Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forening vil have gammel færge til Nyborg

af cz, Birkerød, 27/3 2015, 16:39 (3318 dage siden) @ Fynboen

Jeg synes det er pragtfuldt, at der omsider kommer gang i et færgemuseumsprojekt igen. Desværre kuldsejlede det sidste projekt og færgen over dem alle blev som bekendt skrottet.

Jeg ville dog ønske, at man kunne bevare en mere typisk jernbanefærge, selvom mulighederne er skrumpet kraftigt ind. Og ex. M/F Dronning Ingrid / M/F Sjælland, som kunne være et godt emne, er vist ikke tabt helt endnu.

Forening vil have gammel færge til Nyborg

af Hedegaard, 27/3 2015, 17:16 (3318 dage siden) @ cz

Jeg ville dog ønske, at man kunne bevare en mere typisk jernbanefærge, selvom mulighederne er skrumpet kraftigt ind. Og ex. M/F Dronning Ingrid / M/F Sjælland, som kunne være et godt emne, er vist ikke tabt helt endnu.

M/F Prins Joachim er også en mulighed. :-)

Forening vil have gammel færge til Nyborg

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 30/8 2016, 17:14 (2796 dage siden) @ cz

Jeg synes det er pragtfuldt, at der omsider kommer gang i et færgemuseumsprojekt igen. Desværre kuldsejlede det sidste projekt og færgen over dem alle blev som bekendt skrottet.

Jeg ville dog ønske, at man kunne bevare en mere typisk jernbanefærge, selvom mulighederne er skrumpet kraftigt ind. Og ex. M/F Dronning Ingrid / M/F Sjælland, som kunne være et godt emne, er vist ikke tabt helt endnu.


Så er der nyt om et "Færgemuseum" i Nyborg set på www.fyens.dk


Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak