Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Glemt bagage - løb? (Generelt)

af Vestjyden81, 1/8 2015, 15:45 (3191 dage siden)

Jeg var i går (fredag) med L 55, hvor jeg glemte min bagage i dét togsæt, der gik hele vejen til Frederikshavn. Da det er halvgodt gemt væk, er der en chance for, at det stadig er, hvor jeg stilte det. Kan nogen fortælle mig, hvilket togsæt det drejer sig om (togsættets nummer) og eventuelt give mig togsættets "løb" for i dag? Det ville jeg være meget glad for.

Glemt bagage - løb?

af BBK, 1/8 2015, 23:52 (3191 dage siden) @ Vestjyden81

Kan nogen fortælle mig, hvilket togsæt det drejer sig om (togsættets nummer)

Det var togsæt 83 (MF 5083) der kørte som L 55 til Frederikshavn fredag d. 31. juli. Hvad togsættets næste opgave bliver søndag kan systemet ikke fortælle på nuværende tidspunkt.

Glemt bagage - løb?

af Vestjyden81 @, 2/8 2015, 00:28 (3191 dage siden) @ BBK

Kan nogen fortælle mig, hvilket togsæt det drejer sig om (togsættets nummer)


Det var togsæt 83 (MF 5083) der kørte som L 55 til Frederikshavn fredag d. 31. juli. Hvad togsættets næste opgave bliver søndag kan systemet ikke fortælle på nuværende tidspunkt.

Mange tak for dit svar. Nu ved jeg, hvilket togsæt der er tale om. Hvis du kan finde ud af, hvilke opgaver togsættet skal på i morgen, må du meget gerne sende det. Jeg har tilføjet en mail, så du kan skrive direkte til mig.

Glemt bagage - løb?

af Gæst, 2/8 2015, 09:08 (3190 dage siden) @ Vestjyden81

Det er nok for optimistisk at regne med, at den glemte genstand stadig befinder sig i toget.
Men DSB må da vide hvor rengøringspersonalet afleverer eller opbevarer tabte genstande!?!
Eller kan genstanden være afleveret af togpersonalet i den nærmeste 7eleven-kiosk?
Hvis du havde kørt med en privat busvognmand havde servicen været en anden.

Glemt bagage - løb?

af Nordexpress, 2/8 2015, 10:37 (3190 dage siden) @ Gæst

Det tjener næppe noget formål at fortsætte denne tråd, jeg håber bagagen dukker op i mere eller mindre original tilstand. Jeg undredes blot meget over, at Vestjyden kunne vente 18 timer efter togets ankomst til Frederikshavn med denne efterlysning.

Bortset fra, at kundeservice officielt er nedlagt, og alle telefonnumre i etaten hemmelige - og de mange bemærkninger herom - vil jeg da blot fortælle, at noget tilsvarende desværre skete for mig for at par år siden på S-Banen: Men da gik jeg øjeblikkeligt i gang med hårdt opsøgende telefonarbejde og kan fortælle, at der er mange venlige og meget hjælpsomme mennesker i systemet og måder at komme igennem og rundt på. Og frem til bagagens slutdestination.

At man så selv føler sig som et fjols er man jo nødt til at leve med.

Glemt bagage - løb?

af Lars Kongshøj, 2/8 2015, 11:29 (3190 dage siden) @ Nordexpress

Bortset fra, at kundeservice officielt er nedlagt, og alle telefonnumre i etaten hemmelige - og de mange bemærkninger herom - vil jeg da blot fortælle, at noget tilsvarende desværre skete for mig for at par år siden på S-Banen: Men da gik jeg øjeblikkeligt i gang med hårdt opsøgende telefonarbejde og kan fortælle, at der er mange venlige og meget hjælpsomme mennesker i systemet og måder at komme igennem og rundt på. Og frem til bagagens slutdestination.

Jeg glemte en gang noget bagage i bagageboksen på Ålborg Station. På Århus H indleverede jeg nøglen og bad om at baggagen blev sendt til Odense, da jeg skulle videre dertil næste dag. Den slags service kan man nok ikke regne med mere.

Glemt bagage - løb?

af Niels Munch, 2/8 2015, 13:17 (3190 dage siden) @ Nordexpress

Da mit indlæg om "Rullemarie" er blevet slettet af moderator, bliver jeg nødt til at formulere mig med et par spørgsmål til den alvidende kreds i dette forum:

- Er det kun i Øresundstog, at man over højttaleren - på både dansk og engelsk - minder de rejsende om at huske deres bagage,

- og er det kun i Hovedstadsområdet, at man anser glemt/efterladt/ejerløs bagage som en potentiel bombetrussel?

Talrige er de tilfælde, hvor jernbanetrafikken er blevet forstyrret af et stykke "ejerløs" bagage. Og det er ikke billigt.

V.h.
Niels

Glemt bagage - løb?

af Nordexpress, 2/8 2015, 18:13 (3190 dage siden) @ Niels Munch

I alle S-tog ved Nørreport station. Jeg mener også den københavnske metro kan remsen, men jeg erindrer ikke systematikken.

Glemt bagage - løb?

af Lars Kongshøj, 2/8 2015, 11:34 (3190 dage siden) @ BBK

Det var togsæt 83 (MF 5083) der kørte som L 55 til Frederikshavn fredag d. 31. juli. Hvad togsættets næste opgave bliver søndag kan systemet ikke fortælle på nuværende tidspunkt.

Det fremgår vel af omløbsplanen? Hvis man kigger i OMPLS, evt. TPLS skulle det ikke være noget problem?

Glemt bagage - løb?

af Gæst, 2/8 2015, 14:47 (3190 dage siden) @ Lars Kongshøj

Det fremgår vel af omløbsplanen? Hvis man kigger i OMPLS, evt. TPLS skulle det ikke være noget problem?

Hvordan skal den arme kunde nogensinde komme i kontakt med en person ved DSB der har denne viden?

Glemt bagage - løb?

af 8x, 2/8 2015, 14:58 (3190 dage siden) @ Lars Kongshøj

Prøv lige at læse BBK´s indlæg, så får du svaret der.

Skal vi nu ikke lade denne tråd slutte her, da Vestjyden31 og BBK tilsyneladende har kontakt med hinanden om sagen.

Glemt bagage - løb?

af Lars Kongshøj, 2/8 2015, 16:43 (3190 dage siden) @ 8x

Jeg tror ikke at du har ret i at man ikke ved hvilke(t) tog man skal genanvende materiellet i.

Glemt bagage - løb?

af 8x, 2/8 2015, 16:45 (3190 dage siden) @ Lars Kongshøj

Det har jeg IKKE skrevet noget om, det er BBK, der skriver det, ikke?

Glemt bagage - løb?

af Lars Kongshøj, 2/8 2015, 16:52 (3190 dage siden) @ 8x

Jo, det er det vist, undskyld at jeg har lavet en fej
l.

ContecRailSvenska-lok

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak