Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet???? (Generelt)

af Bent Jensen, 27/3 2013, 17:58 (4050 dage siden)

I forbindelse med det kommende sporarbejde på Lille Syd er der opstillet nogen iøjnefaldende skilte på stationerne ihvertfald i mindst en af dem er der en station der hedder lille Skensvej jeg ved da godt man mener Lille Skensved men er jeg krakiler når jeg syntes at der ikke må være stavefejl i noget offentlige myndigheder stiller op som information til borgerne.

Bent Jensen

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet????

af John, 27/3 2013, 18:11 (4050 dage siden) @ Bent Jensen

Det er vel ikke ligefrem krakilsk, men det bliver mere og mere udbredt også på hjemmesider - og det giver tit anledning til et billigt grin.

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet????

af Jens Møller, København S, 27/3 2013, 21:58 (4050 dage siden) @ John

Prøv engang at gå ind på siden www.Fiduso, hvor der er talrige eksempler på bl.a. vejskilte med forvirrende stavefejl. Siden er meget morsom og humoristisk også!

Venlig hilsen
Jens Møller

--
Jens MO-Møller
[image]

Avatar

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet????

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 27/3 2013, 18:49 (4050 dage siden) @ Bent Jensen

Det er noget rod. Selvfølgelig skal det være i orden og uden stavefjel!

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet????

af Erik Kjærgaard, 27/3 2013, 20:05 (4050 dage siden) @ Michael Deichmann

Uden "stavefjel", skriver du:-D
Det kan ske for selv den bedste = altså jeg selv;-)

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet???? (1 foto)

af Sydbanen, Sydsjælland, 27/3 2013, 20:31 (4050 dage siden) @ Erik Kjærgaard

[image]
Lige et aktuelt foto fra ventesalen i Næstved.
Desuden var "stemmen i højtaleren" meget i tvivl om det nu var mellem Næstved og holme olstrup der var spærret :-D
+ han vidste ikke rigtigt hvor togbusserne kørte fra :-D

--
Mvh Mikkel

Sprovfjel

af Casper, 4/4 2013, 02:56 (4043 dage siden) @ Sydbanen

Som korrekturlæser må jeg også brokke mig over:

Fra den 3. august – 30. september erstattes alle tog med busser.

Man kan skrive:

  • Fra den 3. august til 30. september
  • 3. august - 30. september
  • 3. august til 30. september

(Med eller uden "den" foran datoen. Men her er de heller ikke konsekvente).

Men ikke "fra" og så en streg. Det betyder i grunden at det hele begynder engang i perioden 3. august – 30. september, uden at der står hvornår det slutter. Det kan heller ikke læses op, så ville man opdage det manglende "til".
:-D

Til gengæld er det en pæn tavle med landkort og det hele, fin information.

Sprovfjel

af Jens Møller, København S, 4/4 2013, 03:18 (4043 dage siden) @ Casper

Den dangseke språke ere en svær ting at håndtere, men det er vist desværre kun toppen af isbjerget vi ser i den henseende; det kan kun blive værre og om hundrede år kan vore efterkommere vel læse gryntelyde på div. vej- og stationsskilte!

Venlig hilsen
Jens Møller

--
Jens MO-Møller
[image]

Sprovfjel

af h087 ⌂, køge, 4/4 2013, 04:01 (4043 dage siden) @ Jens Møller

hejgrynt

detgrynt vilgrynt jeggrynt givegrynt diggrynt heltgrynt retgynt igrynt

mgryntvgrynthgrynt

henninggrynth087grynt

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Avatar

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet????

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 27/3 2013, 22:53 (4050 dage siden) @ Bent Jensen

I forbindelse med det kommende sporarbejde på Lille Syd er der opstillet nogen iøjnefaldende skilte på stationerne ihvertfald i mindst en af dem er der en station der hedder lille Skensvej jeg ved da godt man mener Lille Skensved men er jeg krakiler når jeg syntes at der ikke må være stavefejl i noget offentlige myndigheder stiller op som information til borgerne.

Skilt set på motorvejen mellem Korsør og Slagelse i forbindelse med vejarbejde: "Afkørsel mod Kalumborg".

--
[image]

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet????

af Gjæst, 28/3 2013, 11:39 (4049 dage siden) @ Bent Jensen

jeg ved da godt man mener Lille Skensved men er jeg krakiler når jeg syntes at der ikke må være stavefejl i noget offentlige myndigheder stiller op som information til borgerne.

Det er vigtigst at budskabet bliver forstået rigtigt af kunderne, skønhedsindtrykket kommer i anden række. Det fleste kan nok finde ud at der menes Lille Skensved, men kønt er det ikke.

Når det er sagt, så er det en generel tendens i det danske samfund på alle niveauer at sproglige hensyn bliver nedprioriteret. Ja, man bliver endda betragtet som komplet idiot hvis man mener det er vigtigt.

Avatar

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet????

af Per Hauberg, 28/3 2013, 13:14 (4049 dage siden) @ Bent Jensen

"Skensvej" er helt enkelt aarhusiansk lydskrift, - og forøvrigt ikke meget værre end at skrive "T" i synes...

vh

P.

Avatar

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet????

af Ove Nygaard, 28/3 2013, 13:20 (4049 dage siden) @ Per Hauberg

"Skensvej" er helt enkelt aarhusiansk lydskrift, - og forøvrigt ikke meget værre end at skrive "T" i synes...

vh

P.

Hejsa Per.

Nej, eller at skrive Maling med "et l".:-D

Vh

O.

Avatar

Lille Skensvej ny station på jernbanenettet????

af Gert, Aalborg, 28/3 2013, 20:34 (4049 dage siden) @ Ove Nygaard

-eller som et supermarked i Nørresundby reklamerede med på forsiden af deres tilbudsavis:
"OKSETYKTARM"

famtastisk - lige til søndagsbordet.

Gert

Billige jernbane T-shirts

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak