Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lint 41 eller Desiro/MQ (Jernbanen i dag)

af OHJDL39, 11/5 2013, 22:35 (4008 dage siden)
redigeret af OHJDL39, 11/5 2013, 22:55

Godaften.
Jeg kom lige til at tænke på, hvad for et tog af de to nævnte - Lint 41 og Desiro/MQ - er egentlig det bedste, set igennem jernbaneøjne?
Nu er det på ingen måde et 1. klasses-tog, vi her snakker om.

Jeg selv, som passager, foretrækker Lint 41, fordi jeg ikke synes at der er nær så meget motorstøj og -rystelser inde i toget, sammenlignet med Desiro/MQ.

God weekend.

OHJDL39

Lint 41 eller Desiro/MQ

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 12/5 2013, 21:22 (4007 dage siden) @ OHJDL39

Godaften.
Jeg kom lige til at tænke på, hvad for et tog af de to nævnte - Lint 41 og Desiro/MQ - er egentlig det bedste, set igennem jernbaneøjne?
Nu er det på ingen måde et 1. klasses-tog, vi her snakker om.

Jeg selv, som passager, foretrækker Lint 41, fordi jeg ikke synes at der er nær så meget motorstøj og -rystelser inde i toget, sammenlignet med Desiro/MQ.

God weekend.

OHJDL39

Smag og behag. Personligt foretrækker jeg Desiro, da der er flere borde + klapborde hvor der ikke er borde foran en. Det er rart når jeg har den bærbare med. Derudover kan jeg godt lide de lyse træfarvede paneler. De giver en lidt hyggeligere indretning, selvom de ikke kan måle sig med de Svenske Øresundstog.
Desværre kører jeg mest i bil for tiden, så det er ikke meget jeg får set til skinnerne.
Arriva's Lint mangler både bagageplads, klapborde ved de sæder der ikke har borde og lidt varme og farver. Alt er gråt eller grønt og det virker ikke specielt varmt i vintertiden.
Men i det mindste har Lint ikke de trælse dørtrin. Det er ikke sjældent at passagererne trykker igen og igen på døren, fordi de ikke er vandt til at vente på at dørtrinnet foldes ud...

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Lint 41 eller Desiro/MQ

af Steff, 12/5 2013, 22:03 (4007 dage siden) @ BlackThorneDK

Go´aften!

Og tænk sig, at i Arrivas LINT er apteringen 1. klasse!!!! Det skal vel lige forklares.
Det var et krav til Arriva, at aptering og andet udstyr ikke måtte være dårligere eller ringere end DSB MR/MDR de skulle afløse. Og LINT fabriks standard udgave er vel det man kalder "hård plastik klasse". Derfor fik Arriva efter ønske til fabrikken (og lidt flere penge selvfølgelig), den udgave der svarende til tysk 1. klasse for sådanne tog!

Vi ER godt vandt herhjemme, ikke sandt?

Fortsat god aften

Steffemn Dresler

--
Steffen Dresler

Lint 41 eller Desiro/MQ

af OHJDL39, 12/5 2013, 22:33 (4007 dage siden) @ BlackThorneDK

Tak for svar, begge to.

Jeg er mest vant til Lokalbanens Lint, og der er der slet ingen borde, og ej heller et WC. På disse punkter er jeg enig i, at Desiro er et par takker foran.

Når det så er sagt, mener jeg, at Desiro har lidt mere motorstøj, og heller ikke ret gode sæder. Så vidt jeg husker, er det de samme sæder som i DD-vognene, som jo ej heller er ret gode, efter min mening. I Lokalbanens Lint er det vidst nok samme sæder som i Arrivas, som jeg synes er en del bedre.

Med hensyn til dørtrin, oplevede jeg, her for nylig, at dørtrinet i et af Lokalbanens Lint var ude af funktion, og derfor virkede døren heller ikke, da trinet skal HELT ud før døråbningen kan ske.

Hav en god søndag aften.

OHJDL39

Avatar

Lint 41 eller Desiro/MQ

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 12/5 2013, 22:45 (4007 dage siden) @ OHJDL39

Jeg er mest vant til Lokalbanens Lint, og der er der slet ingen borde, og ej heller et WC. På disse punkter er jeg enig i, at Desiro er et par takker foran.

Lokalbanens linier er forholdsvis korte - HFHJ er vel den længste og hvad er den? 40km? Såkan man vel holde sig?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Lint 41 eller Desiro/MQ

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 13/5 2013, 13:55 (4007 dage siden) @ BlackThorneDK
redigeret af mhv_vsvt, 13/5 2013, 14:12

Men i det mindste har Lint ikke de trælse dørtrin. Det er ikke sjældent at passagererne trykker igen og igen på døren, fordi de ikke er vandt til at vente på at dørtrinnet foldes ud...

Det er nu en lille usandhed, det er tit at man venter på det der drrrrrr Klonk rrrrr BO-RONK før at dørene åbner på Odsherred-banens Lint 41, for der er de nemlig ivrig bruger af de udfoldelige trin som sidder under dørene.

Jeg plejer at kunne tænke remsen "Janus - kalopenborg - SKRUM-SAGER" før dørene åbnes på Lint 41 på Odsherredsbanen, og der er det heller ikke unormalt at folk har trykket på døråbningen op til flere gange.

Faktisk så har Lokalbane IC2erne et lign. trin der skydes ud når dørene åbnes (har de funktionen slået til på MF 1022 Hercules vil dem på Lollandsbanen kunne opleve dette da funktionen altid var koblet til når de kørte på Odsherredsbanen)

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Avatar

Lint 41 eller Desiro/MQ

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 13/5 2013, 20:30 (4006 dage siden) @ mhv_vsvt

Faktisk så har Lokalbane IC2erne et lign. trin der skydes ud når dørene åbnes.

ØØhh Lokalbanen har da ingen IC2 tog mere. De kører vist alle for Regionstog.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Avatar

Lint 41 eller Desiro/MQ

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 16/5 2013, 06:27 (4004 dage siden) @ Michael Deichmann

ØØhh Lokalbanen har da ingen IC2 tog mere. De kører vist alle for Regionstog.

Lokalbane IC2 kontra DSB IC2... Læs hvad der står, og ikke det du tror der står. Der står jo ikke Lokalbanen! Derudover så giver resten af beskeden jo meget godt svaret, men det har du sjovt nok ikke citeret..

Lint 41 eller Desiro/MQ

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 15/5 2013, 23:50 (4004 dage siden) @ mhv_vsvt

Men i det mindste har Lint ikke de trælse dørtrin. Det er ikke sjældent at passagererne trykker igen og igen på døren, fordi de ikke er vandt til at vente på at dørtrinnet foldes ud...


Det er nu en lille usandhed, det er tit at man venter på det der drrrrrr Klonk rrrrr BO-RONK før at dørene åbner på Odsherred-banens Lint 41, for der er de nemlig ivrig bruger af de udfoldelige trin som sidder under dørene.

Jeg plejer at kunne tænke remsen "Janus - kalopenborg - SKRUM-SAGER" før dørene åbnes på Lint 41 på Odsherredsbanen, og der er det heller ikke unormalt at folk har trykket på døråbningen op til flere gange.

Faktisk så har Lokalbane IC2erne et lign. trin der skydes ud når dørene åbnes (har de funktionen slået til på MF 1022 Hercules vil dem på Lollandsbanen kunne opleve dette da funktionen altid var koblet til når de kørte på Odsherredsbanen)

Nu tog jeg udgangspunkt i Arrivas Lint41, da jeg aldrig har kørt med andre Lint modeller. :-)
Jeg mener ikke at Arriva har dørtrin der skal foldes ud?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Lint 41 eller Desiro/MQ

af gamle ole, 13/5 2013, 15:52 (4007 dage siden) @ OHJDL39

Tja, vel nærmest et valg mellem pest og kolera.:-D
Vi havde det iøvrigt oppe at vende i en anden tråd fornylig, også relateret til IC-2

Ole

Lint 41 eller Desiro/MQ

af Hans, 16/5 2013, 19:15 (4003 dage siden) @ OHJDL39

God aften.
Så vidt jeg ved er begge togtyper bygget på baggrund af den samme udbudsspecifikation fra DB. Ikke underligt at forskellen ikke er så stor. DSB har lavet ekstra stor afstand mellem sæder, så der er mere benplads.

Mvh
Hans

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak