Ellok på färjeväxling i Helsingborg -

af Peter K Hansen, 9/12 2014, 19:01 (3427 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Et muligt scenario er at det er togmaskinen som efter avslutningen af færgerangeringen er koblet til vognene. Næste træk er så til mellembanegården med første vogn for at hente resten af toget. Det forklarer at der sidder slutsignaler på nærmeste vogn. Hb er ganske vist nye men kunne sagtens tænkes som togmaskine på det afgående tog.
Den nærmeste hjelms længde og bredden på den kan jeg ikke få til at blive en Ub. Desuden ligner undervognen bogier.
Manden udfor loket kunne være lokoføreren som er på vej op på maskinen. Det ser ikke ud til at der er en lokofører på maskinen. Ihvertfald ikke hvis det skal være et afgående tog.
Jeg skal prøve at spørge i postvagnen og järnvägshistorisk forum om nogen ved noget om lokanvendelse i Hälsingborg og på tyskertog under krigen.

Med venlig hilsen
Peter K Hansen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak