Ellok på färjeväxling i Helsingborg -

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 9/12 2014, 13:12 (3428 dage siden) @ Peter K Hansen

Hej

tak for dine synspunkter, mht H-lok så er jeg meget i tvivl med hensyn til førerrumsvinduerne, men arbejder videre med det, ligeledes passer ventilationsgitrene ikke rigtigt.
På den tid det begav sig var Ha og Hb kun nogle få år gamle og var sikkert på vigtigere opgaver med at trække persontog andetsteds, jeg arbejder også videre den vej, selv om jeg tvivler på det.

Jeg har antaget at køkkenvognen overførtes, men der er et stort måske??
Der er oplysninger om at de fik byttet boggier på SJ fordi lejerne løb varme.
En lignende vogn med feltposten overførtes nok med stor sikkerhed.


Med hensyn til rangeringen på Hälsingborg F så har den interesseret mig meget og hvad jeg er kommet frem til om 60'erne er:
En V3 som kørte godsvognsoverførsler til og fra godsbanegården, og overførte nattoget Malmö-Hälsingborg C-F-Göteborg-Oslo med maskine over havnepladsen sent på aftnen.
Et U rangerlok som varetog P-risten og som vist på billedet færgerangering med perosnvogne ved det gamle leje.
Z 43 så vidt jeg kan skønne må der have været 2 stk selv om rangerpersonalet på færgestationen var meget effektive; de skulle ikke bare tømme og laste en færge hvert 20. minut, de skulle også sørge for at 2 overkørsler var frie det meste af tiden så biltrafik til og fra færgen ikke blokeredes.

Senere blev det mere moderne lokomotorer. Det kan vi vel vende tilbage til, da jeg mangler en del scanninger, jo Helsingborg F var et meget spændende sted.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak