Railog A/S (Generelt)
http://www.svenska-lok.se/motor_solo.php?s=442&lokid=2858 Denne TMZ 1422 er soglt/ eller udlejet til Railog A/S. Vil den vise sig her i Danmark igen eller hvad??
Det kunne da nu være rart at se gamle bekendte igen
af H N Nielsen, 14/4 2015, 21:36 (3300 dage siden)
http://www.svenska-lok.se/motor_solo.php?s=442&lokid=2858 Denne TMZ 1422 er soglt/ eller udlejet til Railog A/S. Vil den vise sig her i Danmark igen eller hvad??
Det kunne da nu være rart at se gamle bekendte igen
af ulca, 18/4 2015, 14:21 (3296 dage siden) @ H N Nielsen
En hurtig søgning på google resulterer i et link til dette dokument. Her nævnes det på side 2, at Railog (helt præcist DB SCHENKERrailog) specialiserer sig i "konventionelle vognladninger over hele Europa og yderligere tjenester".
Eftersom selskabet lader til at skulle beskæftige sig med vognladningsgods, og med betegnelsen "A/S" er et dansk datterselskab, er det ikke utænkeligt at det pågældende lokomotiv skal beskæftige sig med transport af vognladningsgods, sandsynligvis til destinationer hvor strækningen endnu ikke er elektrificeret. Det kunne f.eks. Hirtshals og terminalen i Esbjeg.
Det lader i øvrigt til, ud fra det dokument at dømme, at der også findes et andet datterselskab DB SCHENKERhangartner som håndterer hele ladninger langs de "intermodale korridorer"; i den forbindelse er intermodal en fælles betegnelse for transport med såvel skib, tog og lastbil, typisk i form af containere.
af Holger Sørensen, Hedehusene, 18/4 2015, 16:27 (3296 dage siden) @ ulca
En hurtig søgning på google resulterer i et link til dette dokument. Her nævnes det på side 2, at Railog (helt præcist DB SCHENKERrailog) specialiserer sig i "konventionelle vognladninger over hele Europa og yderligere tjenester".
Eftersom selskabet lader til at skulle beskæftige sig med vognladningsgods, og med betegnelsen "A/S" er et dansk datterselskab, er det ikke utænkeligt at det pågældende lokomotiv skal beskæftige sig med transport af vognladningsgods, sandsynligvis til destinationer hvor strækningen endnu ikke er elektrificeret. Det kunne f.eks. Hirtshals og terminalen i Esbjeg.
Det lader i øvrigt til, ud fra det dokument at dømme, at der også findes et andet datterselskab DB SCHENKERhangartner som håndterer hele ladninger langs de "intermodale korridorer"; i den forbindelse er intermodal en fælles betegnelse for transport med såvel skib, tog og lastbil, typisk i form af containere.
...desværre er det nok "bare" et norsk selskab - se disse tre indlæg på jernbane.net
Hilsen fra Holger og Morten
af ulca, 18/4 2015, 22:48 (3296 dage siden) @ Holger Sørensen
En hurtig søgning på google resulterer i et link til dette dokument. Her nævnes det på side 2, at Railog (helt præcist DB SCHENKERrailog) specialiserer sig i "konventionelle vognladninger over hele Europa og yderligere tjenester".
Eftersom selskabet lader til at skulle beskæftige sig med vognladningsgods, og med betegnelsen "A/S" er et dansk datterselskab, er det ikke utænkeligt at det pågældende lokomotiv skal beskæftige sig med transport af vognladningsgods, sandsynligvis til destinationer hvor strækningen endnu ikke er elektrificeret. Det kunne f.eks. Hirtshals og terminalen i Esbjeg.
Det lader i øvrigt til, ud fra det dokument at dømme, at der også findes et andet datterselskab DB SCHENKERhangartner som håndterer hele ladninger langs de "intermodale korridorer"; i den forbindelse er intermodal en fælles betegnelse for transport med såvel skib, tog og lastbil, typisk i form af containere.
...desværre er det nok "bare" et norsk selskab - se disse tre indlæg på jernbane.net
Hilsen fra Holger og Morten
Ja, det ser det ud til du har ret i, jeg fik bare ikke søgt efter selskabet i nogen registre.
af Cargoman, 18/4 2015, 17:57 (3296 dage siden) @ ulca
Det lader i øvrigt til, ud fra det dokument at dømme, at der også findes et andet datterselskab DB SCHENKERhangartner som håndterer hele ladninger langs de "intermodale korridorer"; i den forbindelse er intermodal en fælles betegnelse for transport med såvel skib, tog og lastbil, typisk i form af containere.
Hangartner var et tidligere speditionsfirma, som var stærkt dominerende på det intermodale marked. Mange kan sikkert genkende deres deres grønne trailerpark.
Hangartner er i dag overtaget DB Schenker.
af ulca, 18/4 2015, 22:50 (3295 dage siden) @ Cargoman
Det lader i øvrigt til, ud fra det dokument at dømme, at der også findes et andet datterselskab DB SCHENKERhangartner som håndterer hele ladninger langs de "intermodale korridorer"; i den forbindelse er intermodal en fælles betegnelse for transport med såvel skib, tog og lastbil, typisk i form af containere.
Hangartner var et tidligere speditionsfirma, som var stærkt dominerende på det intermodale marked. Mange kan sikkert genkende deres deres grønne trailerpark.Hangartner er i dag overtaget DB Schenker.
At Hangartner i dag er overtaget af DB Schenker er jeg klar over; det ses netop af navnet "DB SCHENKERhangartner" som det kan ses på DB Schenkers hjemmeside.
af Rask Ingemann Lambertsen, 18/4 2015, 18:38 (3296 dage siden) @ H N Nielsen
http://www.svenska-lok.se/motor_solo.php?s=442&lokid=2858 Denne TMZ 1422 er soglt/ eller udlejet til Railog A/S. Vil den vise sig her i Danmark igen eller hvad??
Det kunne da nu være rart at se gamle bekendte igen
Jeg forstår ligesom Holger heller ikke, hvordan du får rodet Danmark eller et dansk aktieselskab ind i det her. Det Centrale Virksomhedsregister kender ikke til det. Det kunne måske være svensk, men en søgning hos Bolagsverket giver heller ikke noget resultat. Derimod fandt jeg logistikselskabet Raillog AS i Foretaksregisteret, dvs. Norge. Er der mon tale om en slåfejl?
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
af ulca, 18/4 2015, 22:53 (3295 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen
http://www.svenska-lok.se/motor_solo.php?s=442&lokid=2858 Denne TMZ 1422 er soglt/ eller udlejet til Railog A/S. Vil den vise sig her i Danmark igen eller hvad??
Det kunne da nu være rart at se gamle bekendte igen
Jeg forstår ligesom Holger heller ikke, hvordan du får rodet Danmark eller et dansk aktieselskab ind i det her. Det Centrale Virksomhedsregister kender ikke til det. Det kunne måske være svensk, men en søgning hos Bolagsverket giver heller ikke noget resultat. Derimod fandt jeg logistikselskabet Raillog AS i Foretaksregisteret, dvs. Norge. Er der mon tale om en slåfejl?Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
Det kunne det godt tyde, når man kigger på dine links. Det er i øvrigt nok et de lidt irriterende forhold mellem dansk, norsk og svensk; på alle tre sprog har man varianter af begrebet aktieselskab, og altid forkortet AS eller A/S, hvilket kan gøre svært at afgøre hvilket land selskabet hører hjemme i.
af gst, 18/4 2015, 22:58 (3295 dage siden) @ ulca
Det hedder da vist AB=Aktiebolag i Sverige?!
af ulca, 19/4 2015, 09:16 (3295 dage siden) @ gst
Det hedder da vist AB=Aktiebolag i Sverige?!
Det har du vist ret i, og ved nærmere eftertanke bruger man i Norge forkortelsen "AS" mens den danske lovgivning kræver at forkortelsen er "A/S", så det vist alligevel ikke så svært at skelne.
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning