Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Anders Østerlund @, 21/3 2013, 16:48 (4064 dage siden) @ Niels Munch

Nu sagde jeg heller ikke at det var nyt :-)

Ej det var vist en begynderfejl, jeg har kigget med på siden i lang lang tid men har først taget mig sammen til at blive aktivt idag.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Christian, Aalborg, 21/3 2013, 17:05 (4064 dage siden) @ Anders Østerlund

Ikke forstået:-P

Har Limfjordsbroen været lukket ? Altså vejbroen fra Vesterbro i Aalborg til Nørresundby - - - den som hedder Limfjordsbroen ;-)

Jeg er bekendt med at Jernbanebroen over Limfjorden i Aalborg har været lukket - men det er jo noget helt andet :-D

http://da.wikipedia.org/wiki/Limfjordsbroen

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Thorbjørn, 21/3 2013, 17:16 (4064 dage siden) @ Christian

Ikke forstået:-P

Har Limfjordsbroen været lukket ? Altså vejbroen fra Vesterbro i Aalborg til Nørresundby - - - den som hedder Limfjordsbroen ;-)

Jeg er bekendt med at Jernbanebroen over Limfjorden i Aalborg har været lukket - men det er jo noget helt andet :-D

http://da.wikipedia.org/wiki/Limfjordsbroen

Det har den da
http://www.transporttidende.com/index.php/dtt/artikel-sjl-27-02-2012/limfjords-bro_lukket/
Iøvrigt afhænger det vel lidt af færdselsarten, om man opfatter broen som åben eller lukket.
Indtil 2003 hed begge broer Limfjordsbroen.
http://da.wikipedia.org/wiki/Jernbanebroen_over_Limfjorden

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Christian, Aalborg, 21/3 2013, 17:35 (4064 dage siden) @ Thorbjørn

Hvis vi taler om et historisk navn - og en kortvarig historisk hændelse vedr. vejbroen - - - - så skulle den nok have været opslået i Jernbanehistorisk forum ;-)

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Anders Østerlund @, 21/3 2013, 18:53 (4064 dage siden) @ Christian

Hahhhhaaaaaaa hvor er du morsom, eller noget.

låst
2552 visninger

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Erik Kjærgaard, 21/3 2013, 17:27 (4064 dage siden) @ Anders Østerlund

Ak ja.

Læg venligst mærke til, at Banedanmark i deres pressemeddelelse IKKEskriver noget årstal efter datoen:-D

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af KimC, 22/3 2013, 09:30 (4064 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Ak ja.

Læg venligst mærke til, at Banedanmark i deres pressemeddelelse IKKEskriver noget årstal efter datoen:-D

Der er jo heller ikke nogen der ved om den broklap faktisk passer i? Hvad nu hvis den er for smal, eller for kort?

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af lolliken, 22/3 2013, 10:21 (4063 dage siden) @ KimC

Hej er det nu ikke på tide at vi glæder os over at der nu endelig bliver broforbindelse over limfjorden, og gemmer de "dumsmarte" bemærkninger til andre lejligheder! Selvfølgelig er der lavet fejl, men skal vi nu ikke glæde os på vendelboernes vegne over at der er en løsning i sigte.

V. h. lolliken (tidligere vendelbo)

låst
2399 visninger

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Gjæst, 22/3 2013, 19:14 (4063 dage siden) @ KimC

Der er jo heller ikke nogen der ved om den broklap faktisk passer i? Hvad nu hvis den er for smal, eller for kort?

Selvom der er begået fejl i denne sag (hvilke og af hvem vil eftertiden formentlig afklare), er det da ikke givet at der er begået alle de fejl det er muligt, og endda uden at de er blevet opdaget.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Erik Kjærgaard, 22/3 2013, 19:19 (4063 dage siden) @ Gjæst

Nej, måske ikke.
Men Banedanmark har da i den grad afsøgt grænserne for at lave fejl.
Jeg skal undlade at komme med andre kommentarer - og lade det "dumsmarte" være op til en vis person, de af os, der betaler skat, betaler en hel del til HVERT år.... Og fri os for det på dette forum.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af KimC, 22/3 2013, 19:34 (4063 dage siden) @ Gjæst

Selv om broklappen virkelig passer - lad os nu se - skal den altså lige monteres, og det var jo tilsyneladende ikke det der var anlednng til kranen Samsons nylige besøg i Aalborg.
Når klappen en gang er sat på, skal den rettes op, kontravægten skal monteres og tilpasses den nye klaps vægt. Der skal lægges spor, sikringsanlægget skal monteres igen, og frem for alt skal den kunne åbnes. Man vil jo nødigt spærre for den vigtige skibstrafik.
Broer er ret følsomme mht til kontravægte. Da Kong Chr X's bro i Sønderborg fil ny asfalt (den gamle asfalt blev høvlet af) måtte man i gang med at korrigere på broklapernes kontravægte, og justere opretningen af broklapperne, hvilket spærrede broen i nogle dage.
Jeg vil godt se et tog passere den bro d. 29 April før jeg tror på det. I den forbindelse har jeg tiltro til at dette forum vil være repræsenteret med fotografer der vil være til stede og forevige det historiske øjeblik - hvis det altså finder sted den dag.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Gjæst, 22/3 2013, 19:45 (4063 dage siden) @ KimC

Jeg vil godt se et tog passere den bro d. 29 April før jeg tror på det.

Jeg må tilstå at jeg finder denne hetz mod Banedanmark dybt usmagelig.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Erik Kjærgaard, 22/3 2013, 20:09 (4063 dage siden) @ Gjæst

Gode "Gjæst".
Jeg findet det ikke som nogen "hetz", som De skriver. Blot som sund fornuft. Såmænd;-)

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af KimC, 22/3 2013, 21:48 (4063 dage siden) @ Gjæst

Jeg må tilstå at jeg finder denne hetz mod Banedanmark dybt usmagelig.

Og jeg må tilstå at jeg ikke synes BaneDanmark har grund til at være særlig stolt af sagens forløb indtil nu.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 22/3 2013, 22:50 (4063 dage siden) @ KimC

Jeg må tilstå at jeg finder denne hetz mod Banedanmark dybt usmagelig.


Og jeg må tilstå at jeg ikke synes BaneDanmark har grund til at være særlig stolt af sagens forløb indtil nu.

Det tror jeg som heller ikke de er, det er været en rigtig møg-sag for dem.

Hvis det kan trøste Banedanmark, så er der stadig endog meget langt til de slår DSB i 'møgsag' - IC4 er ikke nem at skubbe af tronen - det kræver meget med end en halvdårlig Polsk fremstillet Limfjordsbro....

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 22/3 2013, 23:10 (4063 dage siden) @ Henrik Hansen

Jeg må tilstå at jeg finder denne hetz mod Banedanmark dybt usmagelig.


Og jeg må tilstå at jeg ikke synes BaneDanmark har grund til at være særlig stolt af sagens forløb indtil nu.


Det tror jeg som heller ikke de er, det er været en rigtig møg-sag for dem.

Hvis det kan trøste Banedanmark, så er der stadig endog meget langt til de slår DSB i 'møgsag' - IC4 er ikke nem at skubbe af tronen - det kræver meget med end en halvdårlig Polsk fremstillet Limfjordsbro....

Man kan vel antage, at hvis IC4 havde været lavet i Polen, så var de bygget efter specifikationerne, men samlet dårligt?
Det ville være relativt lettere at rette op i Randers, end det klyt-kode som vi fik ud af Italien. ;-)

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Svend, 22/3 2013, 23:55 (4063 dage siden) @ Gjæst
redigeret af Svend, 23/3 2013, 00:06

Jeg vil godt se et tog passere den bro d. 29 April før jeg tror på det.


Jeg må tilstå at jeg finder denne hetz mod Banedanmark dybt usmagelig.

Nu har vi talt og skrevet om den bro siden vi kan snart ikke huske hvornår, og alligevel er der mange (alt for mange) der helt overser at der findes en totalentreprenør MT Højgaard som er den egentlige skurk (og som nok skal komme til at betale) - for ikke at tale om det polske firma Tarkon som åbenbart havde sat deres dårligste folk på opgaven.

Men skæld bare Banedanmark og DSB ud - og hvorfor ikke tage Nordjyske Jernbaner med, når vi nu er i det område :-D

--
Svend

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af KimC, 23/3 2013, 07:11 (4063 dage siden) @ Svend

Jeg vil godt se et tog passere den bro d. 29 April før jeg tror på det.


Jeg må tilstå at jeg finder denne hetz mod Banedanmark dybt usmagelig.


Nu har vi talt og skrevet om den bro siden vi kan snart ikke huske hvornår, og alligevel er der mange (alt for mange) der helt overser at der findes en totalentreprenør MT Højgaard som er den egentlige skurk (og som nok skal komme til at betale) - for ikke at tale om det polske firma Tarkon som åbenbart havde sat deres dårligste folk på opgaven.

Men skæld bare Banedanmark og DSB ud - og hvorfor ikke tage Nordjyske Jernbaner med, når vi nu er i det område :-D

Der er bare en beklagelig tendens til at når det er "det offentlige" der er kunden kan diverse virksomheder slippe afsted med stort set hvadsomhelst, og levere noget skidt til en pris der langt overskrider det planlagte.
Denne tendens gælder både diverse togsæt - her vil jeg ikke specifikt nævne IC4, for IC3 var "kun lidt bedre", men også broklapper, IT systemer til sundhedssektoren, redningshelikoptere og meget mere.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 23/3 2013, 11:19 (4062 dage siden) @ KimC

Jeg vil godt se et tog passere den bro d. 29 April før jeg tror på det.


Jeg må tilstå at jeg finder denne hetz mod Banedanmark dybt usmagelig.


Nu har vi talt og skrevet om den bro siden vi kan snart ikke huske hvornår, og alligevel er der mange (alt for mange) der helt overser at der findes en totalentreprenør MT Højgaard som er den egentlige skurk (og som nok skal komme til at betale) - for ikke at tale om det polske firma Tarkon som åbenbart havde sat deres dårligste folk på opgaven.

Men skæld bare Banedanmark og DSB ud - og hvorfor ikke tage Nordjyske Jernbaner med, når vi nu er i det område :-D


Der er bare en beklagelig tendens til at når det er "det offentlige" der er kunden kan diverse virksomheder slippe afsted med stort set hvadsomhelst, og levere noget skidt til en pris der langt overskrider det planlagte.
Denne tendens gælder både diverse togsæt - her vil jeg ikke specifikt nævne IC4, for IC3 var "kun lidt bedre", men også broklapper, IT systemer til sundhedssektoren, redningshelikoptere og meget mere.

Det er ikke altid de private virksomheder, der bærer ansvaret for at aflevere noget klamp. En del af problemet ligger også i det offentliges store lyst, til at bestille selv færdige løsninger, i en xxx-DK udgave, så vi lige kan sige at vi har sat vores personlige præg. I det private er der simpelt hen ikke råd til den slags, med mindre det er tvingene nødvendigt for projektets resultat...

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af lolliken, 23/3 2013, 09:19 (4063 dage siden) @ Svend

Kære Svend

Hvad kan du lige finde at skælde ud på Nordjyske Jernbaner over? Jeg mener ikke at der på noget tidspunkt har været noget at udsætte på NJ. Jeg bor jo også langt væk fra nordjylland.

V. h. lolliken.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning/Nordjyske Jernbaner

af Christian, Aalborg, 23/3 2013, 09:46 (4063 dage siden) @ lolliken

Kære Lollik

Nu er Nordjyske Jernbaner absolut uinteressant - set fra en jernbaneinteresserets synspunkt. Derfor måske denne nedladende udtalelse.

Nordjyske Jernbaner kører på nogle ubemærkede sidestrækninger på en ø, som jernbanemæssig pt er helt afskåret fra det øvrige net.

Desuden kører man rimeligt præcist - og med nogle helt-og-aldeles uinteressante serieproducerede togsæt, hvor der hverken findes ombygninger med særlige kølere på taget - - - eller 5-7 forskellige afarter i hver serie, som det gælder for DSB, hvor vi vedvarende skal høre om at det ene lokomotiv har 100 hk mere eller mindre end det andet.

Nordjyske Jernbaner er bare SÅ kedelige - - - men de passer de opgaver som de skal - og hjælper vist i øvrigt DSB med at servicere de togsæt, som er fanget på øen :-D

Christian/Aalborg

Ny dato for Limfjordsbroens åbning/Nordjyske Jernbaner

af lolliken, 23/3 2013, 11:25 (4062 dage siden) @ Christian

Hej Christian

Aner jeg en vis form for humor i dit indlæg, eller er det bare et af de sædvanlige "sure opstød" (Ikke specielt fra dig)

V. h. lolliken

Ny dato for Limfjordsbroens åbning/Nordjyske Jernbaner

af Christian, Aalborg, 23/3 2013, 12:52 (4062 dage siden) @ lolliken

Hej Lollik

Nej da - - intet surt opstød her ;-)

Kun lidt drilleri til dem som mener, at seriefremstillede tog/indkøbte standardprodukter ikke kan bruges
:-P

Christian

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Svend, 24/3 2013, 00:19 (4062 dage siden) @ lolliken

Hvad kan du lige finde at skælde ud på Nordjyske Jernbaner over? Jeg mener ikke at der på noget tidspunkt har været noget at udsætte på NJ. Jeg bor jo også langt væk fra nordjylland.

Nu sætter jeg så lige de smiley´er der manglede: ;-) ;-) ;-) ;-)

Man kan naturligligvis hverken skælde NJ, DSB eller BDK ud for det dårlige arbejde, der er udført af det polske firma og at MT Højgaard ikke har ført tilsyn med arbejdet undervejs.

--
Svend

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Gjæst, 23/3 2013, 12:10 (4062 dage siden) @ Svend

Nu har vi talt og skrevet om den bro siden vi kan snart ikke huske hvornår, og alligevel er der mange (alt for mange) der helt overser at der findes en totalentreprenør MT Højgaard som er den egentlige skurk (og som nok skal komme til at betale) - for ikke at tale om det polske firma Tarkon som åbenbart havde sat deres dårligste folk på opgaven.

Præcis.

Det var mere relevant at gå efter MT Højgaard og Tarkon, men det er nok ikke så sjovt som at kritisere Banedanmark. Regnestykket er slet ikke gjort op endnu, jeg vil tro der kommer et solidt retsligt efterspil.

Det normale er at man får opgaven løst først, så mødes man i retten bagefter. Banedanmark har utvivlsomt lært en masse af denne sag, så de tager nok deres forholdsregler fremover.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 23/3 2013, 15:26 (4062 dage siden) @ Gjæst

Det var mere relevant at gå efter MT Højgaard og Tarkon, men det er nok ikke så sjovt som at kritisere Banedanmark. Regnestykket er slet ikke gjort op endnu, jeg vil tro der kommer et solidt retsligt efterspil.

Det normale er at man får opgaven løst først, så mødes man i retten bagefter. Banedanmark har utvivlsomt lært en masse af denne sag, så de tager nok deres forholdsregler fremover.

Det er MT Højgaard det sidder med det største ansvar, men Banedanmark var nok ikke udvidende om at grunde til at MT Højgaard kunne få opgaven udført til en noget lavere pris en de andre tilbudsgivere var at broen blev bygget i Polen.

Et det ikke normalt, at Banedanmark hyre en rådgiver til at 'holde øje' med den entreprenør der udfører opgaven, for netop at undgå at det hele køre at sporet som med broen.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af UTJ, 23/3 2013, 15:35 (4062 dage siden) @ Henrik Hansen

Det er MT Højgaard det sidder med det største ansvar, men Banedanmark var nok ikke udvidende om at grunde til at MT Højgaard kunne få opgaven udført til en noget lavere pris en de andre tilbudsgivere var at broen blev bygget i Polen.

Det kommer helt an på kontraktens ordlyd. Umiddelbart er det nok sådan, men det er dog langt fra sikkert, også selv om Bdk naturligvis hårdnakket vil påstå det.

Avatar

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 23/3 2013, 17:33 (4062 dage siden) @ UTJ

Det er MT Højgaard det sidder med det største ansvar, men Banedanmark var nok ikke udvidende om at grunde til at MT Højgaard kunne få opgaven udført til en noget lavere pris en de andre tilbudsgivere var at broen blev bygget i Polen.


Det kommer helt an på kontraktens ordlyd. Umiddelbart er det nok sådan, men det er dog langt fra sikkert, også selv om Bdk naturligvis hårdnakket vil påstå det.

Hold nu op - det er ikke nogen skolefritidsordning.

MT Højgaard er altså et af vores største entreprenørfirmaer - det er helt validt at forvente at de har styr på hvad de byder ind på og hvad de laver. Det var noget andet hvis det var en eller anden ukendt smedemester fra "Smørum-Ovre" der bød ind.
Jeg skal ikke kunne sige det, men jeg kunne da godt forestille mig at der er nogen i MT H. der får et "karrierehop" i den gale retning.:-P

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af UTJ, 23/3 2013, 18:34 (4062 dage siden) @ Michael Deichmann

Netop - det er ikke i SFO'en man lærer om kontraktskrivning. Tro mig, MTH ville nok have været bedre med en bedre kontrakt. Igen, jeg udelukker absolut ikke af MTH har gjort det skidt og at det kan være at MTH får aben eller dele af den. Det skal nogle nok tage sig betalt for at udrede senere.....

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af KimC, 23/3 2013, 15:58 (4062 dage siden) @ Gjæst

Det var mere relevant at gå efter MT Højgaard og Tarkon, men det er nok ikke så sjovt som at kritisere Banedanmark. Regnestykket er slet ikke gjort op endnu, jeg vil tro der kommer et solidt retsligt efterspil.

Det normale er at man får opgaven løst først, så mødes man i retten bagefter. Banedanmark har utvivlsomt lært en masse af denne sag, så de tager nok deres forholdsregler fremover.

Hvis man bladrer lidt i den nyere jernbanehistorie, hvem kom til at hænge på regningen for at få IC3 til at køre? Og det blev ikke AnsaldoBreda der kom til at betale for at få IC4 til at køre. Bevares, de skulle give lidt rabat, men den store regning måtte DSB sluge.

Mens den bro har været ude af drift har nogen lidt tab. Det er primært DSB som har måttet køre med togbusser, og givetvist mistet kunder til andre trafikformer. Dertil besværlige materieltransporter gennem Sverige. Også på godsområdet har fiskemelstoget været aflyst, om det kommer til at køre igen?
Tabene dækkes i første omgang af dem der kommer til at hænge på regningen for selve påsejlingen, dvs deres forsikring. Men forsikringen vil givetvist ikke betale for de tab og meromkostninger der er opstået som en følge af "det forlængede sagsforløb".
Lur mig om ikke MT Højgaard og Tarkon slipper billigt, og BDK, DSB mfl. kommer til at sluge nogle regninger igen.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Gjæst, 23/3 2013, 17:26 (4062 dage siden) @ KimC

Hvis man bladrer lidt i den nyere jernbanehistorie, hvem kom til at hænge på regningen for at få IC3 til at køre? Og det blev ikke AnsaldoBreda der kom til at betale for at få IC4 til at køre. Bevares, de skulle give lidt rabat, men den store regning måtte DSB sluge.

Sager om levering af nyt rullende materiel og denne sag om reparation af jernbanebroen over Limfjorden efter påsejling har ikke mange lighedspunkter, så undlad venligst at sammenligne.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af KimC, 23/3 2013, 17:48 (4062 dage siden) @ Gjæst

Sager om levering af nyt rullende materiel og denne sag om reparation af jernbanebroen over Limfjorden efter påsejling har ikke mange lighedspunkter, så undlad venligst at sammenligne.

Disse sager har væsentlige fællesnævnere:
1: Dårlig projektstyring.
2: At det direkte eller indirekte bliver skatteyderne der kommer til at hænge på meromkostingerne.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af esni, Frederikssund, 23/3 2013, 18:23 (4062 dage siden) @ Svend

BaneDanmarks synd i den konkrete sag var at de ikke lod arbejdet med fremstilling af broen overvåge af deres uafhængige tilsyn, hvilket de uden tvivl ville have gjort hvis broen var blevet fremstillet lokalt.

Somme tider går det godt, men i krisetider er det ekstra vigtigt at inspicere arbejdet

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Svend, 24/3 2013, 00:27 (4062 dage siden) @ esni

BaneDanmarks synd i den konkrete sag var at de ikke lod arbejdet med fremstilling af broen overvåge af deres uafhængige tilsyn, hvilket de uden tvivl ville have gjort hvis broen var blevet fremstillet lokalt.

Hvis BDK løbende (altså undervejs) skulle have ført tilsyn med det polske firmas arbejder i Polen, hvilken rolle var det så MT Højgaard havde (og blev betalt for)?

--
Svend

Avatar

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 24/3 2013, 08:47 (4062 dage siden) @ Svend

BaneDanmarks synd i den konkrete sag var at de ikke lod arbejdet med fremstilling af broen overvåge af deres uafhængige tilsyn, hvilket de uden tvivl ville have gjort hvis broen var blevet fremstillet lokalt.


Hvis BDK løbende (altså undervejs) skulle have ført tilsyn med det polske firmas arbejder i Polen, hvilken rolle var det så MT Højgaard havde (og blev betalt for)?

Præcis! Og MT H er altså ikke en eller anden lille ukendt smedebutik.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af esni, Frederikssund, 24/3 2013, 08:58 (4062 dage siden) @ Michael Deichmann

BaneDanmarks synd i den konkrete sag var at de ikke lod arbejdet med fremstilling af broen overvåge af deres uafhængige tilsyn, hvilket de uden tvivl ville have gjort hvis broen var blevet fremstillet lokalt.


Hvis BDK løbende (altså undervejs) skulle have ført tilsyn med det polske firmas arbejder i Polen, hvilken rolle var det så MT Højgaard havde (og blev betalt for)?


Præcis! Og MT H er altså ikke en eller anden lille ukendt smedebutik.

MTH er entrepenør (som så har brugt en polsk underleverandør)

BaneDanmark har så brugt et andet ingeniørfirma (Rambøll?) som har ført bygherretilsyn, og de fandt så først de dårlige svejsninger i sidste øjeblik inden brofaget kom op at hænge.

Dette firma kunne, hvis det var blevet bestilt til det have kontrolleret arbejdet tidligere - hvilket havde kostet mere.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Svend, 24/3 2013, 09:19 (4062 dage siden) @ esni

Dette firma kunne, hvis det var blevet bestilt til det have kontrolleret arbejdet tidligere - hvilket havde kostet mere.

Måske man af bitter nød fandt det nødvendigt at koble Rambøll på, fordi MT Højgaard ikke levede op til det de var blevet "hyret" til. Altså for at få nogen til at kontrollere de der skulle kontrollere de, der forsøgte at svejse en bro sammen.

Der er mindst to parter (og det er ikke BDK) der i den grad har spillet fallit.

--
Svend

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Poul Andersen, 24/3 2013, 09:26 (4062 dage siden) @ Svend

Men uanset hvem der har svigtet, så kan vi hvis alle være enige om, at der på ingen måde er udvist "rettidig omhu" på nogen måde, for hurtigst muligt at få genoprettet jernbaneforbindelsen mellem Jylland og Vendsyssel.

Mvh.
Poul.

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Svend, 24/3 2013, 09:41 (4062 dage siden) @ Poul Andersen

Hvis vi ser bort fra udbudsregler, EU forordninger og hvad der ellers findes af forhindringer, skulle man naturligvis have sagt, at nedsejlingen var et uheld som krævede hurtig og kvalitetsmæssig høj indsats, koste hvad det ville. Og når der nu findes gode firmaer med dygtige medarbejdere (herunder svejsere) i samme by, ville det have været nærliggende at vælge denne løsning. At den så alligevel var blevet billigere i det lange løb, er vist efterhånden klart for de fleste.

--
Svend

Ny dato for Limfjordsbroens åbning

af Gjæst, 24/3 2013, 11:45 (4061 dage siden) @ Svend

Hvis vi ser bort fra udbudsregler, EU forordninger og hvad der ellers findes af forhindringer, skulle man naturligvis have sagt, at nedsejlingen var et uheld som krævede hurtig og kvalitetsmæssig høj indsats, koste hvad det ville.

Det ved du jo godt at man ikke kan.

At den så alligevel var blevet billigere i det lange løb, er vist efterhånden klart for de fleste.

I bagklogskabens ulideligt klare lys, måske. Det som i længden er vigtigt, er om nogen af parterne har handlet ansvarspådragende og derved fordyret eller tidsmæssigt forlænget projektet unødigt. Det bliver en væsentlig del af indholdet af den efterfølgende retssag.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak