Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MZ i Esbjerg (Generelt)

af shipmik, 15/7 2014, 17:55 (3573 dage siden)

Hvis man nu har sommerferie og alligevel er i Jylland - og har interesse i godstog og diesellokomotiver, så kan jeg anbefale Esbjerg station i de kommende uger. DB Schenker trækker det ene godstog efter det andet ind til Esbjerg og ud igen, og har lejet diesellokomotiver ind fra højre og venstre for at sikre sig kapacitet nok, hvis nu…
Her er udvalg af dagens tog. Tog-numre… tja en by på et andet kontinent, thi der var i aftes (eller i nat en personpåkørsel i Niebøll) og det splittede køreplanerne til atomer.
Der er fin oversigt og udsigt fra broen, der fører Frodesgade over jernbanen i den østlige ende af stationen.

Her er MZ 1457 på vej ud af Esbjerg, mens MZ 1452 holder klar
[image]

MZ 1452 i det ene af de to spor, som benyttes, mens 232 668 holder klar til afgang til Niebøll
[image]

DB 232 233 kom med tog fra Niebøll - MZ 1452 holder klar til at tage over
[image]

MZ 1452 afgår midt i en gigant regnbyge
[image]

DB 232 668 og 232 908 holder klar
[image]

DB 232 668 afgår til Niebøll
[image]


Det var så lidt smagsprøver. Tag turen selv. Husk at det er hverdag i dag, imorgen er det historisk.

Bent Mikkelsen

MZ i Esbjerg

af esni, Frederikssund, 15/7 2014, 18:32 (3573 dage siden) @ shipmik

Fine billeder - tak for dem

Hvor skiftes der el-traktion hhv mod syd og mod øst?

MZ i Esbjerg

af Tonny Brandt Andersen, 15/7 2014, 19:05 (3573 dage siden) @ esni

Der køres med 232 Ludmilla fra Tyskland til Esbjerg, hvor der skiftes til MZ, som kører til Fredericia. I Fredericia køres der videre med el-lok. mod Sjælland.

Normalt benyttes MZ til noget lokalkørsel ud fra Fredericia. Denne lokalkørsel må nu køres af andre f.eks. CFL, fordi MZ bruges mellem Fredericia og Esbjerg.

MZ i Esbjerg

af esni, Frederikssund, 15/7 2014, 19:52 (3573 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Der køres med 232 Ludmilla fra Tyskland til Esbjerg, hvor der skiftes til MZ, som kører til Fredericia. I Fredericia køres der videre med el-lok. mod Sjælland.

Og 'fra Tyskland' betyder Maschen eller Itzehoe eller?


Normalt benyttes MZ til noget lokalkørsel ud fra Fredericia. Denne lokalkørsel må nu køres af andre f.eks. CFL, fordi MZ bruges mellem Fredericia og Esbjerg.

MZ i Esbjerg

af LasseG, 15/7 2014, 20:04 (3573 dage siden) @ esni

Der køres med 232 Ludmilla fra Tyskland til Esbjerg, hvor der skiftes til MZ, som kører til Fredericia. I Fredericia køres der videre med el-lok. mod Sjælland.


Og 'fra Tyskland' betyder Maschen eller Itzehoe eller?


Neumünster Rbf eller Itzehoe...

MZ i Esbjerg

af OD, Od ⌂, 15/7 2014, 21:20 (3573 dage siden) @ LasseG

Der køres med 232 Ludmilla fra Tyskland til Esbjerg, hvor der skiftes til MZ, som kører til Fredericia. I Fredericia køres der videre med el-lok. mod Sjælland.


Og 'fra Tyskland' betyder Maschen eller Itzehoe eller?

Neumünster Rbf eller Itzehoe...

Enkelte tog kører med BR 232/233 til og fra Maschen af hensyn til eftersyn m.m.

Mvh. Ole

MZ i Esbjerg

af JensenJ @, Fredericia, 15/7 2014, 20:08 (3573 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Normalt benyttes MZ til noget lokalkørsel ud fra Fredericia. Denne lokalkørsel må nu køres af andre f.eks. CFL, fordi MZ bruges mellem Fredericia og Esbjerg.

Det er noget vrøvl - DB Schenker kører selv egne tog til destinationerne i Jylland.

Med venlig hilsen Jens

MZ i Esbjerg

af Tonny Brandt Andersen, 15/7 2014, 20:22 (3573 dage siden) @ JensenJ

Så må jeg jo tage nogle billeder af det.
De MZ der for eksempel plejer at køre biler fra Fredericia til Vamdrup, de ligger nu og kører mellem Fredericia og Esbjerg. De kan jo ikke være flere steder på en gang.

MZ i Esbjerg

af JensenJ @, Fredericia, 15/7 2014, 20:42 (3573 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Så må jeg jo tage nogle billeder af det.

Ja tak. :-)

De MZ der for eksempel plejer at køre biler fra Fredericia til Vamdrup, de ligger nu og kører mellem Fredericia og Esbjerg. De kan jo ikke være flere steder på en gang.

Det behøver de heller ikke at være, løbene er lavet så alle destinationer dækkes.

Med venlig hilsen Jens

MZ i Esbjerg

af OD, Od ⌂, 15/7 2014, 21:03 (3573 dage siden) @ JensenJ

Normalt benyttes MZ til noget lokalkørsel ud fra Fredericia. Denne lokalkørsel må nu køres af andre f.eks. CFL, fordi MZ bruges mellem Fredericia og Esbjerg.


Det er noget vrøvl - DB Schenker kører selv egne tog til destinationerne i Jylland.

Ja, men en del af togene køres med indlejet materiel.

Mvh. Ole

MZ i Esbjerg

af Claus C Klausen, 15/7 2014, 21:12 (3573 dage siden) @ OD, Od

Ja, men en del af togene køres med indlejet materiel.

Det er korrekt Ole - der køres med indlejet maskiner.

Og på grund af belastningen af disse maskiner bruges DB Schenkers egen MZ´er til de tunge tog mellem Fredericia og Esbjerg.

Der er indlejet maskiner fra:

NEG (1439)

CFL Cargo (Mx 1023 + 1029 og My 1146)

VLTJ MY 28

Contec - Disse bruges fortrinsvis til DB Lokal tog til Køge og Glostrup


Med venlig hilsen / Grüss Gott

Fra Tirol

Claus;-)

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af Tonny Brandt Andersen, 16/7 2014, 11:28 (3572 dage siden) @ JensenJ

Normalt benyttes MZ til noget lokalkørsel ud fra Fredericia. Denne lokalkørsel må nu køres af andre f.eks. CFL, fordi MZ bruges mellem Fredericia og Esbjerg.


Det er noget vrøvl - DB Schenker kører selv egne tog til destinationerne i Jylland.

Med venlig hilsen Jens


Hermed det lovede billede.

Ps. Jeg har flere billeder fra Fredericia. De kommer i en ny tråd.

[image]

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af KimC, 16/7 2014, 16:36 (3572 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Hermed det lovede billede.

Tak for billed.

Det ser heldigvis ud til at den skrækkelige firkantede tingest på frongen let kan tages af igen.

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af JensenJ @, Fredericia, 16/7 2014, 20:11 (3572 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Hermed det lovede billede.

Tak for billedet.
Hvad er det, du vil vise med det?

Med venlig hilsen Jens

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af Johnni, 16/7 2014, 20:39 (3572 dage siden) @ JensenJ

Hvad er det, du vil vise med det?

Mon ikke der hentydes til beskeden længere oppe i tråden:

Normalt benyttes MZ til noget lokalkørsel ud fra Fredericia. Denne lokalkørsel må >>nu køres af andre f.eks. CFL, fordi MZ bruges mellem Fredericia og Esbjerg.

Det er noget vrøvl - DB Schenker kører selv egne tog til destinationerne i Jylland.

Der er hermed bevis for at der ikke køres med MZ4, men med MZ3 og MX i nogle af løbene, godt nok med DB som operatør men mon ikke tanken i første indlæg er at det er CFLs lokomotiver der kører togene?
Som fotograf er det ikke alle der kigger efter i papirerne hvem der får pengene for kørsel mv.

Johnni

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af Tonny Brandt Andersen, 16/7 2014, 21:20 (3572 dage siden) @ JensenJ

Hermed det lovede billede.


Tak for billedet.
Hvad er det, du vil vise med det?

Med venlig hilsen Jens

Du kaldte jo det jeg skrev for noget vrøvl, så jeg forventede sådan set, at hvis man er så stor, at man kan kalde andres indlæg for noget vrøvl, så kan man også give en undskyldning, når det viser sig, at det ikke var noget vrøvl.
Billedet viser at CFL Cargo's maskiner kører lokalt gods, for DB som jeg skrev i det oprindelige indlæg.

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af JensenJ @, Fredericia, 16/7 2014, 21:34 (3572 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Billedet viser at CFL Cargo's maskiner kører lokalt gods, for DB som jeg skrev i det oprindelige indlæg.

Jeg tillader mig at klippe fra dit indlæg:

Normalt benyttes MZ til noget lokalkørsel ud fra Fredericia. Denne lokalkørsel må nu køres af andre f.eks. CFL, fordi MZ bruges mellem Fredericia og Esbjerg.

Jeg fastholder at det IKKE er CFL eller andre operatører der kører togene i Jylland. Det kan godt være at kørslerne sker med de lejede lokomotiver fra CFL Cargo eller neg, men det ændrer ikke på at det er DB Schenker der kører togene med eget personale.

Måske snakker vi bare forbi hinanden fornemmer jeg?

Med venlig hilsen Jens

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af Tonny Brandt Andersen, 16/7 2014, 22:28 (3572 dage siden) @ JensenJ

Når jeg ser et lokomotiv komme kørende, så kan jeg ikke se på lokomotivet om det er lejet ud til andre Jeg ser en MZ hvor nogle er mærket med DB og andre ikke. Når jeg ser en 1807 eller en MX hvor der står CFL Cargo på siden, så kan jeg ikke se om andre har lejet maskinen, eller nogle har betalt dem for, at køre denne kørsel, jeg kan bare se hvad jeg ser, og fortælle hvad jeg ser.
En del af de medarbejdere der arbejder for DB Schenker er jo i øvrigt ansat hos DSB og så lejet ud, så det kan da være svært, at gennemskue hvordan tingene hænger sammen.

Når du så skriver som svar:

Det er noget vrøvl - DB Schenker kører selv egne tog til destinationerne i Jylland.


Med venlig hilsen Jens

Så bliver jeg da noget sur over din arrogante behandling, af mit indlæg. Der er ingen grund til at bruge ord som vrøvl. Snakker forbi hinanden, er sikkert startet med, at du ikke kan skrive et pænt svar og rette eventuelle fejl, hvis jeg har lavet en fejl.

I dit indlæg skriver du "DB Schenker kører selv egne tog til destinationerne i Jylland". Hvis jeg skal fortsætte i samme "gode tone" må mit svar være. Sikke dog en gang fordrukkent sludder, DB Schenker har lejet flere maskiner fra blandt andet CFL Cargo, for at kunne klare kørslen. Så taler vi ligesom samme sprog, men helt ærlig, er det sjov at sidde og se på, at vi piller hinandens indlæg fra hinanden og sviner hinanden til.

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af JensenJ @, Fredericia, 16/7 2014, 22:54 (3572 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Når jeg ser et lokomotiv komme kørende, så kan jeg ikke se på lokomotivet om det er lejet ud til andre Jeg ser en MZ hvor nogle er mærket med DB og andre ikke. Når jeg ser en 1807 eller en MX hvor der står CFL Cargo på siden, så kan jeg ikke se om andre har lejet maskinen, eller nogle har betalt dem for, at køre denne kørsel, jeg kan bare se hvad jeg ser, og fortælle hvad jeg ser.
En del af de medarbejdere der arbejder for DB Schenker er jo i øvrigt ansat hos DSB og så lejet ud, så det kan da være svært, at gennemskue hvordan tingene hænger sammen.

Når du så skriver som svar:

Det er noget vrøvl - DB Schenker kører selv egne tog til destinationerne i Jylland.


Med venlig hilsen Jens


Så bliver jeg da noget sur over din arrogante behandling, af mit indlæg. Der er ingen grund til at bruge ord som vrøvl. Snakker forbi hinanden, er sikkert startet med, at du ikke kan skrive et pænt svar og rette eventuelle fejl, hvis jeg har lavet en fejl.

I dit indlæg skriver du "DB Schenker kører selv egne tog til destinationerne i Jylland". Hvis jeg skal fortsætte i samme "gode tone" må mit svar være. Sikke dog en gang fordrukkent sludder, DB Schenker har lejet flere maskiner fra blandt andet CFL Cargo, for at kunne klare kørslen. Så taler vi ligesom samme sprog, men helt ærlig, er det sjov at sidde og se på, at vi piller hinandens indlæg fra hinanden og sviner hinanden til.

Bevares.

Med venlig hilsen Jens

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af Hansi, 16/7 2014, 23:29 (3572 dage siden) @ JensenJ

Er der mon gået jernbanepoliti i debatten igen...... Sikke en gang vrøvl...

Vh Hansi

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af Mester, 17/7 2014, 21:26 (3571 dage siden) @ Hansi

[image][image]

Med fare for at blive beskyldt for lidt af hvert drister jeg mig nu til at vise et par foto fra i går. DB kørte forspand med CFL dieselmaskiner - MY 1146 og MX 1029- for at hente containere hos Hr Møller på Aarhus Havn.
Manglende forudseenhed gjorde, at jeg ikke havde kamera med, derfor må I nøjes med disse to foto snuppet med mobilen.

Avatar

MZ i Esbjerg (CFL Cargo vrøvl)

af MYMXnord, Frederikshavn, 17/7 2014, 21:50 (3571 dage siden) @ Mester

Uanset mobil - et par gode skud.:-)

Og igen om det er DB, CFL, DSB, Kirken Korshær ,Thomas Tog eller De Forenede Dampskibs Selskaber der driver , kører, stiller personale tilrådelighed eller har trafik styrelsens tilladelse til kørsel på danske sveller-- så nyder jeg - uden brok - altid positivt de mange indlæg og foto.:-)

For alle os amatører kan det være svært at "matche" op imod de PROFF her...vi er "desværre" nogle jernbane fans der IKKE kan "genkende" enhver svelle i Danmark:-)
God sommer til alle!

--
[image][image]

MZ i Esbjerg

af Tonny Brandt Andersen, 30/7 2014, 21:56 (3558 dage siden) @ JensenJ

[image]

MX 1029 og MY 28 "Victoria" med biltransportvogne fotograferet i Vejen 30.07.2014 kl. cirka 20.15.

MZ, 232 og 233 i Esbjerg

af Tonny Brandt Andersen ⌂, 15/7 2014, 20:16 (3573 dage siden) @ shipmik

Fine billeder. Du har billede af DB 232 668-4 der kører fra Esbjerg. Den fangede jeg i Bramming 10.32.

[image]

Efter at have stået 1½ time i Bramming smuttede jeg videre til Esbjerg.

Der var DB 232 908-4 klar til afgang, og den kørte 12.40:
[image]

[image]

DB 232 259-2 holdt parkeret sammen med et par MZ:
[image]

MZ 1459 kørte fra Esbjerg 13.08:
[image]

Her havde jeg en lille spisepause i pølsevognen på Banegårdspladsen.
Da jeg kom tilbage 13.39 så jeg DB 232 384-8 MZ 1452. Man kan da heller ikke vende ryggen til et øjeblik:
[image]

MZ 1452 nuppede lige DB 232 384-8 og DB 233 233-6 og rangerede dem væk kl. 14.00:
[image]

Her set fra den anden ende:
[image]

De havde åbenbart fjernet for meget, for 14.21 blev DB 232 384-8 kørt frem igen af MZ 1452:
[image]

Der gik et stykke tid, og så kørte DB 232 384-8 alene afsted:
[image]

Jeg ventede en times tid, og alt så ud til at være gået i stå igen. Så jeg besluttede mig for, at smutte hjem. Dagen var gået i vekslende vejr, mest finregn, men også et par byger, og den sidste times tid jeg var i Esbjerg var solen fremme.
Jeg kørte med IC4 til Vejen, og selvfølgelig nåede jeg at se 2 MZ inden jeg sad i bussen i Vejen. MZ 1457 nåede jeg kun lige at fotografere fra busholdepladsen i Vejen, da den drønede igennem kl. 16.41. Det var sku en sjov og anderledes dag, og med hele 3 uger med sådan kørsel, så finder jeg nok også en solskinsdag til en tur mere.
[image]

Avatar

MZ, 232 og 233 i Esbjerg

af MYMXnord, Frederikshavn, 15/7 2014, 21:03 (3573 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Flotte foto for os der elsker godstrafik
Og så Ludmilla på dansk grund sammen med vores egen MZ 4.... håber vi glædes med flere flotte foto.
Tak til Jer der er "on Location";-)

--
[image][image]

Mens alle jagter russere...

af Allan Støvring-Nielsen, 15/7 2014, 22:15 (3573 dage siden) @ MYMXnord

Dejlige billeder fra russer invasionen! Glæder mig til det bliver min tur i weekenden!

Mens alle jagtede MZ og Ludmillaer kunne dette syn i dag nydes i Nyborg. Lyden da den trak op med otte læssede tankvogne var bestemt ikke dårlig! :)

[image]

mvh, Allan

Mens alle jagter russere...

af thomash, 15/7 2014, 22:40 (3573 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen


Mens alle jagtede MZ og Ludmillaer kunne dette syn i dag nydes i Nyborg. Lyden da den trak op med otte læssede tankvogne var bestemt ikke dårlig! :)

[image]

mvh, Allan

Det er meget godt alt sammen Allan.. God lyd og hvad har vi, men hvor er videoen???? :-) :-) :-)

Jeg var desværre nød til at holde samfundet kørende, ellers ville jeg gerne have lavet lidt "hjemmevideo" af den. :-P

Mvh
Thomas.

Mens alle jagter russere...

af Allan Støvring-Nielsen, 16/7 2014, 13:21 (3572 dage siden) @ thomash


Det er meget godt alt sammen Allan.. God lyd og hvad har vi, men hvor er videoen???? :-) :-) :-)


Jeg videofilmer ikke længere. Nogle gange må man prioritere hvad man vil fremfor at køre begge ting halvt! ;)

Men i den aktuelle situation skulle man jo ha filmet, i modlys, når 1807 satte igang på rampen op fra fabriksområdet. Så ville jeg ikke også kunne nå til det ønskede fotosted i medlys efter kurven op mod Nyborg By :)

Men jeg mødte da en enkelt videofotograf, der var på plads ved igangsætningen!

mvh, Allan

[image]

Avatar

Mens alle jagter russere...

af MYMXnord, Frederikshavn, 15/7 2014, 23:09 (3573 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Flot foto Allan (som altid):-)
Skærende flotte skud.. men sådan er det jo med ASN Foto:-)

Glæder os til at se dine foto fra den russiske front når du får muligheden:-)

Fortsæt endelig

--
[image][image]

Avatar

Mens alle jagter russere...

af BoergeOf61, Randers C, 16/7 2014, 10:39 (3572 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Er der også russiske tog i Danmark? De nærmeste russiske tog, jeg har læst om, er i Tyskland og Finland.

Mens alle jagter russere...

af Svend, 16/7 2014, 11:16 (3572 dage siden) @ BoergeOf61
redigeret af Svend, 16/7 2014, 11:37

Er der også russiske tog i Danmark? De nærmeste russiske tog, jeg har læst om, er i Tyskland og Finland.

Der kan for tiden ses lokomotiver bygget i Sovjetunionen på danske skinner (Tønder-Esbjerg).

Se mere om lokomotivtypen (BR 232) her
http://de.wikipedia.org/wiki/Lokomotivfabrik_Luhansk

Bemærk at Luhansk eller Lugansk (i sovjettiden Woroschilowgrad) ligger i Ukraine - den østlige del endda:

[image]

Vist ikke lige et sted man skal tage hen i øjeblikket :-|

--
Svend

Avatar

Mens alle jagter russere...

af BoergeOf61, Randers C, 16/7 2014, 11:53 (3572 dage siden) @ Svend
redigeret af BoergeOf61, 16/7 2014, 12:20

Der kan for tiden ses lokomotiver bygget i Sovjetunionen på danske skinner (Tønder-Esbjerg).

Ok. Er de ikke tyskejede?

Vist ikke lige et sted man skal tage hen i øjeblikket :-|

Nej, men RZDs passagertog til Frankrig og Finland kører stadig, og det gør godtogene fra Kina via Rusland til Tyskland nok også.

P.S.: Moskva-Paris toget fejrer 500-turs jubilæum d. 20. juli.

Nu er jeg vist off-topic igen.

Mens alle jagter russere...

af Svend, 16/7 2014, 13:35 (3572 dage siden) @ BoergeOf61

Nej, men RZDs passagertog til Frankrig og Finland kører stadig, og det gør godtogene fra Kina via Rusland til Tyskland nok også.

Hvis man er tilpas nysgerrig, kan man gå ind på de ukrainske jernbaners (UZ) hjemmeside og se, hvilke forbindelser der stadig er i og via Ukraine. Åbenbart også et direkte nattog mellem Budapest og Moskva:
http://www.uz.gov.ua/en/

... og sør´me om der ikke også findes en lille reklamefilm:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ghAdktdsZeI

Der fik jeg vist bevæget mig endnu længere væk fra emnet, så tilbage på sporet ;-)

--
Svend

MZ, 232 og 233 i Esbjerg

af Mogens H., 18/7 2014, 01:18 (3571 dage siden) @ MYMXnord

Hej.

Er det hele dagen der i øjeblikket kører godstog fra Esbjerg med diverse lokomotiver.

Eller kun visse hverdage??? eller gælder det også weekenderne med.

På forhånd tak..

MZ, 232 og 233 i Esbjerg

af Johnni, 18/7 2014, 06:49 (3570 dage siden) @ Mogens H.

Hej.

Er det hele dagen der i øjeblikket kører godstog fra Esbjerg med diverse lokomotiver.

Eller kun visse hverdage??? eller gælder det også weekenderne med.

På forhånd tak..

Hver dag.

Men der kører flest tog i morgen-, aften- og nattetimerne af hensyn til persontogene på strækningen.

Johnni

Bramming i dag

af Muncken, Bramming, 17/7 2014, 13:15 (3571 dage siden) @ shipmik

Der er temmelig meget trafik idag, fedt at opleve...

Bare en skam det er på tværs af sporene...

Mvh Muncken

MZ i Esbjerg 2

af shipmik, 27/7 2014, 22:42 (3561 dage siden) @ shipmik

Det nærmer sig slutningen med mange godstog i Esbjerg. For min del er det slut, idet jeg ikke har mulighed for at besøge Esbjerg i den sidste uge med den intensive drift. I de første 14 dage er det lykkedes mig at få gode fotos af samtlige MZ-lokomotiver i drift i Danmark (med udtagelse af DSB Museumstogs MZ 1401 og DSBs MZ 1425). Udover det har det været en oplevelse i tropisk sommervejr at stå på broen med Frodegade og møde andre fotografer og menige Esbjergensere, der spurgte lystig til hvorfor vi stod der hver dag, og om vi havde gang i en konkurrence. Ret herligt faktisk at møde almindelige mennesker, der synes om at vi dyrkede vor passion for tog.

Her er rækken af MZ-lok:

NEG's MZ 1439 25. juli - den med rigtig MZ-lyd
[image]
[image]

Så var det DB/Schenkers MZ 1449 i forspand med MZ 1453 (eller som det hedder på moderne bureaukrati dansk: Dobbelt traktion)
[image]

DB/Schenkers MZ 1452 var i Esbjerg flere gange
[image]

Her sammen med 232 388 21. juli
[image]

MZ 1453 var også i Esbjerg. Det var 23. juli
[image]

MZ 1456 var i Esbjerg 25. juli
[image]

MZ 1457 var i Esbjerg flere gange 21. juli
[image]
[image]

MZ 1459 i Esbjerg 25. juli
[image]

Som nævnt var det sjovt at møde andre og der var et godt fremmøde af fotografer. Jeg har talt med ligesindede fra Kiel, Hamburg, Stuttgart, München, Struer, Aarhus, Sønderborg, samt flere andre, som ikke lod sig stedfæste. Men der har været godt fremmøde på Frodesgade-broen:

[image]

[image]

[image]

Det står på en uge endnu for de som endnu ikke har været omkring Esbjerg

Bent Mikkelsen

MZ i Esbjerg 2

af Jens Peter, 28/7 2014, 20:16 (3560 dage siden) @ shipmik

Men jeg tror at I kan glæde jer. TVsyd tror jeg det var, havde en udsendelse for et par dage siden, hvor de talte med en fra BaneDanmark i forbindelse med broudskiftningen på banen mellem Vojens og Vamdrup. Han nævnte noget om at der ville blive en tre ugers spærring på Vojens-Vamdrup banen igen næste sommer.

MZ i Esbjerg 2

af Niels Kruse @, Vojens, 28/7 2014, 20:20 (3560 dage siden) @ Jens Peter

Men jeg tror at I kan glæde jer. TVsyd tror jeg det var, havde en udsendelse for et par dage siden, hvor de talte med en fra BaneDanmark i forbindelse med broudskiftningen på banen mellem Vojens og Vamdrup. Han nævnte noget om at der ville blive en tre ugers spærring på Vojens-Vamdrup banen igen næste sommer.

Uge 29-30-31 ligesom i år ifølge Banedanmarks hjemmeside.
http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=19925

mvh niels

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak