Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udland: War Weekend på NYMR (7 fotos) (Generelt)

af Jens V, 15/10 2014, 12:56 (3481 dage siden)

North Yorkshire Moors Railway holder - som flere andre - en gang om året et arrangement med temaet 2. Verdenskrig. Man regner med, at omkring 25.000 deltager - rigtig mange af dem klædt i tidstypiske dragter og uniformer.

Arrangementet var i år den 11. og 12. oktober, og med lidt foto-magi kan det næsten lade sig gøre at tro, at man er tilbage i krigsårene...

[image]

[image]

[image]

[image]

En af mellemstationerne, Levisham, skifter under arrangementet navn til Le Visham og bliver til lejligheden en tysk-besat, fransk landsby:

[image]

Skulle man ikke være krigsinteresseret, er der (også) masser af tog at se på i de fantastiske omgivelser:

[image]

[image]

Jeg har rodet alt i alt 50 billeder sammen i et Picasa Webalbum som en (meget) lille del af det fotografiske udbytte af weekenden (Der er også enkelte billeder fra Nene Valley Railway og York)...

Udland: War Weekend på NYMR (7 fotos)

af Johnni, 15/10 2014, 16:07 (3481 dage siden) @ Jens V

Fine billeder.

Besøgte selv banen i foråret - nogle billeder kommer med i næste nummer af Jernbanen (selvom nogle sikkert ikke gider at se på engelsk tog i bladet...).

Det er virkelig et spændende område, både natur og kultur, blandt andet kan man besøge "Aidensfield" som en del folk nok kender fra serien Små og store synder.
Og så kører der veterantog mange gange hver eneste dag.

Johnni

Udland: War Weekend på NYMR (7 fotos)

af Allan Støvring-Nielsen, 20/10 2014, 18:08 (3476 dage siden) @ Johnni

Fine billeder.

Besøgte selv banen i foråret - nogle billeder kommer med i næste nummer af Jernbanen (selvom nogle sikkert ikke gider at se på engelsk tog i bladet...).

Det er virkelig et spændende område, både natur og kultur, blandt andet kan man besøge "Aidensfield" som en del folk nok kender fra serien Små og store synder.
Og så kører der veterantog mange gange hver eneste dag.

Johnni

Jeg synes det er blevet en rigtig flot artikel, med billedvægt på den vilde natur. Meget I contrast til det mere flade England jeg har frekventeret de senere år.

Har dog også været I mere kuperede egne som Cornwall, Wales og Cumbria, men det var før jeg blev digital ...

Ser frem til at se den på tryk! :-)

mvh, Allan

ContecRailBillige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak