/12 2012, 14:07 (4154 dage siden) @ Jonas

Ja det er flot - meget flot endda. ;-)

Fordelen ved et virtuelt bibliotek er, at der ikke henlægger bøger overalt og ingen togfører render efter folk, for at "komme" til, at "låne" et par bøger med hjem.. ;-)

--
[image]

Sidder jeg i et tog eller er jeg i Versailles?

af Jens MO-Møller @, 14/12 2012, 20:12 (4153 dage siden) @ Jonas

"Sæderne ser heller ikke superkomfortable ud (3+2 så må mere,øh, bedrøvede parisere da vist hellere stå op?)"

Hvad er der galt med sædearrangementet 3+2 og hvem kan tillade sig at kræve "superkomfortable" sæder i et nærtrafiktog - du ville vel sikkert kræve store dybe lænestole i et 2+1 arrangement, selv på fællesklasse og ville sgu nok stadigvæk være utilfreds!

Venlig hilsen
Jens Møller

Avatar

Sidder jeg i et tog eller er jeg i Versailles?

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 14/12 2012, 20:35 (4153 dage siden) @ Jens MO-Møller

"Sæderne ser heller ikke superkomfortable ud (3+2 så må mere,øh, bedrøvede parisere da vist hellere stå op?)"

Hvad er der galt med sædearrangementet 3+2 og hvem kan tillade sig at kræve "superkomfortable" sæder i et nærtrafiktog - du ville vel sikkert kræve store dybe lænestole i et 2+1 arrangement, selv på fællesklasse og ville sgu nok stadigvæk være utilfreds!

Ja, og brokke sig over billetpriserne :-P

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Sidder jeg i et tog eller er jeg i Versailles?

af Svend, 14/12 2012, 20:41 (4153 dage siden) @ Jens MO-Møller

For S-togspassagererne der må sidde 3+3 - altså de der får en siddeplads - er det ren luksus :-)

--
Svend

Sidder jeg i et tog eller er jeg i Versailles?

af Jonas, 14/12 2012, 20:51 (4153 dage siden) @ Jens MO-Møller

"Sæderne ser heller ikke superkomfortable ud (3+2 så må mere,øh, bedrøvede parisere da vist hellere stå op?)"

Hvad er der galt med sædearrangementet 3+2 og hvem kan tillade sig at kræve "superkomfortable" sæder i et nærtrafiktog - du ville vel sikkert kræve store dybe lænestole i et 2+1 arrangement, selv på fællesklasse og ville sgu nok stadigvæk være utilfreds!

Jamen ville et Louis XIV-interiør ikke ligesom være mere i tråd med resten af indretningen? Der er ikke andet i vejen med 3+2, end at der er mindre plads i det enkelte sæde, end der er med et 2+2 arrangement. Så kan omgivelserne være nok så flotte. Storrummene i DSBs dobbeltdækkere er lukket land for min gamle kollega (der godt nok også måler 207 cm eller deromkring), men heldigvis kan han være på bagperronerne. Med et 3+2 arrangement ville jeg (195 cm, i hvert fald på en god dag) nok heller ikke kunne være der.

@Michael Deichmann: Det er mange år siden, at jeg holdt op med at brokke mig over billetpriser :-) Tværtimod glædes jeg over, at min datter betaler mindre for sit uddannelses-hypercard, end jeg selv gjorde for alle zoner tilbage i 80erne.

@Svend: jo da, men S-togene er jo også noget bredere end storrummene i en dobbeltdækkervogn.

Alt ovenstående ment i en let tone. Jeg kan ikke for alvor brokke mig over, at franskmændene vælger at udsmykke en togvogn som Versailles-slottet. Jeg tillader mig blot at tvivle på, om komforten står mål med det visuelle indtryk.

Sidder jeg i et tog eller er jeg i Versailles?

af Jens MO-Møller @, 14/12 2012, 23:52 (4153 dage siden) @ Jonas

Det visuelle indtryk er til gengæld så overvældende, at det nok for de fleste rejsende i lang tid vil overskygge evt. komfortkrav - her er der virkelig mulighed for fordybelse i detaljen!

Venlig hilsen
Jens Møller

DSB MY1115
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak